renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1100 LT (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Neeno
Vloženo 14.9.2023
Aktualizováno 17.4.2024
Zobrazeno 1 906x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kus poctivého a taky těžkého železa. Ale když ti nějaký ten pátek nedá spát, prostě ji začneš shánět.

Více fotografii

Motorka koupena od dovoz NL

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda ST 1100 Pan European: Jistota...ale stejně jsem chtěl cihlu
Kawasaki GTR 1000: Pěkná mi utekla a stejně jsem chtěl cihlu
Honda NTV 650 Revere: Přesněji Honda Pacifik Coast...je to zvláštní retro cesťák co už nikde nevidíš. Ta možná ještě bude,dokud se dají sehnat, jen pro ten pocit že ji mám...

První dojmy - Na Káčko cihlu jsem koukal už před xx lety po cestě skrze Evropu,a vždy jsem si říkal „tohle bych chtěl mít, to chci...". Čas letěl,na moto nebyl čas a na tuhle cihlu jsem úplně zapomněl. K moto jsem se dostal až po čtyřicítce a vždy se mi líbili klasické oplastované cesťáky... prostě kufry, velké plexi...a hlavně kardan.Ten spíš, že jsem pohodlný a moto s ním potřebuje vlastně jen jednou za rok servis,jak u auta. Žádné mazání, čištění a špinění se. Tak jsem si na rozježdění pořídil obouchanou Hondu 650 Deauville, která když mi upadne,nebo ji někde zahodím za jízdy,tak mě to trápit nebudete, hlavně ať jsem celý já. A že spadla,na místě a při zastavení... Navíc má tohle všechno popsané,a má hodné a spolehlivé véčko. A i s výškou 190cm jsem se cítil pohodlně... nicméně je to moto do max. 120kmh a člověk pak kouká co dál. Nové moto je nové moto,ale když já mám rád prostě retro,k tomu se nějak obléknout a jezdit na pohodu,v mém věku ze mě závodník už nebude,a ani nechci, člověk co má rodinu má na to už jiný pohled,a i tak má furt strach. Jakožto řidič s 3mil.km za sebou, vidím za každou zatáčkou odstavené auto, řidiče v protisměru co si krouhne zatáčku a podobně. Prostě deformace...ale i reálná zkušenost. Prostě nastal výběr nové (staré) motorky. Zadání znělo jasně,moto do roku max.1999, cesťák s kardanem. A tady pomohli motorkáři.cz. Zrovna vyšel článek o „létající cihle" BMW K100, o jejím vývoji, konstrukci, testech... úplně jsem na tu motorku zapomněl!!! Tak jsem začal hledat v CZ. Byl jsem se podívat na dvě,a bohužel fotky a popsaný stav jsou vždy lepší než realita. Cenový strop byl také daný. Pak se ale objevilo pěkné Kawasaki GTR1000 v Německu po cestě. Náhoda tomu chtěla, že jsem se nestihl zajet se podívat po domluvě,a tak jsem další týden chtěl vyrazit s vlekem, že buď vemu, nebo ne. Ve čtvrtek volám(prodejce japonských moto) a nikdo nebere. No,pojedu tzv. na blind v sobotu.Volám ještě v pátek...ráno,v poledne a po obědě se konečně dovolám. „...měl jste se stavit,moto je nyní rezervována, když si ji nevezmou, dáme vědět“ V pondělí zmizela z netu ...Tak hledám dál a žena říká...„chtěl jsi přece to BMW, proč koukáš po jiných?". To je fakt. Prostě to bude cihla. Po cestě Evropou koukám kde co je v cenové hladině a po cestě v NL je pěkná u velkého prodejce s 200moto co má i dobré hodnocení,má teda dost najeto (159tkm) ,ale pěkná. Stavuji se,projedu cca.10-15km a říkám v sobotu se stavím. Za zálohu připravili papíry a já v sobotu ráno ve tři vyrazil 700km. Moto venku připravena, papíry vyřízeny, nakládám,odjezd.. V CZ jiná káva,NL tech.průkaz,kde je vše nahrané na čipu ještě neumí stáhnout,z manuálu opsat nesmí...2600kč navíc za výpis z Dekry. Ať žije EU.Na úřadě se zas dozvídám, že od března nově vše co bylo vyrobeno před vstupem CZ do EU se musí schválit do provozu...asi 3000kč. Do března to nikomu nevadilo,bylo to jednou schváleno v EU i před vstupem CZ tak co. Teď to vadí. Prostě jen dostat z lidí love. To jen pro někoho kdo chce starší moto co má ještě zahraniční papíry. No i přes to všechno,cestu, poplatky atd., mě vyšla asi o 10tkč levněji než na co jsem se byl podívat v CZ,a to měli obě sjeté pneu +5tkč min.(tady nové Metzeler), nevypadali tak dobře a obě bych stejně musel ještě přihlásit.. takže 20tkč doma se počítá,to je min.týdenní trip nebo následný servis. 14dní a konečně jedu...

