renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer S2 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pavel_c
Vloženo 13.2.2024
Aktualizováno 13.2.2024
Zobrazeno 160x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Fazer je japonská jistota. Točivý, sportovní čtyřválec, příjemný, spíše cestovní posez. Přecházel jsem do světa silnějších strojů z Hondy CBR250R.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: MT-čko bylo cenově výše, ale líbila se mi hodně.

První dojmy - Šestka pro mě byla jiný svět. Velká motorka, těžší na manipulaci, naprosto jiný charakter oproti mé předchozí malorážce. Sezení jsem čekal na mých 181 cm trochu pohodlnější, kolena jsem měl poměrně hodně zalomená. U těchto točivých čtyřválců je nutné opravdu vyhnat ručičku otáčkoměru hodně vysoko, jinak ten výkon ve spodu moc není.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil klidně i začátečníkům na velkých strojích, kteří přechází z nižších kubatur. Fazer není nijak děsivý, na motorku si rychle zvyknete. Sedí se spíše vzpřímeně, pohodlně, vyšší postavy můžou mít více zalomená kolena. Pokud hledáte motorku, která vám poslouží, projedete se pohodlně na výlet i ve dvou a zároveň má dost výkonu na svižnou jízdu, tato Yamaha to určitě splňuje. Jen je nutné počítat s charakterem sportovního čtyřválce, který je nutné více vytáčet.

Doplňky na motorce - Vyšší kouřové plexi Puig

Recenze

Po letech prvního začátečnického ježdění na malé 250-ce jsem zatoužil po větší motorce. Hodně se mi líbila Yamaha MT-07, avšak tehdy byla mimo mé finanční možnosti. Poohlížel jsem se tedy po jiných Japonkách a padl mě do oka krásný modrý Fazer FZ6 S2. Polokapotáž se mi líbila, jelikož jsem chtěl moto i na delší cesty ve dvou. Pověst těchto japonských držáků je dobře známá a tak jsem se příliš neděsil ani větších nájezdů u bazarových kousků.

S motorkou jsem projel nespočet cest a výletů, jak sólo, tak ve dvojku. Polokapotáž s plexisklem jezdce chrání před větrem, jízda turistickým tempem je tak celkem příjemná. Pokud ale zataháte za plyn, Fazer umí vystrčit růžky a promění se rázem ve sportovní mašinu. Čtyřválcový motor je typický svým „uječeným“ projevem a velkým nástupem výkonu ve vyšším spektru otáček. Ve spod se toho moc neděje, ale zároveň je jízda plynulá pro pohodové tempo. Tovární brzdy jsou spíše měkčí a ubrzdit dvousetkilový stroj už vyžaduje působení větší síly na páčku. Podvozek je nastaven spíše měkčeji; nechal jsem vyměnit v přední vidlici olej za hustší. Tady jde vidět, že je motorka zaměřena spíše na komfort, než na ostrou, sportovní jízdu. Manipulace na místě může být pro někoho těžší, jelikož natankovaná motorka má přes 200 kilo váhy. Sedlo je pohodlné, spolujezdkyně si nestěžovala ani po delších výletech. S úložným prostorem moc nepočítejte. Fazer má svedeny dvě koncovky výfuku přímo pod sedlem, takže místo zbývá maximálně na peněženku a doklady. Spotřeba je něco kolem 5-6 litrů při turistickém tempu, pokud se projedete svižněji, je třeba počítat i se 7-mi litry. Motorka mě nikdy nikde nenechala, za celou dobu jsem jen měnil olej, mazal řetěz, vyměnil destičky, nechal ve vidlici vyměnit olej za hustší a přezul jsem pneumatiky. Kdyby mi nespadla díky mé blbosti ze stojánku na štěrkovém parkovišti a neodřel jsem si víko alternátoru, byla by tato kráska naprosto bez vady. Motorka je takový univerzál, dá se s ní pohodlně cestovat a protáhnout ji i svižnější, sportovní jízdou. Tady to ale limituje měkký podvozek a vzpřímenější posez. Devatenáctilitrová nádrž stačí v pohodě na nějakých 250 km dojezdu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist