renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MartiXLV
Vloženo 29.1.2024
Aktualizováno 29.1.2024
Zobrazeno 1 537x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlná cestovní motorka, která se na klikatých horských cestách v mžiku "změní" ve sportovní stroj, který se vodí jak nějaký "naháč", taková je R 1200 RT LC.

Více fotografii

Motorka koupena od AUTOMOTO MUSEUM LUČANY (prostředník)

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Protože se jedná již o moje třetí RT v řadě, tak jsem tušil co mě čeká :-). Vyšší výkon, lepší obratnost, více pohodlí - měkčí nastavení podvozku (režim "normal")

Motorku bych doporučil pro - R 1200 RT LC je motocykl dělaný pro dlouhé a pohodlné cestování, ale také pro sportovněji laděnou jízdu po vysokohorských klikatých cestách.

Doplňky na motorce - Výbava motocyklu :
- ABS,ASC,HSC,TPC
- Dynamická ESA
- asistent řazení PRO
- režim jízdy PRO
- hlavní světlomet PRO
- denní svícení (angel eyes)
- bezklíčové startování
- centrální zamykání
- bluetooth
- tempomat
- alarm
- výhřev řídítek a sedaček
- audiosystém
- paket výbavy Komfort, Touring, Dynamic
- top case 49l + brzd. světlo

Doplňková výbava :
- přední padací rám Wunderlich
- vyhřívané + gelové sedlo Wunderlich
- tankbag Wunderlich
- navigace Navigátor V
- taška na řidítka Touratech
- prodloužení předního blatníku
- přední kryt motoru Wunderlich
- kryty proti vodě u stupaček spolujezdce
- rozšíření bočního stojánku
- sluneční clona budíků

a další bude následovat

Recenze

V roce 2009 jsem osedlal své první RTéčko a to R 1100 RT, které jsem upřednostnil před HONDA ST 1100 Pan European a to přesto, že jsem do té doby sedlal pouze japonské stroje (Honda, Yamaha, Suzuki) a tohoto rozhodnutí opravdu nelituji. Postupem času jsem se posunul na R 1200 RT (2005) a po deseti letech jsem se s velkým váháním posunul na R 1200 RT LC. Tento stroj má sice stále motor boxer, ale nyní má navíc direktivní vodní chlazení, spojku v olejové lázni a převodovka je také integrována do prostoru motoru. Řada R tedy opustila koncepci ve které byla použita jednokotoučová suchá spojka a motor i převodovka měla svoji samostatnou rozdílnou olejovou náplň. Díky těmto změnám se mohl navýšit výkon motoru na 92KW a točivý moment na 125Nm, což je opravdu znát a i při plně zatíženém motocyklu je jeho síla dostatečná (narozdíl od R 1200 RT 2005 s 81KW). Změna spojky umožnila použít (rychlořazení) quickshifter, který je dokonce oboustranný. Spojka je také antihoppingová (zabrání zablokování kola při podřazení).

Moto porovnávám s R 1200 RT 2005, kterou jsem jezdil 10let

Motor
+ jednoznačně vyšší výkon a krouťák
+ stabilní teplota
+ palivové mapy
+ elektricky ovládaný plyn
+ nulová spotřeba oleje
- hlučnější ve volnoběhu

Převodovka
- hlučné zařazení prvního stupně

Spojka
- krátký záběr (spíná prakticky v jednom bodě)
+ rychlořazení
+ antihopping

Podvozek
+ dynamická ESA (u 2005 byla pouze ESA)
- velmi měkké naladění podvozku v režimu "NORMAL" (jedná se můj subjektivní pocit)

Řízení
+ tlumič řízení

Brzdy
+ ASC
+ Hill Start Control

Osobně mi nevyhovuje
- "japonské" ovládání blinkrů
- umístění bočního stojánku (při vyklápění není prakticky vidět)
- větší "mrtvý úhel" v zrcátkách

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Trinnlee
Trinnlee napsal 04.02.24 v 18:55 10b.

Krasavec a pěkná recenze...

JA-NE
JA-NE napsal 01.02.24 v 16:11 10b.

NUTELIER
NUTELIER napsal 01.02.24 v 09:22 10b.

moc pěkná motorka

MartiXLV
MartiXLV napsal 30.01.24 v 09:17

Děkuji za Vaše komentáře

Šmod
Šmod napsal 30.01.24 v 08:15 10b.

Ať nám oběma slouží

Více komentářů



TOPlist