Motorku bych doporučil pro - Komu doporučit? Určitě né pro začátek, určitě né pro muší váhu, určitě né pro někoho vysokého (kvůli kolenům)... Určitě pro blázny do starších moto co vědí, že dokonalé jako dnešní stroje to nebude a možná právě to je ten důvod proč to chtít a zpomalit čas. Vrátit se v čase...

Doplňky na motorce - Snad jen přídavná světla a originální padáky a kufry

Recenze

...o moto tedy píšu po ujetí 5tkm a výletu přes Alpy Grossglockner k moři do Itálie a zpět, přes čtyři passa a 2100km s dálnicí cca jen 100km...
Z cihly mám radost, líbí se mi na ní i jen koukat. První dojmy byli takové, že to prostě nedám...je fakt těžká a manipulace chce cvik a respekt.
Jakmile se ale rozjedete,díky nízkému těžišti se mi hned ovládá lépe než moje stará Deauville. Měsíc střídám obě a zjišťuji, že ta menší Honda je fakt menší ,nejede, musí se furt točit a žere víc než těžké, silné Káčko. Cihla prostě jede od volnoběhu, když zapomeneš zařadit,jen se bez řečí rozhýbe. Když jí vytočíš nad 4500tis.ot. je to letící cihla. A na věk ta výbava...ABS, výhřev heftů, ruční tempomat, el.plexi, vypnutí ABS,ukazatel zařazené rychlosti...
Jasně, nové i slabší jedou lépe,ale tohle k dané době prostě patří. Řev motoru, posez na „pantátu", má rádo jen pěkné silnice a při 190cm jedu i s otevřenou helmou s plexi v nejnižší poloze. O kousek zvednu a nefouká ani do vršku helmy. Super. Co ale super není,že s těmi 190cm se sedí sice pohodlně až na to, že když mám kalhoty s chrániči kolen,mám otlačená kolena jak se opírají o deflektory. Jak si pomoci?? Jezdit při mé výšce bez chráničů kolen,ty -2cm udělají své.Takže má-li někdo 190cm tak bude na hranici pohodlí(bez chráničů kolen), vyšší jezdec ať na cihlu LT rovnou zapomene.Kdo má 180cm,bude se na ní ale cítit skvěle. Ale nesmí být zas muší váha,při stání a manipulaci mu to dá sežrat. Vím své,v pomalé prudké vracečce na kostkách nahoře z Glockneru mi zastavilo přede mnou auto a noha ji v náklonu už neudržela,tak jsem jí prostě musel vyloženě pustit,položit. Lehce odřený kufr a zrcátko.
Brzdy jsou poplatné době, mají ABS a zastaví spolehlivě, jezdím ale jen sám. Po 5ti dnech v sedle a 2100km je moje chlouba a zadnice v pohodě,a to nejsem zvyklý denně na xx km. Jen ty kolena, poslední den jsem chrániče kolen už vyndal...
Řazení jde krásně,jen má svoji zvukovou kulisu,ale prý se netřeba bát, vydrží statisíce km, navíc už v té době má ukazatel zařazené rychlosti.Ale vyloženě chybí 6°,nebo delší kvalty.
A závady? Někde se mi při té cestě proklepal kabel,tak spadly budíky teploty,paliva, nešlo brzdové světlo a vyhřívání rukojetí(to nebylo při 30° třeba)..vše na jedné pojistce. Dal jsem novou a ok ...najednou díra a zas. Dám pojistku,tahám za všechny kabely, bouchám do řídící jednotky a nic...větší díra a zas.Větrák motoru ale běží,tak jedu dál,jen stále koukám dozadu, kvůli brzdovému světlu, brzdím pomalu a plynule a uhýbám ke straně. Z Glockneru střelce pouštím a kontroluji, že za mnou nikdo nejede.Tak to teď budu řešit,jinak teď má najeto 164tkm a výlet dala bez zadýchání.
Takže jezdím na motorce, která není nejdokonalejší, nejpohodlnější (to opírání kolen o deflektory),pro někoho ani hezká,má svůj věk...ale já jí prostě chtěl,tak jí mám a doufám, že mi zůstane napořád,ikdyž bude časem něco nového na daleké cesty,na cihlu se prostě vždy rád obléknu do kožené bundy a vyrazím jen tak pro radost a ten zážitek, který jsem před více než dvaceti lety záviděl ostatním.
