Ahoj a zdravím všechny, kteří se sem podívají.
Po dlouhé době zase přidávám krátký záznam, aby bylo vidět, že klacík pořád žije. :)
Za poslední dobu se neudálo nic zvláštního, motorka jezdí, žádné problémy jsem neřešil jen občas dofouknout kola, kouknout na šrouby a to je vše.
To mě teď připomnělo - sice jsem měl šrouby utažené a zalepené, ale vibracemi se mezi šroubem a předním blatníkem udělala vůle a tak praskl jeden úchyt blatníku. Hliníkový plech a pár nýtů to spravilo, šrouby jsem přitáhl a je to OK. :)
Letos jsem se také rozhodl vyměnit olej. Opět dávám Mogul Moto 10W40, filtr HiFlo.
Také už nedůvěřuji baterii, mohu si za to sám, nechal jsem ji přes zimu nějakou dobu hluboce vybitou, sice jsem ji zprovoznil, ale její kapacita se mě nepozdává, takže ji měním opět za Yuasu 12V14Ah.
Kontroloval jsem napnutí řetězu a opět jsem tam, kde jsem byl před časem - na jedné straně se řetěz šponuje, na druhé je volné. Mám vyrobenou rozetu na řetěz 520, pastorek také mám, takže přijde čas na výměnu řetězu z 530 na 520, který je plně dostačující, pro výkon Jawy 650. Řetěz koupím, to není problém, jen nevím jak ho spojím. myslím že i klasická spojka by byla OK, nýtovaný spoj nemůže mít větší pevnost, jen je bezpečnější, se spojkou jsem nikdy problémy neměl.. no uvidím. Jestli mě někdo půjčí nýtovačku, tak to nanýtuji. Rozhodne se v příštím týdnu. Jsem také zvědav na samotnou jízdu - nová rozeta je o něco menší, snad o dva zuby, teď si nevzpomínám, tak uvidím jak se bude jezdit.
Jawě zdar!
----
Ahoj,
tak jsem se pustil do shánění informací ohledně řetězu a tak své poznatky napíšu sem.
Nový řetěz je už jasný. Protože to je Jawa, tak bude od značka ČZ. Model sice přesně nevím, respektive si nemohu vzpomenout, ale bude to 520 těsněná X kroužky s vyšší pevností. Myslel jsem že půjdu do klasické rozebíratelné spojky, ale protože mě bude půjčena nýtovačka, tak dám nýtovanou spojku.
Co se týče starého řetězu, tak jsem si chvíli povídali, já jsem popisoval co mě to dělá a výsledek je ten, že jsem si ho s velkou pravděpodobností zničil sám. Dostalo se mě rady, že přílišná péče o utěsněný řetěz je na škodu. Já řetěz čistil pračkou a jako očistný oplach jsem používal naftu. Jako mazadlo používám Elaskon 30, což je mazadlo na lana a skvělé i na řetěz - hezky zateče, benzinová frakce vyprchá a mazadlo zůstává kde má. Na Pionýru a 350 je to pohoda, ale na těsněný řetěz je to napytel. Jak nafta tak i ten benzin z největší pravděpodobností poškodily o kroužky, řetěz se pak začal vydírat (což koneckonců prozradil cihlový prášek) no a je vymalováno. Takže řetěz mám utřít jen hadrou, mazat minimálně a jen přípravkem k tomu určeným a měl by vydržet mnoho kilometrů. Detaily ještě zjistím až si pro něj pojedu.
Snad tohle někomu poslouží. Pak věřím, že by na 650 byl ten 530 řetěz skoro na věky. :)
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 5.7.2007 | |
Aktualizováno | 26.2.2016 | |
Zobrazeno | 25 396x |
Ahoj Milane,
Jawa jezdí jako vítr, brzdy brzdí jako ďas, tak až dodělám ten řetěz, budu se těšit na další porci kilometrů.
Asi to budu mít stejně, snad je to jen o zub menší, ještě jsem se nedíval. Jak si byl spokojen s tímhle převodem? Já na tom jel jednou, docela se mě to zdálo OK, tak uvidím pak v praxi, až něco najedu.
Pro spojku jsem byl rozhodnut, ale díky půjčení nýtovačky, tam dát nýtovanou spojku - a aspoň si zkusím jak se s tím dělá. Docela bych si ji i koupil, ale je to peněz... tak třeba někdy.
Ahoj,
dobře že jsi se tady ozval a Jawa 650 jezdí ! Já měl u 650 rozetu o zub menší a bylo to znát. A řetěz dej se spojkou, nic se nestane.