PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Luc_22
Vloženo 3.6.2020
Aktualizováno 14.7.2020
Zobrazeno 5 142x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Mám přeci už jiný priority , je na čase se zklidnit, přestat dělat číčoviny. Hezky platit hypotéku a chodit na klidné vycházky do přírody...Tak moje S4 šla z domu ,abych po měsíci a půl na inzerci zahlídla tohle Tuono

Více fotografii

Motorka koupena od Drabos1 (Jeseník) - Spokojenost maximální. Perfektní domluva, přístup. Jela jsem zdaleka , tudíž jsem spoléhala na to, že motorka bude v opravdu dobrém stavu a taky že byla . A evidentně měla maximální péči.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati 749: Nebyla žádná odpovídající , váha , zase nanuk
Ducati 748: Žádná odpovídající, vysoká cena , malý výkon
Benelli TNT 1130: Tahle bestie v sobě skrývá na můj vkus až příliš mnoho nešvarů, a spotřeba 10-12 litrů mi taky zrovna nevoněla

První dojmy - Po pečlivém prostudování zdejších zkušeností + informací co se mi donesly , jsem měla pocit, že budu sedlat odjištěný jaderný reaktor s velice krátkým poločasem (mého) rozpadu a po přidání plynu odletím minimálně na Proximu Centauri. Majitel mi velice důrazně před nasednutím ještě zopakoval , že tohle nic neodpouští , ať si dávám pozor. Testovací jízdu na Tuonu jsem tedy absolvovala téměř v plenkách, s výraznou suchostí v ústech a stékajícím čůrkem studeného potu mezi obočím. Řídím se ale heslem : "Lituj pouze toho, cos neudělal" a tak nebylo cesty zpět. První dojem byl logicky ten vizuální . Po zhruba 300 kilometrech jízdy autem nastal dlouho očekávaný okamžik, plachta se líně svezla po naleštěných, hranatých křivkách a odhalila Tuňáka v celé své kráse a majestátnosti . V ten moment jsem věděla , že je jasno a že nemůžu jinak. Že mě dostal. Kopu za jedna a rozjíždím se , jak jinak než po šotolině , co je u garáží... Říkám si "dyť vona je celkem hodná..."

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi , co chtějí vykročit z šedi V4 (se vážně omlouvám) Pro někoho, kdo nění úplný magor, ale jen částečný Kdo hledá zábavu na okrskách a zároveň požaduje dostatečný výkon i na dálnici Kdo hledá sílu a skutečnou zábavu Kdo ví co čekat od V2 Chce být středem pozornosti Chce motorku , kterou jen tak někdo nemá a nepotká ji na každém rohu

