renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 750 GS (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TomasNBK
Vloženo 24.8.2023
Aktualizováno 19.4.2024
Zobrazeno 3 538x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sága "Bayerische Motoren Werke" pokračuje...

Více fotografii

Motorka koupena od dědka z DE

Výška jezdce: 167 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XR: (a proč jsem ho chtěl koupit) Myšlenky na tři válce.

První dojmy - Sakra, je tam jiný sedlo. Ale domů s prázdnou nejedu...

Doplňky na motorce - .

Plexi MRA s deflektorem



Spodní padáky BMW



Představce řídítek Voigt MT



Tankbag SW-Motech



Topcase Vario



Hrazda Givi/Kappa



Kryt světla Wunderlich



AliExpress blatník



Zcestovalý držák telefonu



Gumicuk

Recenze







(nutno aktualizovat)

22.9.2023
Názor po měsíci a 3000km.

---Ergonomie---

Stále si zvykám, ale vše je asi na dobrém místě. I tak ještě pořád při delší jízdě bolí části těla o kterých jsem na předešlé motorce nevěděl. V případě bolavého zadku nebo nohou-stačí nohy opřít o spodní padáky. Z adventure posedu se stane rázem cruiser posed. V případě bolavé pravé ruky zapnout na chvíli tempomat.

Co se týče výšky sedla-vyměnil jsem vysoké za standardní a ačkoliv výrobce udává výšku nějakých 815mm, dosáhnu z motorky úplně stejně jako z KLR650, která má sedlo ve výšce 870mm nebo z nového Transalpa 850mm. Takže utvrzení, že stavba moto nebo tvar sedla je důležitější než číslo.

Posun řidítek si pochvaluji a pro mou výšku je to vhodný doplněk. Rovnější záda, nepadám tolik dopředu a jízda ve stupačkách je vyloženě příjemná-i tak se stále nemůžu zbavit dojmu, že je to na úkor citu v řízení.

---Motor, jízda---

Zprvu jsem frflal, že to nemá kdovíjaký zvuk. Ano, v nízkých otáčkách opravdu nic výjimečného. Ovšem při tahání za plyn celkem hezky imituje zvuk i projev V motoru. K tomu dopomáhá ještě přepnutí jízdního režimu z Road na Dynamic.

Jízdní režimy-pár dní po koupi jsme si dali Grossglockner a přišel jsem tam na pár věcí. Na slušné silnici a mimo město není problém jezdit stále v režimu Dynamic na motoru i podvozku. Pokud přijde nekvalitní asfalt nebo ještě hůře Středočeský kraj, nechat motor v Dynamicu a podvozek přepnout na Road. Na kochačku a městské poprcávání se mi osvědčil Road celkově. Motor není tak ucukaný při jízdě v rychlostech 0-10km/h. Ale i tak je to sem tam uškubané. Na druhou stranu se dá město projet na 5. rychlostní stupeň pokud se jede mírně nad limitem. Jinak Dynamic má asi nejvěrnější odezvu na plyn. Enduro ani Rain jsem v podmínkách, pro které jsou určené zatím nezkoušel. Především mě zajímá ten "povolený" drift v Enduro režimu

Na podvozek nemůžu říct křivého slova. Proti předešlé moto obrovský skok. Možná jen kdyby ta přední vidle šla nastavit (řešitelné, prodávají se pružiny nebo rovnou celé kity včetně nastavení). ESA parádní. Ale jako celek funguje podvozek moc dobře.

Přední brzda funguje dostatečně a zadní průměrně. Navíc si to asi bude žádat udělátko na zvýšení brzdového pedálu. Přijde mi že tam kde začíná brzda pracovat si já už lámu kotník.

S quickshifterem jsem se již naučil pracovat. Ale i tak se nemůžu zbavit dojmu, že to chce vyvinout poměrně dost síly na přeřazení/podřazení. Nemám porovnání, tudíž mi to je pokaždé trochu proti srsti. Pokud ovšem za to opravdu tahám a řadím nahoru kolem 6-7 tisíc-pak je to labůžo. Nicméně je použitelný v celém spektru otáček jak nahoru tak dolů. Chce to pouze vychytat dávkování plynu.

Vibrace v řídítkách při vyšších otáčkách jsou, ale zdaleka ne takové, že byste proklínali motor (nebo se o něj báli). Takové přesně byly u 650(800). Vibrace ve stupačkách jsou také, ale tady je zajímavé, že zatím co v pravé minimální, tak v levé poměrně intenzivní a v rychlostech kolem 150km/h otravné.

Spotřeba se prozatím po 3000km ustálila na 4l. Jsou v tom Glockner, kochačky, lítačky a trochu dálnice. Tady si rozhodně nemůžu stěžovat.

Na co si postěžovat ale musím jsou pneumatiky-Michelin Anakee 3 . Kolem rychlosti 110km/h vážně uvažuji o tom, že motorku přejmenuji na Sturzkampfflugzeug alias Štuka. Přesně takový totiž vydávají zvuk. Pro představu ---> zvuk

---Celkově---

S motorkou jsem spokojený, i když se musím přiznat, že pokukuju ještě po něčem doplňkovém. Chtěl bych pomalu začít zkoušet při výletech nebo komínovkách (nebo v zimě) menší enduro vložky a na tohle kombinace F750 vs má tělesná konstituce není. Nebo alespoň zatím ne. Za prvé nechci novou motorku domlátit a za druhé mi přijde na nějaké větší kravení už poměrně těžká (227). Zhoršovat to navěšením dalších padáků moc nechci. Možná časem až se více otrkám, tak něco zkusím. Primárně byla pořízená na asfaltové výlety po Evropě a to splní myslím bez ztráty kytičky.
Od EURO5 již nejde plně vypnout ABS.

Poslední věcí je výkon. Na můj styl jízdy a pro co byla pořízená ho má dostatek, možná až příliš. Někde jsem se dočetl, že začátek a střed výkonu se dá srovnat s 850 (stejný motor) a rozdíl se pozná až nahoře, kde dříve uvadá. Asi jo, nevím.
Ale do 150km/h tahá skvěle a 200 taky umí. To jsou ovšem rychlosti, které už nemám rád. K té první se díky výkonu a QS dostávám poměrně často (ačkoliv nechci) a té druhé se již vyloženě bojím, ale zkusit se to muselo





Starší EURO4. Šlo ještě vypnout ABS. Podvozek Touratech.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Clint.
Clint. napsal 20.12.23 v 22:27 10b.

Koukám, všude stejné, jakmile se začne přemýšlet o motorce, tak neni otazka JESTLI, ale KDY , nicméně horoskop to řekl sám perfektně. Mimo jiné věřím, že je to skvělá motka , ať baví a slouží

elvis78
elvis78 napsal 23.11.23 v 18:29 10b.

parádní brambora

Sharkcom
Sharkcom napsal 27.08.23 v 16:44 10b.

Uží si jí, je to skvělý stroj !

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 25.08.23 v 19:03 10b.

31081
31081 napsal 25.08.23 v 12:20 10b.

Více komentářů



TOPlist