bonmoto_srotovne



PROFIL MOTORKY

BMW F 750 GS (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TomasNBK
Vloženo 24.8.2023
Aktualizováno 22.9.2023
Zobrazeno 2 513x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Bumblebee...aneb sága "Bayerische Motoren Werke" pokračuje...

Více fotografii

Motorka koupena od Vlastní dovoz

Výška jezdce: 167 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XR: důvod neuveden

První dojmy - Sakra, nedošlápnu! Němec na tom má vysoký sedlo. Ale domů s prázdnou nejedu...

Doplňky na motorce - .

Plexi MRA s deflektorem
Klasické je tak akorát na okrasu (a možná ani to ne).

Spodní padáky
Nemám co vytknout. Dají se na ně dobře hodit nohy při delší jízdě.

Zvýšení/posun řídítek
Zprvu nezvyk. Přijde mi, že v malé rychlosti nechce tak ochotně zatáčet. Uvidíme.

Vysoké sedlo
Na prodej, jsem jak baletka. Standardní na cestě.

Top case Vario
Klasika. Rychle na motorce, rychle dole. Všeobecně se mi horní kufry na motorkách moc nelíbí. Takže budu používat především pro převoz proviantu od rodičů při víkendové návštěvě

Tankbag SW-motech
Jeví se jako parádní věc. Uvidíme časem.

Nabíječka BMW
Nabíjení přes zásuvku motorky je fajn.

Recenze

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

16.8.2023
V předvečer si říkám, že ráno rozhodnu. Ráno jsem se rozhodl. Jedu.
Týden jsem koukal na inzerát na druhé straně Německa.

17.8.2023
Vyměnit eura, zařídit vozík, zajistit nocleh a ukecat prodejce.

18.8.2023
Vyzvednout v Bikers Crownu vozík, vedle v Lidlu koupit sváču, natankovat plnou a jede se. Přespat na hotelu a ráno den D.

19.8.2023
Sobota ráno. V 8 jsem na dohodnutém místě a už za 30 minut je motorka naložená, přikurtovaná. Průběh prodeje - pocity smíšené. Valíme domů...
Odpoledne ještě vrátit vozík a po zbytek dne okukovačka co jsem to vlastně udělal (koupil)

21.8.2023
Ráno evidenčka, kde jsem hned předběhl 8 lidí, jen proto, že se nejednalo o klasiku, ale o dovoz. STK nebylo třeba, měl jsem německou. Za dvacet minut vyřízeno, paráda.
Ještě týž den během pauzy na oběd jsem zaběhl na úřad s papíry motorku přihlásit. Na dovozu prázdno, tak jdu hned na řadu.
Paní za přepážkou povídá : "Zítra se stavte, bude to hotové". Další paráda.
Já: "Tak mi prosím vyberte nějakou hezkou značku"
Paní: "Co tahle?, 740 na konci."
Já: "A 750 na konci by nebylo?"
Paní "Počkejte...bylo". Třetí paráda!

22.8.2023
Během oběda vyzvednout techničáky a značku z "Wishe". Neměli F tak tam dali Y. Ale co, 750 tam je

Po zkušenostech před 10 lety na jiném úřadě, když jsem šel přihlásit auto a zeptal se na to samé "nějaké hezké číslo by nebylo?" jsem dostal dostal ráznou odpověď "Milej pane, my z toho tady neděláme holubník, to musí jít popořadě a nic vám ukazovat nebudeme" musím uznat, že celý proces je velice příjemný a rychlejší už být ani nemohl. Když vezmu v potaz, že na přihlášení mají až 30 dní.

Odpoledne po práci první opravdovou jízdu (ta pirátská bez SPZ na evidenčku se nepočítá) odkládám z důvodu vedra a absence značky na motorce-hnusnej rámeček už nechci, tak budu muset v práci vyrobit mezikus, do kterého značku přišroubuji. A to vysoký sedlo mi taky na klidu nepřidává.