Doplňky na motorce - Zalamovací páčky, padáky , nový lak + polepy

Recenze

Nejčerstvější srovnání mám s poslední motorkou, což byl Monster S4 , čtvyřventilový, 74kw , r.v. 2001. Tuono mě mile překvapilo relativní plynulostí chodu motoru a reakcí na plyn , žádné vyloženě zákeřné projevy, co by zkušenějšího jezdce měly překvapit.. Snese kupodivu i nižší otáčky. Je shovívavější co se týče otáček a řazení , má širší rozptyl. Nejvíc ji ale samozřejmě vyhovují otáčky kolem 6-7 tisíc a výše. Když ale náhodou spadnou, nezačne na to upozorňovat fackama a "okamžitě si podřaď nebo vypadni, ty blbečku!" .
To ale neznamená , že manipulace s plynem nevyžaduje notnou dávku jemnosti a citu.
Pravá extáze přichází v oblasti ovladatelnosti, podvozku a samozřejmě výkonu . Podotýkám, že máme naježděno zatím asi 60 km , takže to tu časem asi ještě krapet zedituju.
Pokud jste zvyklí na tvrdou vězeňskou pryčnu (tedy v mém případě Monstera + starší supersporty) , je tohle jako balzám pro vaše ctěné pozadí a celé tělo . Krásně si pluje zatáčkama, vstřebává všechny nerovnosti a na jezdce je přenášeno opravdu minimum. Zároveň ale "neplave" . Požitek z jízdy je tedy ničím nerušen (až na dva homologované Arrowy) . Do zatáček jde sama , krásně se vodí. Je neskutečně lehoučká - pouze 180kg ,bez náplní samozřejmě.
Lehoučká jako jarní vlahý vánek za soumraku s příslibem bouře, která se dostaví v okamžiku , kdy razantněji otočíte pravou rukojetí .. a věřte , že stačí skutečně málo. V mžiku se změni v dravou ,krvelačnou, nekompromisní bestii co žere všechno , co ji přijde pod čmeláčí čumák , včetně trávy, malých dětí , důchodců , nepřizpůsobivých (já fakt nejsem xenofob) a jiných bytostí vyskytujících se v jejím blízkém radiusu. I když se budete sebevíc snažit, nedá , opravdu NEDÁ se s ní jezdit pomalu . Na jedničku do cca 60km/h , dvojka cca 100km/h , a jinak jste ve městě s řazením skončili. Vyšší stupně mimo město, či na dálnici. Zajímavé zjištění.
Brzdy jsou excelentní. Minimálně ty přední, zadek je o něco málo horší, ale věděla jsem do čeho jdu . Bylo to už několikrát zmiňováno. Čtyřpístková Bremba opět nedělají ostudu svému jménu. Motor rakouského Rotaxu poskytuje jezdci ojedinělý návykový zážitek, kterého se jen ztěží budete chtít dobrovolně vzdát.
Posez je pro mě neuvěřitelně pohodlný, vzpřímený, dobrá poloha řidítek. Tuono je vyšší a menší postavy mají problém dosáhnout celým chodidlem na zem (já mám 174cm a dosáhnu bez problému) .
Charakter motoru a výkon - konečně mám pocit , že jezdím na něčem , co má opravdu dostatek výkonu i na dálnici (můj častý typ jízdy do práce). Tahle pekelná italská strojovna se dá ukočírovat , ALE s rozumem, mozkem v hlavě a nějakými zkušenostmi. V2 vám opravdu zdaleka neodpustí tolik, co V4, je třeba znát všechna úskalí a kritické jízdní chování (zatáčky, podřazování atd.) Musí se vodit s citem, ale o to víc ji pak milujete , když víte , že si jí prostě zasloužíte. Zadarmo vám to ale nedá. Koneckonců to asi žádný výkonnější ital co ješte není nadopován elektronikou a různými asistenty.
Nebavilo mě S4ku neustále držet pod krkem , abych ještě na dálnici vyždímala ten zbytek znavených oslíků krčících se někde v koutku válce . U Tuona okamžitě nastoupí 139 natěšených plnokrevníků , co za to neváhají vzít v jakékoli rychlosti a za jakékoli situace, víte že se můžete spolehnout na dostatek výkonu.
Tlumič řízení Ohlins již v základu.

Určitá část mé utlačované dukatí dušičky ještě nedávno volala po tom hypnotickém točícím se kolečku s pružinkama a šroubkama, kterému se říká suchá spojka. Po tom charakteristickém chrastění a desmo rozvodu , stylu. Uznávám, byl to trochu boj. Rozhodl okamžik a možná náhoda? Ani nevím. Zatím jsem nelitovala ani sekundu.
Po čem se mi zdaleka nestýská jsou ty "śamanské" starty .. .

Někomu se nemusí líbít. Někdo má averzi na Italy, na Tuono. Mě se líbí , obdivuju na ní každý milimetr a cítím , že před sebou máme ještě hodně kilometrů. Dá se s ní jet relativně rozumně , dá se na ní zabít během pár minut . Její škálovatelnost je neuvěřitelně variabilní a široká. A to mě neskutečně baví. Ten potenciál.

Maska je jak vytržená z futuristického Blade Runnera o anabolickém čmelákovi , ostře řezané křivky, nádrž se perfektně zužuje přesně na jezdcovi nohy , pokračuje až na ladně řezaný zadek v doprovodu dvojitého orchestru od firmy Arrow.
Nahatá RSV Mille , s upraveným posezem a řídítky pro naked.
Je to jedinečný kousek . Dark edition .

EDIT 10.6. - Tuňáček papá jak bitevní válečný křižník za druhé světové války a vůbec se za to nestydí!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jarda89
Jarda89 napsal 30.11.20 v 19:11 10b.

Nejlepší recenze!! Miluju tu motorku, jediná chvíle, kdy jsem z ní byl smutnej, byly po přesednutí z Tuona V4 Factory 2020 (novej Tuňák má mnohem lepší ergonomii, akčnější vršek a uvolněnější spodek, starej je jak enduro nahoře a dole superbike prostě, jinak mi nic nechybělo na starým), ale jen chvíli, na cílovce v Brně a nejvíc, když jsem jí předával kámošovi...už po nich zase čumím!

Hereon
Hereon napsal 08.11.20 v 19:02 10b.

Krásnej Tuňák! ...jeden z nejlepších rebelů ze sériových naháčů. Hned bych ho zmrskal!

Milosek.m
Milosek.m napsal 08.11.20 v 17:56 10b.

nexus
nexus napsal 19.08.20 v 12:29 10b.

Tohle Tuono bylo super , škoda , že ty nové už jsou V4

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 15.07.20 v 07:11 10b.

Maso...

Více komentářů



TOPlist