PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník honzaVTR
Vloženo 17.10.2016
Aktualizováno 17.11.2020
Zobrazeno 4 230x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dneska už sice starší stroj, zato stále s neotřelým vzhledem, nezničitelným Rotaxem, parádním zvukem a nad očekávání dobrou ergonomií, který nabídne za skvělou cenu kvalitní komponenty a velkou porci zábavy.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Haus-moto (Ledeč nad Sázavou) - Normální bazarista, jak koupí, naleští, tak dál prodá, klasika - nebyl problém v žádném směru, na místě dal místo vadné baterku jinou, sice starší, ale fungovala. Člověk, který si uvědomuje že nekupuje novou věc, má se trochu na pozoru co se týká technického stavu a aspoň trochu zdravého úsudku, tak nemá problém. Klidně koupím příště znova.

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800: \"Jen\" 800ccm, větší váha, technicky složitější - Vtec, CBS, atd. Třeba někdy v budoucnu :-)
Honda CBR 954RR Fireblade: Víc výkonu než využiju, supersportovní posez, ale přesto ji design a cena zařadily do výběru
Yamaha FZ1 Fazer: Nebyly koruny, trochu slabší \"spodek\" oproti FZS, které jsem už jezdil

První dojmy - Výborná ovladatelnost, vzpřímený posez, vypadá to, že se natom bude dát jezdit i dál... Zátah motoru perfektní, v základu pod 3000 cukatura, ale oproti SV a VTR-F se to dá točit podstatně víc a stále má síly na rozdávání...tohle mě fakt baví! Zvuk dunícího dvouválce, příjemná změna po řadovém čtyřválci. Brzdí to slušně, svítí taky, jen ten klakson - prvních pár dnů jsem místo blikání troubil :-) Tohle jsou opravdu jen první dojmy po 200km cesty domů, další poznatky budou přibývat a budu se o nich rozepisovat postupně dál...

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce za své peníze zábavnou, neotřelou motorku, s kvalitními komponenty a nezničitelným motorem :-)

Doplňky na motorce - Homologovaný laděný výfuk, čip Arrow 11013ME, ukazatel zařazené rychlosti Gi-Pro, padací padáky přední a zadní osy, tlumič řízení orig Aprilia, 15ti zubé přední kolečko, aku Motobatt, výhřev rukou Oxford, silnější 16mm startovací kabely, přídavný zemnící kabel aku, LED blinkry s homologací, CREE Led žárovky v zadní světle, představce Rizoma, krátké CNC páčky, závaží Oxford, řidítka M-Style, aftermarket expanzka brzdy a spojky, vyšší plexi, CNC držák telefonu, integrovaný voltmetr v přístrojovce, seřizovače přední vidlice, stojan z CBR1000RR 07, instalace výstražných světel, zadní nosič Renntec

Recenze

V sekci manuály je oficiální bullelin na odvzdušnění zadní brzdy, měření parazitního odporu a aktualizovaný seznam shopů, odkud lze nakoupit vše od A do Z

Proč Tuono? RSV je moc sport, na Falco jsem úplně zapomněl - má blbost, řadový japonský kapoty typu Gixxer, R1 - jedna noha v hrobě na našich cestách, japonský Véčka jsem měl už dvě, takže to chce něco "novýho". Tuono všude chválí - po zkušební jízdě bylo jasno, jede domů se mnou!

Ovladatelnost a ergonomie - je to lehká motorka, spíš asi pro vyšší jezdce - město, okresky, dálnice, nic ji není cizí, padla hned do ruky,tady neni co řešit :)
Co se týká ochrany před větrem - dálnice Tuonu moc nevoní, při mých 189cm, i když má polokapotu, pohodlně se dá cestovat tak do těch 130-150Kmh v mém případě - nejde však o žádný extrém, u kratších přesunů problém nebude, nicméně na delší trasy a vyšší rychlosti to dlouhodobě není, je to přeci jen naked

