PROFIL MOTORKY

Suzuki V-Strom 800DE (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Suziik
Vloženo 1.8.2023
Aktualizováno 14.9.2023
Zobrazeno 8 777x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Příjemná cestovní motorka, která se nelekne lehkého offroadu. Moc mě baví charakter motoru a příjemný posed.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motart (Praha 4-Braník)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: při osobním setkání testovacího kousku mě trochu zklamala
BMW F 850 GS: po nakonfigurování příliš drahá
Yamaha Tenere 700: příliš velký důraz na offroad

První dojmy - Při první jízdě mě šokoval projev motoru, chování podvozku, posed za řídítky... Vše, co je pro mě důležité. Perfektní jsou palivové mapy, i když mě by stačily jen dvě. A a C. Béčko zatím přeskakuju. Ovládání je jednoduché, jak jen může být. Trochu mrzí chybějící komunikace s telefonem, tempomat a nějaký standard rychlo-nabíjení. Další malá výtka je i nemožnost nastavit čas ve fotmátu 24H. Všechny nevýhody jsou ale jen elektro moderní doby, na které motorka nejezdí

Motorku bych doporučil pro - Spíš dálkař, který se nebojí polňačky. Výkon potřebuje na rychlé předjetí, ale nemusí ho mít na závody. Chce novou motorku, ale nechce za ní dát víc, než kolik dal za auto. Taková Octavia/Golf mezi motorkama :-)

Doplňky na motorce - centrální stojan, zásuvka pod sedlem, topcase, v plánu jsou padáky a lepší blastry

Recenze

Na nového stroma jsem narazil vlastně náhodou, když jsem pomrkával po novém Transalpu. Ještě letošní motodovo jsem absolvoval na své 22let staré XL650 a i proto, že jsem v naší moto-grupě nejslabší článek (ani ne tak výkonem/rychlostí, spíš spolehlivost, schopnost brzd apod.), jsem začal pátrat po možnostech nového stroje.


Do užšího výběru se mi dostalo hned několik strojů, ale pro testovací jízdu jsem se rozhodl jen pro nového Alpa a Vstroma. První jsem dorazil okouknout Transalpa. Myslím, že mě to k němu táhlo víc i díky staré motorce. Byl jsem ale dost zklamaný. Vzhled hodnotit nebudu, to je dost subjektivní záležitost a všude se to řeší, ale na testovacím stroji mě zklamalo pár detailů. Testovací motorka měla najeto pár tis.km a přesto některé díly vrzaly, některé byly narezlé a ani posez mi nepřišel o moc lepší, než na prosezelém sedle staré XL650. Hlavní problém, který jsem chtěl novou motorkou vyřešit, bylo "sklouzání" zadkem k nádrži. A i tady jsem měl podobný pocit. Když se k tomu přidala jistá neochota prodejců, šel jsem do Suzuki.
800 byla vedle 1050 viditelně menší. A i přesto v motosalonu nad 800 svítila svatozář (pardon, dál už bez debilit A i když je menší a já celkem vysoký (185), zatím jsem nenarazil na nic, v čem by to mělo vadit.
Ta poloha jezdce je prostě bezchybná! Baví mě široká řídítka, při správném posezu mám kolena do pravého úhle (dřív jsem měl nohy do ostrého úhlu, aby se mi kolena vešla do výřezu na nádrži). Do zatáček se člověk jen nakloní a motorka zatočí sama. Už chápu Sršňovo zatáčení pouhým přesunem váhy. No a zabrzdím okamžitě dvěma prsty a motor tahal bez zaváhání. Cena v limitu, neváhal jsem a objednal.


V čase čekání jsem četl články, koukal na videa. Moc jich tu (CZ) nebylo, tak jsem koukal, jak jezdí v USA, GB a v Austrálii
Až pak jsem se dozvěděl o popisovaných vibracích v 5500 ot., kterých jsem si při testovací jízdě ani nevšiml. Teď, když se na to soustředím, uznávám, že rozdíl tam je, ale když to srovnám se starým Alpem, je to prkotina. A krom toho, vibrace ke spalovacímu motoru prostě tak nějak patří, no ne?
Víc mě mrzí, že není tempomat, ten by se mi na delší přesuny po dálnicích hodil, ale chápu, že něčím navnadit kupce pro 1050 je potřeba. Větrný štít je opravdu malý. Ale když jsem slyšel kolegu přes komunikátor i ve 140 uplně a čistě, i malý štít odvádí perfektní práci. Opět srovnám s XL650, kde jsem musel při komunikaci skupiny vždy mlčet a nebo zpomalit na cca 110, pak jsem teprve rozuměl a to stále se stejnou helmou. A vlastně jistou dávku větru během jízdy mám radši, než koukat na silnici přes další plexi, takže jsem ani nedoobjednával originální větší plexi, které je mmch. celkem levné (cca 1500). A když jsem u testovací jízdy, jedna rada, vřele doporučuju vzít si na testovací jízdu druhého jezdce na motorce. Já se věnoval motorce a Tomáš vedl. (Když toto budeš číst, díky ještě jednou).
Moc se mi líbí displej, vše je přehledný, čitelný a intuitivní. Zvolil jsem černý režim, při kterém se displej zdá být opticky větší, protože není uplně jasně, kde končí a kde začíná černý rámeček a pak taky se víc hodí k barvě.