23.8.2023
Žití a sžití se 750 dodám později. Zatím mám zkušebně najeto 2x po hodině u dvou různých dealerů, přičemž první jízda byla se strojem, který nebyl v plné výbavě, kterou mám teď. Ale i tak si z téhle jízdy odnáším dá se říci pozitivní názor na motorku. Oproti mé původní F650GS je to divočák i když papírově zas tak od sebe výkonově vzdálené nejsou-ovšem realita je jiná. Asi za ta léta nějací koně vzali roha.
Zdaleka tolik nevibruje. Což byl asi taky prvotní důvod, proč jsem se začal dívat po jiné.
Dále, i když je nádrž už na standardním místě a ne pod sedlem, díky čemuž se pro mě osobně dost změnilo těžiště, stále je to hadimrška. První zkouška totiž probíhala během BMW Days, kdy jsme jako skupina různých strojů měli přiděleného vedoucího jezdce a celé se to odehrávalo v odpolední Praze. A vedoucí byl střelec. Do cíle jsme jako skupina nedojeli, nicméně já se vedoucího celou dobu držel a to celkem v klidu. Na tom rozhodně nese větší zásluhu ovladatelnost stroje.
Další věc, kterou jsem trochu stihnul porovnat během té krátké hodiny byly zvuky stroje. Na staré 650 mi přišel klasický mechanický zvuk motoru přeci jenom uhlazenější (i když při startu, než se dostal olej do napínáku, železářství hadr). Zvuk výfuku mi taky přišel na staré hezčí-navíc se na něj dalo určitým způsobem hrát. Při konstantní jízdě ve středním pásmu otáček stačilo trochu ubrat plyn, znovu přidat, zvuk zmohutněl a začal si hezky zhluboka brblat. Abych ale nehanil 750, při přepnutí do režimu dynamic se začnou z výfuku linout líbivé tóny také. Jenom jiné. Bohužel Euro 5. Tohle možná vyřeší časem Remus, který mám vyhlídnutý. Ostatní věci, včetně všech těch elektronických serepetiček jsem nestačil vstřebat. Na to bude teď času dost.
Z druhé jízdy u jiného dealera v rozmezí cca 3 týdnů jsem si ovšem odnesl pocity smíšené. Už první pohled/posez prozradil, že testovací nebo na půjčení určená motorka není 1:1 v porovnání s první. Lehce odřená, po nasednutí a chycení řídítek pocit že jsou nakloněná na můj vkus příliš na řidiče (to není vada, ale divné to bylo) a páky spojky s brzdou byly každá v jiném úhlu. A ne málo, řekněme 25°.
Celkově jsem si přišel jak když jedu na Libertě a ne na motorce. Je pravda, že na každém stroji bylo rozdílné sedlo. Na téhle standardní, na první snížené nebo extra snížené (nedokážu odhadnout). Ale raději mám, když sedím v motorce, než na ní.
Po rozjetí motor nezněl jako na prvním stroji a režim dynamic na výfuk taky moc vliv neměl. Quickshifter mi z 1 na 2 často padal do neutrálu.
U obou strojů jsem ovšem zaznamenal obrovský skok v podvozku. I když první stroj neměl ESA podvozek, okamžitě jsem věděl, že tohle se mi líbit bude.

Po návratu domů z druhé testovačky začalo několika týdenní hledání, dumání a pátrání. Ve vyhledávači google se mi začala objevovat hesla jako: Rotax vs Loncin, CFMoto engine quality (chvíli jsem uvažoval o Kačeně), Where are Triumph Tigers manufactured a jiné. Nakonec jsem dospěl k informacím i názoru, že se sere úplně všechno a odevšad. U BMW to byly např. problémy s vahadly ventilů, u KTM vačkové hřídele, u Triumphu zase vidlice řazení v převodovce, Honda nefunkční display z důvodu vlhkosti...prdim na to, pořídím srdcem a ne rozumem.
Po většinu celé fáze hledací/vybírací jsem byl dost nakloněný myšlence, že zkusím něco jiného a tím měl být Tiger 800 XRt poslední modelová verze. Chtěl jsem ho taky vyzkoušet, ale nebylo kde.
A že další BMW do baráku jedině když se objeví kousek ve výročních barvách... s malým nájezdem... slušnou cenou a nějakou tou výbavou navíc... pokud možno se zárukou... a když rychle prodám starou (...motorku) ...to zkrátka nemůže vyjít...

...a takhle to dopadlo.

Nájezd necelých 9000km, v záruce a částečně osazená věcmi které bych také pořizoval. První majitel, německý důchodce si jí moc neužil, zemřel. Já ji koupil z pozůstalosti.
S motorkou jsme tedy v garáži, v intimním rozhovoru, mezi čtyřma očima/full led světly uzavřeli dohodu, že její oficiální jméno bude po prvním majiteli abychom vzdali hold jeho památce, ale jinak si bude říkat Bumblebee

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

22.9.2023
Za měsíc jsme stihli nakroutit skoro 3 tisíce, tak přidám malou aktualizaci ("první euforické dny" v deníku).

---Ergonomie---

Stále si zvykám, ale dalo by se říct, že vše je asi na dobrém místě. I tak ještě pořád při delší jízdě bolí části těla o kterých jsem na předešlé motorce nevěděl. V případě bolavého zadku nebo nohou-stačí nohy opřít o spodní padáky. Z adventure posedu se stane rázem cruiser posed. V případě bolavé pravé ruky zapnout na chvíli tempomat.

Co se týče výšky sedla-vyměnil jsem vysoké za standardní a ačkoliv výrobce udává výšku nějakých 815mm, dosáhnu z motorky úplně stejně jako z KLR650, která má sedlo ve výšce 870mm nebo z nového Transalpa 850mm. Takže utvrzení, že stavba moto nebo tvar sedla je důležitější než číslo.

Posun řidítek si pochvaluji a pro mou výšku je to vhodný doplněk. Rovnější záda, nepadám tolik dopředu a jízda ve stupačkách je vyloženě příjemná-i tak se stále nemůžu zbavit dojmu, že je to na úkor citu v řízení.

