PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník honzaVTR
Vloženo 17.10.2016
Aktualizováno 25.7.2019
Zobrazeno 3140x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dneska už sice starší stroj, zato stále s neotřelým vzhledem, nezničitelným Rotaxem, parádním zvukem a nad očekávání dobrou ergonomií, který nabídne za skvělou cenu kvalitní komponenty a velkou porci zábavy.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Haus-moto (Ledeč nad Sázavou) - Normální bazarista, jak koupí, naleští, tak dál prodá, klasika - nebyl problém v žádném směru, na místě dal místo vadné baterku jinou, sice starší, ale fungovala. Člověk, který si uvědomuje že nekupuje novou věc, má se trochu na pozoru co se týká technického stavu a aspoň trochu zdravého úsudku, tak nemá problém. Klidně koupím příště znova.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800: \"Jen\" 800ccm, větší váha, technicky složitější - Vtec, CBS, atd. Třeba někdy v budoucnu :-)
Honda CBR 954RR Fireblade: Víc výkonu než využiju, supersportovní posez, ale přesto ji design a cena zařadily do výběru
Yamaha FZ1 Fazer: Nebyly koruny, trochu slabší \"spodek\" oproti FZS, které jsem už jezdil

První dojmy - Výborná ovladatelnost, vzpřímený posez, vypadá to, že se natom bude dát jezdit i dál... Zátah motoru perfektní, pod 3000 cukatůra, ale oproti SV a VTR-F se to dá točit podstatně víc a stále má síly na rozdávání...tohle mě fakt baví! Zvuk dunícího dvouválce, příjemná změna po řadovém čtyřválci. Brzdí to slušně, svítí taky, jen ten klakson - prvních pár dnů jsem místo blikání troubil :-) Tohle jsou opravdu jen první dojmy po 200km cesty domů, další poznatky budou přibývat a budu se o nich rozepisovat postupně dál...

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce za své peníze zábavnou, neotřelou motorku, s kvalitními komponenty a nezničitelným motorem :-)

Doplňky na motorce - Homologovaný laděný výfuk, čip Arrow 11013ME, ukazatel zařazené rychlosti Gi-Pro, tlumič řízení orig Aprilia, 15ti zubé přední kolečko, silnější aku Motobatt, silnější 16mm startovací kabely, přídavný zemnící kabel aku, LED blinkry s homologací, CREE Led žárovky v zadní světle, Pazzo páčky replika, představce Rizoma, závaží M-Style, řidítka M-Style, aftermarket expanzka brzdy a spojky, vyšší plexi, CNC držák telefonu, vypínatelná zásuvka USB, integrovaný voltmetr v přístrojovce, seřizovače přední vidlice, gripy Oxford, stojan z CBR1000RR 07

Recenze

Proč Tuono? RSV je moc sport, na Falco jsem úplně zapomněl - má blbost, řadový japonský kapoty typu Gixxer, R1 - jedna noha v hrobě na našich cestách, japonský Véčka jsem měl už dvě, takže to chce něco "novýho". Tuono všude chválí - po zkušební jízdě bylo jasno, jede domů se mnou!

Ovladatelnost a ergonomie - je to lehká motorka, spíš asi pro vyšší jezdce - město, okresky, dálnice, nic ji není cizí, padla hned do ruky,tady neni co řešit :)
Co se týká ochrany před větrem - dálnice Tuonu moc nevoní, při mých 189cm, i když má polokapotu, pohodlně se dá cestovat tak do těch 130-150Kmh v mém případě - nejde však o žádný extrém, u kratších přesunů problém nebude, nicméně na delší trasy a vyšší rychlosti to dlouhodobě není, je to přeci jen naked

Motor - se základní převodem pod 3000rpm ucukaný, takže člověk musí ve městě pořád spojčit. Dal jsem dopředu 15ti zubé kolečko a je to jiný stroj - není třeba tolik spojkovat, ještě agresivnější nástup výkonu, člověk se víc baví :) Jediné, pro někoho, negativum - při dálničích rychlostech víc točí, nicméně k origo převodu se už nevrátím :)
V 5000rpm trochu menší díra ve výkonu, dá se řešit čipem - o pár set otáček výš se motor opět citelně sbírá a nabírá na síle až do horních otáček.
Jezdím s homologovaným ládákem, bez čipu, pouze otevřená druhá mapa na ECU s origo airboxem a vložkou. Do airboxu sahat nehodlám, možná v budoucnu pouze čip kvůli díře v těch 5000rpm.

Podvozek - není co vytknout. Ani to nemusí být eRko... Mám ho nastavený na tovární hodnoty a je přesný, nenechá se vyvést z míry a v rámci sportovní motorky a i relativně komfortní. Origo tlumič řízení je taky dobrá věc, byť není stavitelný.