Motor - se základní převodem pod 3000rpm ucukaný, takže člověk musí ve městě pořád spojčit. Dal jsem dopředu 15ti zubé kolečko a je to jiný stroj - není třeba tolik spojkovat, ještě agresivnější nástup výkonu, člověk se víc baví :) Jediné, pro někoho, negativum - při dálničních rychlostech víc točí, nicméně k origo převodu se už nevrátím :)
Kolem 5000rpm trochu menší díra ve výkonu, trošičku to zlepší čip, ale na výraznější odstranění je třeba upravit svody, tzv. Collector mod - o pár set otáček výš se motor opět citelně sbírá a nabírá na síle až do horních otáček.
Jezdím s homologovaným láďákem, čip Arrow, origo airbox, pouze odstraněná restrikce pod filtrem, jinak mám klasický Tuoňácký standartní airbox s malým "šnorchlem"(shodný s Mille 01-03) - dá se řešit výměnou airboxu za starší, z první generace Mille 98-00, která má "šnorchl" většího průměru.

Podvozek - není co vytknout. Ani to nemusí být eRko... Mám ho nastavený na tovární hodnoty(189cm,83kg) a je přesný, nenechá se vyvést z míry a v rámci sportovní motorky a i relativně komfortní. Origo tlumič řízení je taky dobrá věc, byť není stavitelný.

Brzdy - na svou dobu dostačující, po Zedovi s radiálama krok zpátky, ale vždy jsem zastavil, takže je to spíš o zvyku. Možná by to spravila jen pumpa, jelikož jde o dávkovatelnost, než o sílu brzd jako takových - když se zato vezme, člověk stojí na místě v cuku letu :) Jako upgrade se dají vyměnit brzdiče z Mille se 4 deskama (Tuono má v základu 2 deskové). Při tomhle upgradu je třeba vyměnit i hadice - 4 deskové třmeny mají jinak uchycené hadice na třmeny. Desky jezdím Brembo od předchozího majitele, další půjdu do SBS sintrovaných, po zkušenostech z předchozích motorek.
Zadní brzda - brzdí, odzvdušňuju podle bulletinu z Aprilie, takže osobně žádné problémy neřeším

Spotřeba - někdo si klepe na čelo to řešit, někoho to zajímá, já to beru informativně, řešil bych ji jen v případě extrémní rozežranosti :)
Kochací jízda v rámci limitů znamená spotřebu kolem 6l, normální tempo 7-7,5l, když člověk topí 8-xl. Průměr mám nějakých 6,7l

Zavazadla - jasně, taky možná ťukanec na čelo, ale občas chce jet člověk někam dál, případně i něco pobalit. Měl jsem tankvak na víčko nádrže Kappa RA308 - super provedení, vlezlo se tam dost, jenže Tuono má víčko nádrže nakloněné směrem k řidiči a tankvak mi jednoduše zavazel u hrudníku - tak šel z domu.
Zastánce brašen nejsem (aby to za něco stálo a drželo, chce to držáky atd.) a touhle cestou jsem jít nechtěl, jelikož jezdím sám, tak jsem skončil u nepromokavého válce od Louise, 50l a není co řešit - vleze se stan pro dva, spacák, polštář, hadry a spousta dalšího. V balení se dodávají dva popruhy, takže se vak dá perfektně přichytit a nikde necestuje ani při vyšších rychlostech. Navíc má vrchní plnění, takže když je třeba, člověk se dostane k tomu co potřebuje aniž by musel vše vybalovat, což je dost o ničem, pokud třeba navíc prší

Spolujezdec - osobně i zkoušeno, nic moc, motorka spíš pro jednoho, ostatně jako každý sport, ale na krátké přejetí se to dá vydržet

Úložný prostor celkem jde - lékárna, homo vložka do výfuku, nějaké nářadí, vesta, vejde se tam mobil, peněženka, takže tady je to plusový bod

