renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 180/487 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ludwei
Vloženo 27.4.2007
Aktualizováno 28.11.2017
Zobrazeno 4 690x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Tento stroj má dvoudobý vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém obsahu 176.2 ccm. Motor dosahuje výkonu 11 kw při 5500/min. A dle technických údajů dosáhne maximální rychlosti 105 km/h. (Vím že dokáže jet i rychleji)

První dojmy - No mé první dojmy byli fantastické, protože jsem přecházel s Jawy 23 typ Mustang což je oproti tomuto stroji úplně někde jinde. Když jsem otočil rukojetí plynu a začalo to tahat někde hned kde jsem měl u mustanga maximální rychlost, bylo to pro mě velmi adrenalinové. Když jsem byl někde kolem 100 km/h a začal jsem přední brzdou brzdit myslel jsem že vyletím z motorky. Malá bubnová brzda u pionýrů se po tom prvním brzdění s velkým plovoucím kotoučem nedala považovat ani za brzdu :-D . Další vzpruha na další jízdu mě lákala, že nemusím složitě ředit olej s benzínem a ještě navíc když jsem zjistil že s odděleným mazáním ten olej tolik neubývá, měl jsem chuť projet celé kapesné. Opravdu v osmnácti to byl pro mě mazec, nebýt jen předjížděn, ale že tu možnost předjet někoho jsem měl i já :-)

Motorku bych doporučil pro - Motocykl je nejvhodnější pro začínající jezdce. Není to žádný trhač asfaltu, ale dá se na ní vyřádit i svižnou jízdou.

Recenze

Jízda:

Co se týče samotné jízdy je vhodná do města i do lehkého terénu. Na delší trasy není moc vhodná, né že by to nezvládla, ale maximální rychlost někde okolo 100 km/h vás limituje v to, že aby jste pořád svižně jeli, musíte jet neustále hodně pod plně vytočeným plynem.

Podvozek:

Přední vidlice tlumí velice dobře nárazy a zadní nastavitelné tlumiče odvádějí taktéž dobrou práci. Bohužel při vysokých rychlostech v zatáčkách nebudete se úplně dobře cítit. Rám se lehce kroutí hlavně zadní vidlice špatně přenáší váhu do zatáček. Musíte tomu přizpůsobit váš jezdecký styl.

Motor:

Motor aby svižně jel musí se hodně vytáčet. ČZety byli vždy vyhlášené svými vibracemi a tak tady je to hodně znát, když motor točíte od 5000 navrch. Co se týče kroutícího momentu, tak dá do kapsy kde jakou 4-taktní novou sto-pětadvacítku. Taky má objem 176.2 ccm a navíc je to přeci 2-takt. Nevýhoda je však že musíte ten motor více točit. Motor v nízkých otáčkách je celkem mrtvý. Velkou výhodu je olejové čerpadlo, takže máte oddělené mazání, které velmi moc ulehčuje a zbavuje tak neustálé mixování paliva.

Převodovka:

Tady je poměrně malé zklamání. Čtyři rychlostní stupně, které jsou kvůli malému počtu odstupňované nepoměrně. Zatím co jednička je příliš krátká, dvojka je na tom lépe, tak trojka má rozmezí od 50- do 90 km/h a čtverku tam dáváte až od 90 km/h. A to musíte jet po rovince. Jinak se čtverkou do mírného stoupání nepochodíte.

Brzdy:

Tak tady už je to světlejší. Zadní bubnová brzdí velmi hezky a přední kotoučová brzda brzdí fantasticky. Motorka není až zase tak těžká a proto velký kotouč si lehce poradí i s ostřejším brzděním.

Ovladatelnost:

Co se týče ovladatelnosti, tak nemám žádné extra výhrady.. Kombinovaná řadící nožní páka je i zároveň spouštěcí startovací páka by mohla být o maličko kratší. Brzdová a spojková páčka jde pohodlně spínat i jedním prstem. Přehledný ovládací přepínač s přepínáním dálkových a potkávacích světel, směrových světel, zvukové a světelné houkačky je pěkně vyřešen. Polohovatelné stupačky se sklápěním jsou také v celku široké a tím jsou pohodlné pro nohu. Celkovým slovem bych ovladatelnost tohoto motocyklu zhodnotil jako kladné.

Spotřeba:

No spotřeba na takový objem mě přijde že je celkem vysoká. Daň za vysokou spotřebu paliva si ale vykompenzujete spotřebou oleje. Která je velmi extra nízká. Dle měření se pohybuje spotřeba oleje od 1 litru oleje na 700 až 1000 km.

Zub času a poruchy:

Nejčastější závady byli u zapalování Ducati, které se dá nahradit zapalováním české výroby VAPE. Je stará již 17 let a tak se nedá nedivit, že se občas stane nějaká závada a tady je seznam závad za celou dobu co tento stroj vlastním.

- Výměna zapalování Ducati za VAPE ( chvíli šlo a chvíli ne)
- výměna spojkových lamel ( za ty roky věčně ty korky nevydrží)
- výměna spojkového koše ( dodnes nechápu byl na tři kusy)
- nahrazení hliníkového drátu za měděný k fajfce (nepravidelně házela jiskra)
- Nová nádrž (bohužel mikrotrhlina a nepomohlo ani vylétí nádrže)
No jinak žárovky, svíčky, gumy klasika , ale jinak pořád šlape jako hodinky

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirka4137
Jirka4137 napsal 24.05.16 v 20:32

Pěkná barva. Se zapalováním ducati zatím problém nemám.

Střelec_Max
Střelec_Max napsal 21.02.15 v 22:27 9b.

Hodně spokojených kilometrů i do budoucna.

koudelka_v
koudelka_v napsal 24.08.14 v 15:46

Pěkná Číza...ať slouží!

Vlasťák1973
Vlasťák1973 napsal 12.03.14 v 17:05 10b.

pěkná 180tka,hodně spokojených kilometrů i do budoucna.

Jirka4137
Jirka4137 napsal 24.02.14 v 00:10 10b.

Tak od včerejška ji proháním taky.

Více komentářů



TOPlist