Triumph Tiger 1200 Rally (2023)

Vlastník JirkaBN
Vloženo 26.10.2023
Aktualizováno 26.10.2023

Zprvu nadšení, následně zklamání z drobností, pak převládla spokojenost a nakonec jsem nadšený.

KTM 1290 Super Adventure R: Tiger se mi vzhledově líbil více
BMW R 1250 GS : Nižší, 19 kolo, okoukaná
Triumph Tiger 900 Rally: Řetěz, pro dva už chybí výkon

První dojmy - Krásná vysoká motorka, kterou jsem dlouho hledal. Líbil se mi design, výbava, motor, sportovně terénní pojetí, trochu jsem i tíhl ke značce... Bohužel mě po zajetí rychle zklamala reakce na plyn a ten display...

Motorku bych doporučil pro - Jednoznačně pro někoho 185cm +, mám ještě o 10 více a z hlavního stojanu ji v sedle nesundám... Asi ne úplně vhodná pro začátečníka...

Doplňky na motorce - Zatím vše tovární, zvažuji laděnou koncovku a možná nějakou malou schránku nebo brašnu na nosič nebo padák.

Volba byla celkem jasná, chtěl jsem neokoukanou motorku, která bude vhodná na dlouhé cesty ve dvou a zavazadly, stejně jako na blbnutí na polních cestách a lehkém terénu. Navíc jsem před lety jezdil na Tigerovi 1050 a nějak mi tahle značka zůstala v paměti.

Prvotní nadšení mi rychle otrávil display, který mi přijde dost neintuitivní a pomalý. Nastavení režimů je složité (ve výsledku používám jen ty přednastavené), po zapnutí motorky je to doba jen se oživí. No nic moc...

Po ujetí prvních 1000km a servisu jsem konečně mohl jezdit naplno a mohl si užít parádní a výkonný motor, precizní brzdy, podvozek, quickshifter a vlastně i motorku jako celek a bylo mi jasné, že jsem udělal dobře. Trochu mě trápil ucukaný plyn ale nechá se na to zvyknout a člověk to přestane za čas vnímat (pouze ve městě o sobě dává vždy vědět). Originál pneu KAROO Street mě taky vůbec nezaujali, vibrace od předního kola ustali až po pár tisících km, hluk v rychlostech 100kmhod + je od předního kola stále. Mimo asfalt ok ale zase nemyslím si, že umím posoudit kvalitu a hranice této pneumatiky. V zimě přezuji na odzkoušené Pirelli scorpion trail 2 tak uvidím...

Jízda mimo silnici je parádní, po volbě offroad režimu se motorka sníží, změkne a perfektně žehlí rozbité cesty apod... Líbí se mi i nastavení asistentů, které jsou dle mého perfektně továrně nastaveny na offroadystu hobíka... Brzdy supr, zadní kolo hrabe tak akorát, jízda ve stupačkách je bezchybná...

Jízda ve 2 naprosto v pohodě, pohodlné, dostatek výkonu i brzd. Originál kufry prostorné ale to je dneska takový "givi" standart.

Nyní najeto asi 4tis, pneu by ještě chvíli daly ale v zimě přezuji. Spotřeba okolo 6ti litrů.

Ivanko
Ivanko napsal 16.12.23 v 18:46 10b.

Krásná motorka pěkně napsaných pár řádků. Mám to dost podobně, jen jsem skončil někde na nájezdu 2.5 a to vesměs ve dvou, tak nedokážu úplně vše posoudit. Každopádně nadšení vystřídalo zklamání, ale následně po zajetí opět nadšení. Za mě jediné mínusy jsou horší nížší plexí, vibrace, pomalý ne moc povedený display a absence odkládacích prostor. Bohužel ani toolbox se nedá osadit skrze patronu k tlumiči. Ale v porovnání s tím, co vše nabízí navíc oproti ostatním, je to pořád bomba.

Sabik1
Sabik1 napsal 07.11.23 v 14:48 10b.

Ahoj,
čtu že jsi měl vibrace od pneumatik. Já motorku kupoval s 3300km a vibrace šli po překročení 100kmh od zadního kola a ten hluk od předního. No byl jsem celkem otrávený a konzultoval jsem to i s prodejcem v HK a řekli mi, že měli stejný problém u své předváděčky, ale že přezuli na Metzeler Next2 a ok. A to mohu potvrdit! Po přezutí úplně jiná motorka! Jinak mám 193cm a poprvé můžu říci, že tahle motorka opravdu není malá! Každopádně dobrá volba! Užívej!

Fandy2
Fandy2 napsal 31.10.23 v 09:24 10b.

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 31.10.23 v 08:18 10b.

petr13
petr13 napsal 30.10.23 v 19:06 10b.