A tím se dostávám k barvě motorky, která mě dost trápila. Původně se mi na fotkách líbila šedivá, ale na živo jsem se nemohl zbavit pocitu, že to vypadá jako základovka. Bez špetky lesku, nebo metalízy. Žlutá je na mě asi moc divoká a tak jsem nakonec zvolil černou. A ještě že jsem tak udělal, v kombinaci se zlatýma kolama a přední vidlí a modrýma plastama vypadá lesklá černá metalíza parádně. Ale to už trochu zatáčím ke vzhledu a tomu jsem se chtěl vyhnout. Velkou nevýhodou je ale palubová USB nabíječka, která umí jen 5V 2A, což v dnešní době protokolů na rychlo-nabíjení je jaksi málo. To budu muset vyřešit později.

14.9.2023 aktualizace
Nakoupil jsem další zkušenosti, které považuju užitečné pro další stromaře, tady jsou
Jizda/motor:
Jak jsem psal, vibrace od motoru sice jsou, hlavně ve spektru otáček 5500-6000, ale ani po delší jízdě (350km v jednom dni) mě to nijak neobtěžuje.
V drtivé většině času se pohybuju do 5k ot max, kde je pocitově nejlepší zátah. Takže problém by to pro někoho mohl být jen při přesunech na dálnici, ale já to tam prostě nevidím. Určitě je hlučnější spojka, při neutrálu a motoru na volnoběh je slyšet, kdy je spojka puštěná a kdy ne. Na funkci to nemá žádný vliv, ale bystré ucho to slyší. Na srazu cca deseti 800DE jsem pochopil, že je to normální. Quickshifter je bezvadný, ale taky se to s ním musí umět. Změny 1-2, 2-3 dost cukne. Moje mechanická empatie trpí, a proto QS v těchto rychlostech prakticky nepoužívám. Dobře to funguje, když se jede plnej, ale to moc často nedělám. Zato přeřazení 3-4, 4-5 a 5-6 jsou bez jediného zaváhání možné i bez extrémního tahu motoru. dvě poslední přeřazení jsou s QS dokonce měkčí, než po staru se spojkou. Řazení dolu mám radši s meziplynem, tak QS nemám uplně v ruce. Ale určitě to jde a nezaznamenal jsem nic nepříjemného.

Elektronika:
nejdřív jsem si myslel, že lze měnit palivové mapy jen když stojím, ale tak to není. Měnit je možné i za jízdy, jen nesmí být motor v tahu. Je neuvěřitelný, co to s motorkou udělá. Mapa C zkrotí motor, ale tím i celou motorku. Na jemné popojíždění, manévrování na parkovišti, najíždění na nájezdy.. Trakční kontrola bezvadná, při vyjíždění ze zatáček je vidět zásah TC blikající kontrolkou, ale zásah je tek jemný, že ho prostě nepoznám, a to ani na nejcitlivější úrovni. Na štěrku je to samozřejmě jiné, ale tam jedině s Géčkem. ABS mě už jednou zachraňovalo při manévru před srnou kousek od Slap. Bylo to poprvé, co jsem ABS na motce pocíti ve větší rychlosti na asfaltu a opět, mohu jen chválit.

Doplňky:
Plotna od Givi potřebuje další díl, který by měl zvýšit nosnost platového nosiče, ale hlavně umožní samotnou instalaci, a to je škoda, další tisíce navíc. na živo jsem viděl originální vs. HEED padáky a asi jsem vyměk a nebudu čekat na H&B a objednám ty Heedy. A k tomu ještě je chválil někdo i tady v komentářích. Vypadají dobře a bytelně. Po pár dálničních přesunech jsem zjistil, že asi přeci jen si to větší plexi pořídím... I když jsem zvýšil pozici originálu, tak právě ty dlouhé přesuny ve vyšších rychlostech (nad limit) jsou už hodně turbulentní. Pár minut to člověk ani nezaznamená, ale jak jedu hodinu v kuse, je to znát.

