PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 5.7.2007
Aktualizováno 26.2.2016
Zobrazeno 25 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 86 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Sekundární převod

Vloženo: 16.08.2019, Uskutečněno: 16.08.2019, Zhlédnuto: 26x


Ahoj všem a po tentokrát krátké odmlce, se tady zase setkáváme.
Jak jsem psal už v předchozím záznamu, čekala mě výměna řetězu, neb současný a to můj druhý řetěz ČZ 530 SDZ byl zase na odpis a to po ujetí cca 15 000km.
Plán byl jasný - bude výměna za typ 520, tzn. výměna nejen řetězu, ale kompletního převodu - rozeta, pastorek. Novou rozetu i pastorek jsem měl, takže hurá do akce.
Rozjel jsem se do Pardubic, kde mě doporučili řetěz 520 DZX a k tomu příslušné mazadlo. Byla mě zapůjčena i krásná nýtovačka, takže jsem se rozhodl pro nýtovanou spojku.
Cestou domů jsem ještě zakoupil olej do předních tlumičů SEA 7.5 a spěchal jsem domů, ať se do toho pustím.
Samotná výměna se mě nezdála tak složitá, jak nakonec byla... Takže na co si dát pozor a co bylo tím úskalím?
Vyndal jsem osu zadního kola, sundal rozetu a tak nějak jak jsem čekal, šly šrouby rozety povolit velice obtížně, neb byly řádně zalepené. To vyřešilo ohřátí, pak to šlo docela hezky, ale pozor, imbus není moc hluboký, chce to dobrý klíč, ať se nepoškodí. Šrouby, závity jsem následně vyčistil a bylo hotovo.
Pastorek jsem předpokládal půjde dobře - matice by neměla být moc utažená, však nic nedrží, zajišťovací podložka je masivní, ale ohnout půjde. Je dobré si podložit kolečko sekundáru, neb klepání aby se člověk dostal pod podložku a vyhnul ji, dostává hřídel trochu zabrat a cca 2-3 mm zajíždí vcelku volně a jakoby proti pružině dovnitř motoru. Podložku jsem tedy srovnal, vezmu 32 klíč, velkou golu, chci povolit matku, zaberu..a nic.Tak trochu šprajcu řetěz ...a nic. No, byla to chyba, takže poučení je - než se sundá kolo, rozeta, tak přes brzdu si to podržet a povolit matici pastorku! Je to logické, ale žil jsem v domnění, že matice bude jen lehce utažena. Takže jsem zařadil jedničku, komprese že bych otočil motorku... a nic. Musel jsem tedy strčit něco do řetězu, nakonec šroubovák byl ideální, vzít trubku a po chvíli snažení jsem to povolil. Pod maticí a mě čekal orezlý tisícihran, přirezlá podložka a úplně přirezlý pastorek. Takže ke slovu přišel uvolňovač rzy, stahovák a po chvíli lopotění se, jsem ho měl dole. Pak vše vyčistit, namontovat rozetu, zalepit šrouby, dát pastorek, utáhnout ho... a zjistil jsem že má na hřídeli cca 1mm radiální vůle. No jo, pastorek na 530 byl širší a to o dost, ještě měl na sobě i z druhé strany osazení, tehle má jen ze strany motoru a je to užší. Nic na vymezení vůle jsem nenašel a jak jsem nad tím přemýšlel, nenašel jsem ani důvod, proč by ta vůle měla vůbec vadit. Takže jsem to namazal měděnou pastou, namontoval, utáhl, zajistil, dal rozetu, ta byla o zub menší než současná a zjistil jsem, že řetěz 113 článků + spojka je moc dlouhý. O jeden článek jsem ho tedy zkrátil, sesadil spojku, snýtoval to, seřídil vůli +- 3cm a bylo hotovo. Oproti 530 je ta 520 taková poloviční, ale plně dostačující. Pak jsem vypustil olej z přední vidlice, vytekl černý humus, nalil jsem 460ml do každé trubky nový a hurá, bylo hotovo. Druhý den jsem zjistil, že vidlice tlumí jinak, je tužší a lépe tlumí... no byl jsem rád. Řetěz chodí tiše, neškube a převod je docela fajn - dle sluchu jsem při stejných otáčkách o cca 10km/h výše. Tak jen při popojíždění v koloně to bude asi horší... uvidím, až co přinese praxe, na větší poznatky mám najeto málo km.
Nýtovačka je skvělá, nebýt tak drahá, už jí mám doma.Trochu jsem se bál jak to s ní půjde, ale jde to hezky, lehce a při troše šikovnosti není co zkazit.
Pak dodám fotky, ať je vidět to, o čem píšu. A snad to někomu pomůže. :)
Jawě zdar!
.
PS: nechápu, jak se nastavuje hlavní fotka. Ať dělám co dělám, pořád tam je Pionýr, který tam vůbec nepatří. :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Ložiska kol, pneumatika

    Po nějaké době zase zdravím všechny a přidávám další zkušenost a poznatky z údržby mé Jawy 650. Během zimní údržby jsem si tak točil koly a z předního se mě zdálo, že se ozývá hučení. Tak jsem si naplánoval výměnu ložis

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.06.2022
    Uskutečněno: 09.06.2022
    Komentářů: 2x
  • Oprava předních tlumičů

    Ahoj a hezké dny přeji všem. Aby do pěkného počasí bylo co dělat, tak se klacík rozhodl přihlásit o svůj díl času a práce a to za pomoci protékajících gufer na předních vidlicích. Už dlouhou dobu jsem pozoroval, jak je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.09.2021
    Uskutečněno: 09.09.2021
  • Olej 2021

    Nejen RVM je člověk živ a tak jsem se pustil do údržby na 650 - to je taková opravdová Jawa, kde člověk může uplatnit svůj tvůrčí talent a um a to mě prostě baví. Bylo nutností už vyměnit olej, takže jsem s do toho pust

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.06.2021
    Uskutečněno: 07.06.2021
    Komentářů: 2x


TOPlist