---Motor, jízda---

Zprvu jsem frflal, že to nemá kdovíjaký zvuk. Ano, v nízkých otáčkách opravdu nic výjimečného. Ovšem při tahání za plyn celkem hezky imituje zvuk i projev V motoru. K tomu dopomáhá ještě přepnutí jízdního režimu z Road na Dynamic.

Jízdní režimy-pár dní po koupi jsme si dali Grossglockner a přišel jsem tam na pár věcí. Na slušné silnici a mimo město není problém jezdit stále v režimu Dynamic na motoru i podvozku. Pokud přijde nekvalitní asfalt nebo ještě hůře Středočeský kraj, nechat motor v Dynamicu a podvozek přepnout na Road. Na kochačku a městské poprcávání se mi osvědčil Road celkově. Motor není tak ucukaný při jízdě v rychlostech 0-10km/h. Ale i tak je to sem tam uškubané. Na druhou stranu se dá město projet na 5. rychlostní stupeň pokud se jede mírně nad limitem. Jinak Dynamic má asi nejvěrnější odezvu na plyn. Enduro ani Rain jsem v podmínkách, pro které jsou určené zatím nezkoušel. Především mě zajímá ten "povolený" drift v Enduro režimu

Na podvozek nemůžu říct křivého slova. Proti předešlé moto obrovský skok. Možná jen kdyby ta přední vidle šla nastavit (řešitelné, prodávají se pružiny nebo rovnou celé kity včetně nastavení). ESA parádní. Ale jako celek funguje podvozek moc dobře.

Přední brzda funguje dostatečně a zadní stojí za starou belu. Navíc si to asi bude žádat udělátko na zvýšení brzdového pedálu. Přijde mi že tam kde začíná brzda pracovat si já už lámu kotník.

S quickshifterem jsem se již naučil pracovat. Ale i tak se nemůžu zbavit dojmu, že to chce vyvinout poměrně dost síly na přeřazení/podřazení. Nemám porovnání, tudíž mi to je pokaždé proti srsti. Výjímka je v případě, pokud za to opravdu tahám a řadím kolem 7 tisíc-pak je to labůžo.

Vibrace v řídítkách při vyšších otáčkách jsou, ale zdaleka ne takové, že by jste nadávali nebo proklínali motor (nebo se o něj báli). Takové přesně byly u 650(800). Vibrace ve stupačkách jsou také, ale tady je zajímavé, že zatím co v pravé minimální, tak v levé poměrně intenzivní a v rychlostech kolem 150km/h vyloženě otravné. Možná na zkoušku sundám padáky-u 650 to mělo velký vliv.

Spotřeba se prozatím po 3000km ustálila na 4l. Jsou v tom Glockner, kochačky, lítačky a trochu dálnice. Tady si rozhodně nemůžu stěžovat.

Na co si postěžovat ale musím jsou pneumatiky-Michelin Anakee 3 . Kolem rychlosti 110km/h vážně uvažuji o tom, že motorku přejmenuji na Sturzkampfflugzeug alias Štuka. Přesně takový totiž vydávají zvuk. Pro představu ---> zvuk

---Celkově---

S motorkou jsem spokojený, i když se musím přiznat, že pokukuju ještě po něčem doplňkovém. Chtěl bych pomalu začít zkoušet při výletech nebo komínovkách (nebo v zimě) menší enduro vložky a na tohle prostě kombinace F750 vs má tělesná konstituce není. Nebo alespoň zatím ne. Se starou 650 jsem po čase neměl problém vjet na horší polňačku, lesní cestu kde byl sem tam nějaký kámen, louže nebo bláto, ale tady si to zatím neumím představit. Za prvé nechci novou motorku asi domlátit (a každé položení by se počítalo v tisících Kč) a za druhé mi přijde na nějaké větší kravení už poměrně těžká. A zhoršovat to navěšením dalších padáků moc nechci. Možná časem až se více otrkám, tak něco zkusím. Primárně byla pořízená na asfaltové výlety po Evropě a to splní myslím bez ztráty kytičky.

Poslední věcí je výkon. Na můj styl jízdy a pro co byla pořízená ho má dostatek, možná až příliš. Někde jsem se dočetl, že začátek a střed výkonu se dá srovnat s 850 (však mají taky stejný motor) a rozdíl se pozná až nahoře, kde dříve uvadá. Asi jo, nevím.
Ale do 150km/h tahá skvěle a 200 taky umí. To jsou ovšem rychlosti, které už nemám rád. K té první se díky výkonu a QS dostávám poměrně často (ačkoliv nechci) a té druhé se již vyloženě bojím, ale zkusit se to muselo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sharkcom
Sharkcom napsal 27.08.23 v 16:44 10b.

Uží si jí, je to skvělý stroj !

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 25.08.23 v 19:03 10b.

31081
31081 napsal 25.08.23 v 12:20 10b.

TomZul
TomZul napsal 24.08.23 v 14:11 10b.

Příběh pěknej a motorka taky. Ať dobře a dlouho slouží.

Více komentářů



TOPlist