Co se týká servisu

Vyměnil jsem všechny kapaliny, doladil kosmetiku a jiné drobnosti a pak předal motorku mému dvornímu mechanikovi - pan Nejedlý ( MotoBorney). Proběhla kontrola rozvodů, ventilů, výměna svíček, vzduchového filtru a řeťezovky DID. Není to sice nová motorka, ale dostala více než dostatečnou péči a myslím že je to pěkný kousek Tuňáka

Co se týká úprav, tak v prvním kroku jsem s velkou pompou hodil do popelnice původní italský stojan a nahradil ho stojanem z CBR1000RR 07 - konečně to můžu postavit i jinak než opřením o strom nebo ceduli






Dále jsem vyměnil baterku zad Motobatt MBTX12U - motorka mnohem líp startuje, tohle by mělo mít každý litrový véčko!

Následně výměna vadného regulátoru dobíjení za M-REG2 od české firmy Elesys - Pěkná cenovka, kvalitní provedení a super jednaní, takže můžu jen doporučit!
Při výměně jsem odstranil hnědý a bilý konektor, kabely od regulátoru jsou přímo na baterku a přes 30A pojistku. Pájel jsem natvrdo kvůli přechodovým odporům a případným problémům s konektorama.
V podsedláku je vyvedená koncovka pro nabíječku C-Tek a vypínač USB zásuvky a voltmetru kvůli klidovému odběru, když motorka dlouho stojí.
dále vyměněné startovací kabely k relé,od baterky, přidán dodatečný zemnící kabel do baterky

Motorka dobíjí krásných 14,5-14,7V, nastartuju na první otočení klidně po 2-3 týdnech, takže od elektriky je klid.






Co se týká úprav, tak jsem doplnil origo tlumič řízení, nainstaloval ukazatel zařazené rychlosti GI-Pro a namontoval homologovaný výfuk Arrow s čipem.
Další drobnosti jsou popsané níž, blinkry mají homologaci, zrcátka také, takže problém na STK by neměl být.

Takže v komentářích diskutujte, haňte, chvalte, prostě jak chcete a třeba někdy na sraze či cestě

Listopad 2020 - PRODÁNO! Život je změna, jdu to menšího cestáku, uvidíme jak se naplní očekávání, každopádně Aprilia se vryla pod kůži a Tuono lze označit za nejlepší naked té doby a i dneska udělá spoustu parády za dané peníze!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
turek
turek napsal 27.06.19 v 14:00 10b.

Moc pěknej bike.

honzaVTR
honzaVTR napsal 10.03.19 v 18:28

Kocoure díky, to potěší Chtěl jsem popsat objektivně jak se na takové 15 let staré babičce jezdí, tak se to evidentně povedlo

Kocour555
Kocour555 napsal 09.03.19 v 18:07 10b.

Výborně popsaný pro někoho kdo o ní uvažuje. Dozvědel jsem se víc než v nějakým profi testu, díky

honzaVTR
honzaVTR napsal 10.11.18 v 17:35

2ka je víc hard, jednička je víc user-friendly na cestování :) Díky za koment, ale zase tak velká práce to nebyla - spíš menší věci, který se roztahají do většího časového úseku
Jsem trochu puntičkář na určitý věci, tak je to trochu nemoc když se člověku něco nezdá
Aktuálně dělám klasický servis, musím svařit jeden menší držák, olakovat drobné díly, už jen detaily Ale rozhodně to uvidíš, a nejen ty, v deníku - ten doplním
Jinak na bazaru je pár pěkných kusů, některé i delší dobu a z fotek nevypadají zle, jen to chce vidět, ale určo vybereš myslím:) PS: Rozhodně pak případně pořiď ladák, to hezky přitvrdí muziku

krAlik33
krAlik33 napsal 08.11.18 v 15:15

Tomu verim Momentalne som v stave, ze uz kukam po inzeratoch na tunaka, ale Gen1, 2jka sa mi moc nepaci, aj ked vim, ze 2jka je v nekterych ohladoch lepsi.
Kazdopadne klobuk dole pred tym, co si vsetko na nej a ako spravil!

Více komentářů



TOPlist