renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LesaPáán
Vloženo 27.4.2025
Aktualizováno Včera v 18:59
Zobrazeno 340x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka po které jsem pokukoval někdy od roku 2017-2018. Teď po 8 letech je má.

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - Je to kolos s neuvěřitelným zátahem prakticky od nuly. Stroj, který neřeší jakej máte zařazenej kvalt a v jaké rychlosti. Otočíte heftem a motorka vás za libých a dunivých tonů vystřelí vpřed.

Recenze

Abych trochu rozšířil úvod, který je omezený počtem vět. Po Crosstourerovi jsem opravdu koukal už někdy v roce 2017 ještě za éry NC700X. Když v roce 2021 přišla na výměnu motorky řada, tak jsem sáhl po menším Runnerovi. Nikoli kvůli financím, ale kvůli jinak nastaveným prioritám ohledně motocyklu. V tu chvíli převažovala chuť být víc sporťák (Runner) než Tourer. Proto po dlouhém rozmýšlení padlo rozhodnutí. Teď po 4 letech se mé priority opět změnily a já se tak mohl vrátit k původnímu plánu.

Zvažované modely jsem nevyplnil, jelikož já věděl, že má další motorka bude Crosstourer, ale samozřejmě jsem si v hlavě připravoval scénář, kdych žádný vhodný kousek nesehnal. Tak níže modely a proč bych je pořizoval nerad.

Honda Afrika 1100 - Velkou část ceny tvoří její vybavenost pro adventure ježdění a to není úplně můj šálek čaje. Do terénu mám Maneta :)
-
Honda NT1100 - Nevěřím, že to řeknu, ale za mě neuvěřitelně sterilní a nezajímavá motorka. Krom toho vybavena motorem z Afriky, který je nacpaný snad úplně ve všem. Chápu, že vývoj motoru něco stojí a musí se zaplatit, ale tohle není dle mého úplně dobrá cesta (Nemyslím ekonomicky).
-
Ducati Multistrada V4 - Kdybych byl nucen jít do italky, tak by to znamenalo odložit výměnu motorky minimálně o rok vzhledem k ceně kolem 500 000 za ojetý kousek. Nicméně nejsem úplně fanoušek značky a vlastně by mě k nákupu musely dohnat okolnosti. Nebyla by to volba srdcem, která je u Ducati nesmírně důležitá.
-
BMW 1250GS - Asi ten nejméně chtěný adept. Je to divný vzhledově, má to každej a protože to má každej, tak si to drží cenu, i když je to ojetý jak průměrná 1.9 TDI. Je to samozřejmě kvalitní a téměř dokonalý stroj, ale nic co by mě okouzlilo natolik, abych za to vysypal 350 000 (A to se ještě držím při zemi).

Popis a hodnocení stroje
Ale zpátky k samotnému Crosstourerovi. Stejně jako u Runnera to vezmu nějak popořadě, abych popsal svoje pocity z jednotlivých aspektů motorky.

1) Pohodlí
Je to stejný příběh jako u Runnera. Sedlo je veliké, příjemně tvarované, ale stejně se prosedí a začnou vás bolet půlky. Je to zase o level lepší než Runner, který byl zase o level lepší než NC. Nicméně pokud je člověk citlivka, tak se nevyhne upgradu na gelové sedlo. Já po cestě Ostrava-Most můžu říct, že je komfort dostačující.

2) Motor
Je to prostě V4! Věděl jsem co od ní čekat, ale tady je to vzhledem k objemu a koním úplně jiné rodeo. Nečekáte na VTEC, prostě motorka zabere okamžitě a za jakýchkoli podmínek. Zvuk motoru je neuvěřitelně hutnej a dunivej. Budí to respekt a řidiči vykouzlí loupák od ucha k uchu. Maximálka nezkoušena, ale pokud se nepletu. tak je z výrobu uškrcena na 230 km/h. Nicméně VFR 1200F (Stejný motor) se dala dostat až skoro ke 300 km/h.

Spotřeba je kolem 7 na 100. Dá se dostat i níž, ale tohle prostě není stavěné na jízdu alá piánko.

3) Ovladatelnost
Motorka vyzkoušena na okreskách, dálnicích a horských cestách. Na to kolik váží, tak padá do zatáček víc než ochotně. Není to takovej atlet jako runner, nebo multistrada, ale není to ani lenoch, který by nesnesl sportovní jízdu. Jen se tady musí počítat s tím, že je to hlavně cesťák a podle toho stavět nároky.