Brzdy - na svou dobu dostačující, po Zedovi s radiálama krok zpátky, ale vždy jsem zastavil, takže je to spíš o zvyku. Možná by to spravila jen pumpa, jelikož jde o dávkovatelnost, než o sílu brzd jako takových - když se zato vezme, člověk stojí na místě v cuku letu :) Jezdím Brembo desky, není problém ani za mokra.
Zadní brzda nějak extra nebrzdí, budu to řešit přes zimu odstínění hliníkovou folií za nádobkou kapaliny a odvzdušněním třmenem nahoru, jak doporučují v Aprilii

Spotřeba - někdo si klepe na čelo to řešit, někoho to zajímá, já to beru informativně, řešil bych ji jen v případě extrémní rozežranosti :)
Kochací jízda v rámci limitů znamená spotřebu kolem 6l, normální tempo 7-7,5l, když člověk topí 8-9l. Průměr mám nějakých 6,7l

Zavazadla - jasně, taky možná ťukanec na čelo, ale občas chce jet člověk někam dál, případně i něco pobalit. Měl jsem tankvak na víčko nádrže Kappa RA308 - super provedení, vlezlo se tam dost, jenže Tuono má víčko nádrže nakloněné směrem k řidiči a tankvak mi jednodušše zavazel u hrudníku - tak šel z domu.
Zastánce brašen nejsem (aby to za něco stálo a drželo, chce to držáky atd.) a touhle cestou jsem jít nechtěl, jelikož jezdím sám, tak jsem skončil u nepromokavého válce od Louise, 50l a není co řešit - vleze se stan pro dva, spacák, polštář, hadry a spousta dalšího. V balení se dodávají dva popruhy, takže se vak dá perfektně přichytit a nikde necestuje ani při vyšších rychlostech. Navíc má vrchní plnění, takže když je třeba, člověk se dostane k tomu co potřebuje aniž by musel vše vybalovat, což je dost o ničem, pokud třeba navíc prší

Spolujezdec - osobně i zkoušeno, nic moc, motorka spíš pro jednoho, ostatně jako každý sport, ale na krátké přejetí se to dá vydržet

Úložný prostor celkem jde - lékárna, homo vložka do výfuku, nějaké nářadí, vesta, vejde se tam mobil, peněženka, takže tady je to plusový bod

Co se týká servisu

Vyměnil jsem všechny kapaliny, doladil kosmetiku a jiné drobnosti a pak předal motorku mému dvornímu mechanikovi - pan Nejedlý ( MotoBorney). Proběhla kontrola rozvodů, ventilů, výměna svíček, vzduchového filtru a řeťezovky DID. Není to sice nová motorka, ale dostala více než dostatečnou péči a myslím že je to pěkný kousek Tuňáka

Co se týká úprav, tak v prvním kroku jsem s velkou pompou hodil do popelnice původní italský stojan a nahradil ho stojanem z CBR1000RR 07 - konečně to můžu postavit i jinak než opřením o strom nebo ceduli






Dále jsem vyměnil baterku zad Motobatt MBTX12U - motorka mnohem líp startuje, tohle by mělo mít každý litrový véčko!

Následně výměna vadného regulátoru dobíjení za M-REG2 od české firmy Elesys - Pěkná cenovka, kvalitní provedení a super jednaní, takže můžu jen doporučit!

Zároveň jsem doladil bypass dobíjení a vyvedl koncovku pro nabíječku do podsedláku, takže nemusím sundávat sedlo když chci nabíjet baterku
Zároveň proběhlo odstranění hnědého a bílého konektoru a provedení bypassu dobíjení, více v deníku.
Pájel jsem natvrdo kvůli přechodovým odporům a případným problémům s konektorama.

Motorka dobíjí krásných 14,5-14,7V, nastartuju na první otočení klidně po 2-3 týdnech, takže od elektriky je klid.






Co se týká úprav, tak jsem doplnil origo tlumič řízení, nainstaloval ukazatel zařazené rychlosti GI-Pro a namontoval homologovaný výfuk s vložkou, ke kterému jsem otevřel sekundární mapu co je v původní jednotce
Další drobnosti jsou popsané níž, blinkry mají homologaci, zrcátka také, takže problém na STK by neměl být.

Takže v komentářích diskutujte, haňte, chvalte, prostě jak chcete a třeba někdy na sraze či cestě

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
turek
turek napsal 27.06.19 v 14:00 10b.

Moc pěknej bike.

honzaVTR
honzaVTR napsal 10.03.19 v 18:28

Kocoure díky, to potěší Chtěl jsem popsat objektivně jak se na takové 15 let staré babičce jezdí, tak se to evidentně povedlo

Kocour555
Kocour555 napsal 09.03.19 v 18:07 10b.

Výborně popsaný pro někoho kdo o ní uvažuje. Dozvědel jsem se víc než v nějakým profi testu, díky

Více komentářů



TOPlist