Servis:
První servisní práce po najetých 1000km provedl Motart na Vrbovce. Takhle zasranej spodek od oleje jsem snad ještě neviděl a čistil jsem to dvě hodiny. Krom toho, když jsem viděl u kolegy Stromaře, jak mu instalovali plotnu Givi a zprasili imbusové šrouby, (evidentně montovali špatným imbusem a špinavou motorku od oleje měli tři z nás), začínám uvažovat o jiném servisu.

Co mě štve:
Mikrospínač na spojkové páčce, který při spínání neklouže po dosedové plošce správně a je cítit jakoby malé lupnutí. Je to blbost, ale nevím, jak dlouho tohle může ten plastový spínač vydržet.
Šroub v řidítkách na blastry má nestandardní závit, zatím je možné montovat pevnější blastry jen pokud si člověk sežene spec. šrouby sám.
Pneumatiky, se kterejma motorka dorazila, mizí před očima. Jsou hodně měkký takže drží, ale mizí.
Displej, tlačítka a vše kolem je z pohledu UX bezchybný. Ale když jsem zjistil, jak je možné u XL750 zapojit např. vyhřívané hefty nebo mlhovky do palubního systému a ovládat příslušenství přes jedno originální tlačítko "Fn", spadla mi brada. Tohle má Honda rozhodně lepší, Suzuka dovolí jen přidat další HW zapínač na řídítko.
Motorka má prakticky nulové nářadí, jeden dvojšroubovák a jeden imbus. Zbytek si musí člověk sehnat a nabalit někam...
USB z boku plastů je dost na ráně, voda, mouchy, kamínky... Krom toho gumová krytka při použití USB "plandá" Proto jsem vytvořil krytku, kterou je možné si vytisknout. Najdete zde

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michal21
Michal21 napsal 01.05.24 v 13:50

Ahoj, testoval jsem 800 RE a DE, to lupaní ve spojkové pačce jsem taky u obou cítil. Jen při podřazování ale né pokaždé. Vyřešil jsi to nějak?

Suziik
Suziik napsal 16.10.23 v 11:53

Ad Grimaudus> Jsem rád, že to někomu pomůže
co se týče hmotnosti, v TP je pohotovostní hmotnost 230 a provozní 430, tedy nosnost 200kg. Ve dvou jsem jel zatím jen se synkem (50kg). Motorka samozřejmě nezrychluje jako osazená jen řidičem, ale myslím, že na pohodové cestování to stačí. Jako jasně, pro časté cestování s plnou zátěží by to chtělo nějaký větší objem motoru, pro nějaké super zrychlení.

Grimaudus
Grimaudus napsal 14.10.23 v 11:44 10b.

Ahoj, super recenze, díky za to. Spousta užitečných informací. Také koukám, jestli bych šel do transalpa nebo do tohoto stroma. Zkoušel si na tom jet i ve dvou? Případně jaká je maximální nosnost moto? Přijde mi, že normálně tohle úplně nikdo moc neřeší a ve specifikacích většinou není uvedeno (alespoň na ofiko webu). Pokud jsem to přehlédl v textu, tak se omlouvám. Zajímá mě to z důvodu, jestli bych na to příležitostně mohl posadit i manželku a ještě nějakou bagáž :)
Neuvažoval si třeba i o Tuareg 660? Po tom také pokukuji, že by nějaký mírně ojetý s trochou výbavy nemusel být úplně k zahození.
Díky

Suziik
Suziik napsal 18.08.23 v 14:27

Ad zzzmrzlinar> Nemysím, že to je konzervativní, jen máš jiný způsob cestování. Moc pěkně na toto téma diskutují kluci tady na motorkářích v podcastu https://1url.cz/RuwQz doporučuji poslechnout.

Testů a recenzí motoru, podvozku... je už dost a od povolanějších, než jsem já. Proto jsem se zaměřil na detaily, které jsem nikde nenašel, a přitom sám hledal.

Motorku používám hlavně na delší trasy na moto-dovo. Tedy celý den v sedle. A z toho plynou moje postřehy
- tempomat, sám jsem ho nikdy neměl, ale když jedu v partě dálniční přesun, kde ho jako jedinej nemám, nikdo nechce jet za mnou, protože nemám stálou rychlost.
- rychlonabíjení, na dlouhých cestách používám navigaci v mobilu. V případě pomalého nabíjení je spotřeba telefonu větší, než nabíjecí výkon a tedy po dopoledním ježdění mám telefon na 20%

V rozhovoru https://1url.cz/huwQp Sršeň říká, že vlastně nové motorky nemají chybu... Ale já nějakou našel, tak jsem to sem naprášil

zzzmrzlinar
zzzmrzlinar napsal 18.08.23 v 13:22 10b.

Vždycky si říkám že jsem konzerva a starej pes, když na motorce nepotrebuju tempomat natož pak rychle nabíjení mobilu ?

Více komentářů



TOPlist