I když má motorka výplety, tak si nemyslím, že bude vhodná vzhledem ke své váze do terénu. Nicméně limity nestanovuje motorka, ale jezdec. Za mě by to bylo neskutečné trápení a to jak motorky, tak jezdce. Od toho nám bůh nadělil Afriku, Tenere, AJP apd.

4) Výbava
V základu tady člověk najde ABS a kontrolu trakce. Žádné palivové mapy a elektronická udělátka tu nehledejte. Nicméně mně se povedlo sehnat pěkný kousek s TOP výbavou.

- Originální kufry
- Origo Honda vyhřívané hefty
- Zadní blatník
- Padací rám s mlhovkami
- Zvýšené plexisklo

Vzhled je subjektivní, ale mně se to neskutečně líbí. Je to prostě kus železa a každý si na tom musí najít to svoje.

5) Subjektivní srovnání Crosstourer X Crossrunner
Jelikož si myslím, že jsem jeden z mála lidí, kteří vlastnili oba tyto modely, tak zkusím napsat malou srovnávačku. Třeba se to bude hodit někomu kdo pročítá diskuze a nemůže se rozhodnout.

Na úvod je potřeba říct, že oba modely jsou skvělé. Jak kvalitou zpracování, ikdyž třeba plasty na Crossrunnerovi nepůsobí tak bytelným dojmem jako na větší sestře, tak motorově a celkovým jízdním zážitkem/ dojmem.

V prvním bodě je potřeba hrábnout si do svědomí a říct si jak jezdím a jak chci do budoucna jezdit. Obě motorky jsou vedené jako sportovně-cestovní. Do jisté míry se s tím dá souhlasit, ale u každé je jiný poměr těchto vlastností.

U Runnera si troufám říct, že budou jeho ambice 50/50%. Poskytne dostatek pohodlí, ale né tolik jako Crosstourer. Poskytne větší jistotu ve sportovní jízdě (Aby ne, je o více jak 30 kg lehčí). Celkový feeling z projevu motoru je laděn do sportovna kdy Runner točí skoro 12k otáček, Tourer 9k. Hlavním aspektem je jeho vybavenost V-TECEM kdy si motorka vyloženě žádá, aby jste jí točili a dávali jí zabrat.

U Tourera je dle mého rozvržení 75% ku 25% ve prospěch cestovních ambicí. Teď nechci, aby to bylo chápáno, že Tourer je stavěn jen na dálnice, nebo jiné rychlostky. Jak bylo psáno výše, tak do zatáček padá velmi snadno. Na okreskách a v horách se s tim dá krásně a pohodlně jezdit. Když chcete, tak zvládne i sportovnější jízdu. Nicméně se nevyrovná Runnerovi.

Vlastně je to hrozně jednoduché. Pokud stejně jako já jezdíte pravidelně na delší výlety, kdy po dojetí na místo chcete třeba 2-3 hodiny chodit (Památky, přírodní parky), tak sáhněte po Tourerovi. Doveze Vás na místo určení a zpět domů v použitelném stavu. U toho Vás bude zásobovat emocemi a komfortem.

Pokud patříte k lidem, kteří jezdí spíše kratší tripy do 200 km a hledáte silnější emoce, větší adrenalin a hlavně sportovno, tak sáhněte po Runnerovi, nebo samozřejmě po konkurenci jako XR, Multistrada atd. Nicméně cestovat se dá na všem, žijeme v době, kdy se lidé předhánějí v tom kdo dojede nejdál na co největším šrotu. Není to elaborát, pokud by někdo chtěl něco konkrétně, tak neváhejte napsat soukromou zprávu. (Když můžu, tak pomůžu)

Fotky nové mašiny ještě přidám a doplním.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Guga
Guga napsal 29.04.25 v 21:20 10b.

Pěkná, aj recenze uživatele

MMARTINK
MMARTINK napsal 28.04.25 v 15:14 10b.

je to těžká kráva, jel jsem do P"rahy na Jarov pro novou , málem mi spadla na červeném koberci když jsem na místě zatočil řidítky...s dvojicí prodejců jsme měli co dělat

Andrej
Andrej napsal 28.04.25 v 07:52 10b.

gratuluji, gratuluji, gratuluji . Úžasný a poctivý parník

Více komentářů



TOPlist