Jinak s cihlou to mám stejně jako v životě, po letech jsem potkal svojí ženu,po které jsem vždy koukal, ale zakotvil dříve těsně vedle. Ale když byl čas na změnu,dostal ji a nepustil a už ji mám xx let a ikdyž časem zjistíš, že mají své vrtochy, které tě štvou, stejně je i tak miluješ protože jsi je chtěl. Obě by se po letech dali upravit ... zvednu a protáhnu sedlo kvůli kolenům (u ženy si doplní každý sám),ale pak zjistíš, že musíš najednou zvednout i řidítka,ale pak zjistíš,že ta kabeláž mezi potřebuje taky úpravu.Nebo to nech jak je a stárněte spolu, prostě jednou se ti líbila a líbit bude přeci i po letech.Nové, mladší budou lepší, pohodlnější, výkonnější (mluvím o moto, dnešní mladé holky lepší, výkonnější?... možná pohodlnější,ale v opačném slova smyslu),ale mám po čem jsem toužil a chci to nechat jak to je,i s těmi chybami, prostě ji miluji. Teď už ale vím, že těžší motorku už fakt nechci, výkonově akorát a když už bude něco jiného a mladšího,tak raději lehčího, pohodlnějšího,na co budu stačit,co se přizpůsobí mě. U cihly se musím přizpůsobit hlavně já,ta se nezmění a já ani nechci,takovou si pamatuji,takovou jsem chtěl a takovou mám.
4.2024 :
Moto po servisu... přenýtované kotouče,jsou plovoucí a měli vůli, která ale při brzdění nic nedělala,a prý to má většina těhle moto,a dokud to za jízdy nechrastí,nechat prý být. Navíc byli hladké bez drážek,rzi...Nové 2x4500tkč,takhle asi 1500kč nýty. Nové přední br.desky, nové pancéřové hadice.
Ložiska krku řízení, gufera a olej ve vidlici.
Kompletní gumové odpružení řidítek + doraz(změna tak 50/50),ale za jízdy se nic nezměnilo,jen mi teď připadá, že naopak jde víc vibrací do řidítek, takových těch jemných , dříve jen v určitých otáčkách. Odpružení je tu origo konstrukce, velký gumový blok,ne ty nástavce řidítek co se prodávají,proto,kdo nezná,tak se diví, že třeba při tlačení moto se řidítka celá hýbou.
Oprava elektro(50/50...to hlavní viz.text. se po 100km objevilo znovu,tak opraveno s bráchou,a zatím klid),přidání USB proti vodě (zásuvka byla jen stará origo kolíková,ta samozřejmě zůstala funkční).
Ještě mě čeká olej,před 3tkm všude nový,ale i tak půjde ven,a před plánovanou cestou do Rumunska,Srbska atd. bude výměna pneu, něco dobré na vodě, ikdyž za deště nejezdím,ale nikdy na cestě nevíš...na vodě se necítím moc jistě.
Tak jediná nefunkční věc na moto zůstává palivoměr,od cca 3/4 padne dolů,ale nevadí,350km najedu a rezerva se rozsvěcí..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pupi04
Pupi04 napsal 25.04.24 v 17:05 10b.

parádní psaní
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

callowsick
callowsick napsal 21.09.23 v 14:45 10b.

Koukám na tu motorku v horách a vidím tam těžko vyslovitelnou dokonalou symbiózu

Krásná motorka, osobně až fyzicky trpím vždycky, když takovou (kompletní, původní, nepadnutou) někdo vezme a ořeže ji na kafáče - motorku bez prdele a s dírou skrz za motorem

RTourer
RTourer napsal 19.09.23 v 12:52 10b.

Svatá pravda.

dzej.pi
dzej.pi napsal 19.09.23 v 07:55 10b.

Pěkná motorka a ještě lepší Tvá životní filozofie, se kterou se plně ztotožňuji a to ve všech bodech. I ty dosažené hodnoty mám hodně podobné a o limitech ani nemluvím. Ať se Ti daří a prožíváš jen radost. S mašinou i v životě.

steve2
steve2 napsal 18.09.23 v 11:41 10b.

Pěkná recenze. Tak ať jezdí.

Více komentářů



TOPlist