renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer S2 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník peepa
Vloženo 15.6.2013
Aktualizováno 11.10.2022
Zobrazeno 4 899x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po krásných 6 tis. km, nalítaných na Hornetu, jsem zatoužil po stroji méně provokativním, který mě nebude nutit vytáčet motor do maxima, abych si znovu vychutnal luxusní zátah motoru. No, nevím, jestli se mi zrovna tohle s Fazerem podařilo...

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - První dojem byl dobrý - chtěl jsem se po Hornetu jezdecky "uklidnit", takže pohodička, žádný problém. Na motorce se pěkně sedělo, jezdila krásně plynule a vyrovnaně a jediný problém jsem cítil v zatáčkách - přišlo mi, že podvozek příliš houpe a připadal jsem si nejistě. Tenhle názor jsem však po cca 1.000 km přehodnotil - dneska bych neměnil!!! ;-)

Motorku bych doporučil pro - Jednoznačně doporučuju všem, co se chtěj příjemně povozit a klidně za to čas od času i trošku zatáhnout - Fazer S2 je pohodlnej cestovní stroj, kterej se nenechává zahanbit ani v ostřejších průjezdech zatáčkami.

Doplňky na motorce - Tmavé plexi Puig Racing, zapojené druhé přední světlo, zadní světlo LED, proužky na ráfcích, kufr Kappa.

Recenze

Když jsem loni Horneta zazimovával, věděl jsem, že už nechci dále podléhat "drogové závislosti 10 tis. ot./min. a výš", protože by mě to dřív nebo pozdějc - no, ani nechci domýšlet. Hornet byl pro mě prostě příliš "provokatér" - chtěl jsem něco klidnějšího a cestovnějšího. Výběr nebyl složitý - spousta kamarádů měla dobré zkušenosti s Fazery a jeho verze S2 mi vyhovovala ve všech ohledech. A budu-li upřímnej, tak především v designu - je prostě nádherná!!!

První jízdní dojmy byly dobré, ale byl to samozřejmě nezvyk od Horneta. Zatímco na Hornetu jsem se s jistotou pokládal do zatáček a byl pro mě vždy krásně vyzpytatelný a čitelný (cítil jsem každý kamínek), Fazer měl těžiště posazené výrazně výš a jeho "houpací podvozek" mě úplně rozhodil. Nicméně byly 2°C nad nulou, takže jsem se prostě jen těšil o to víc na jaro, až vyzkouším pořádně...

...

Na jaře jsem nenechal nic náhodě - obul jsem pneu Dunlop Sportsmart Sportmax a vyrazil. První dojmy však byly úplně v pohodě - zřejmě původní ojeté sliky a zima udělaly své. A hned po pár desítkách km jsem pochopil, že tahle mašina nebude hrát proti mě a že i přes výrazně cestovnější charakteristiku podvozku (zmíněné houpání) nehodlá opouštět zvolenou stopu a to dokonce ani v nerovnostech, kde už bych musel Horneta "tisknout v slabinách a krotit".

Jako další podstatnou výhodu od Horneta bych vyzdvihl elektronické vstřikování. Možná mi někdo vytkne moji pohodlnost, ale stisknout tlačítko startéru a vědět, že motor během vteřiny naskočí, to je prostě paráda!

Co se týče motoru a průběhu jeho krouťáku, jsem spokojen - nárůst momentu směrem k vyšším otáčkám je sice znát i zde (je to holt šestikilo čtyrvál), ale není zdaleka tak prudký a "opojný", jako byl u Horneta. Přičtu-li k tomu mnohem "cestovněji laděný" plyn, je pro mě tahle moto prostě dokonalá - můžu si krásně jezdit svoje pohodlné výletní tempo a žádné otáčky neřeším. No a když se chci trošku "vyblbnout", tak pošlu motor nad 10 tis. a je to stejná paráda, jako na Hornetu - lítá to pěkně.

Podvozek na mě byl ze začátku výrazně víc houpací, než co jsem čekal, ale teď už jsem si na něj zvyknul a jsem s ním spokojen - sedí výborně a horší odezva (v porovnání s Hornetem) mi vyhovuje, protože jsem asi trošku "zlenivěl"... (A stejně si jednou koupím choppera! )

Ovládání motorky je příjemné a jednoduché, mašina nepřipravuje žádné záludnosti nebo jsem se s žádnou minimálně ještě nesetkal. V provnání s Hornetem je těžiště "víc u krku", tzn. vepředu a výš (u Horneta jsem odhadoval těžiště někde mezi koleny) a chvilku mi trvalo, než jsem si na to zvyknul. Teď už je to v poho a jediná "nevýhoda" je, že moto není při provádění kravinek (oblíbené "házení" motorky ze strany na stranu) tak mrštná, jako Hornet. Ale na běžnou jízdu to vůbec neva - nikdy jsem se nesetkal se zatáčkami tak blízko u sebe, že by s tím měl být problém...

Co se týče převodovky, myslel jsem, že dokonalou ji měl Hornet. Neměl - dokonalou převodovku má Fazer!!! Ale vážně - jsem odkojen převodovkami fichtlů, Simsonů a Jaw, takže fakt nemůžu hodnotit jinak. Rychlosti tam padají lehce a přesně a jediná "vada na kráse" je snad jen to, že jsou rychlosti 1 až 3 při řazení trošku slyšet (akusticky to lehce "kopne").

Brzdy jsou perfektní, resp. byly, než jsem správně osadil přední kolo (a tedy ho dal obráceně, než bylo při koupi) - teď čekám, až si předek víc sedne, neb teď to brzí o poznání hůř. Zadek brzdí výborně, jen si možná poposadím brzdovou páčku níž - tovární nastavení mi připadá nepohodlně vysoké...

Ovládací prvky jsou přehledné, intuitivně umístěné a snadno ovladatelné. Přístrojová deska je moderní, pěkná a přehledná. Myslel jsem, že digitální ukazatel rychlosti mi bude vadit, ale je to v pohodě. Příjemný je palivoměr a ukazatel teploty vzduchu.

Jízdní posaz je na mých 180cm akorát, tedy přirozený a pohodlný. Ochrana proti větru je vlivem použití o 5cm vyššího plexi vynikající a v porovnání s Hornetem dokonce dokonalá! Ještě vyzkouším kámošovu S2, která má štítek standardní, abych porovnal.

No a na závěr jsem si nechal zvuk - spousta lidí ho kritizuje, mě připadá fajn. V nízkých otáčkách (a tedy v běžném cestovním režimu) je motor tichý a pouze charakteristicky "píská" (alternátor, ale podobá se zvuku proudového motoru). Teprve když za to člověk vezme, ozve se Fazer sice nahlas, ale nijak brutálním způsobem. Přes to, že mám "akustickou brutalitu z výfuků" rád, jezdit bych na tom nechtěl - nemám zájem "oznamovat" sousedům, že jedu ven a za zvuk Fazera se stydět rozhodně netřeba...

...

Takže co ještě dodat? Snad jen, že už se těším na další jízdu!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Makina77
Makina77 napsal 10.04.16 v 14:15 9b.

Pěkná Japonka a taky recenze, pneu jsem zvolil Dunlop Roadsmart II, tvrdší než se zahřeji, ale pak paráda..
Se zvukem musím taky souhlasit, po zahřátí se ale zvukový projev jemně "zlepší" nad 6000ot se probouzí ďáblik... nad 9000 už vyleze čert, který nakopne

Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 09.02.15 v 19:35 10b.

Píšeš že máš obutý sportmaxy.já je mám taky a jsou to směrový gumy tak mrkni na šipky jestli s tím otočením kola neotočils aji vzorek.Ja jsem si Fazera 2003 koupil teď v listopadu tak jsem zatím v očekávání. Měj se Fajn draku.

svička
svička napsal 26.07.13 v 13:19

dobrá volba

tpokorny
tpokorny napsal 08.07.13 v 08:37 10b.

Hodně dobrý. Jsem také hrdým majitelem Fazera FZ6 S2 2007 a naprosto souhlasím. Dokonce i ten zvuk!

MácaZhor
MácaZhor napsal 19.06.13 v 18:40 10b.

Více komentářů



TOPlist