Neobyčejná motorka s ještě neobyčejnějším motorem, která se hodí na silniční cestování stejně jako na svezení na okruhu.
Výška jezdce: 171 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Cena, výška sedla.
První dojmy - První jízda byla nic moc, v dešti a na silnici plné bahna od zemědělců. Vůbec jsem v ní neměl jistotu, ta váha a silniční gumy,ale nakonec jsem koupil a dal jí šanci. Naštěstí jsem udělal dobře, všechny další jízdy už byly jen radost!!!
Recenze
Hlavní důvod byl motor V4 , i když od 6400 otáček když sepne VTEC je vyšší hlučnost z airboxu a trochu nepříjemný zátah (hlavně v zatáčkách při vyplé TC), tak je motor prostě skvělý. Dokonce to vypadá, jako by motorka měla motory dva, jeden véčkový dvouválec (do 6400 ot/min) a druhý, řadový čtyřválec (nad 6400 ot/min)!!! Je to celkem návykové, v klidu si jet v malých otáčkách a pak, když je potřeba podřadit o dva kvalty a vystřelit!
Podvozek je naladěn spíš sportovněji, žádné žehlení velkých děr se nekoná, ale na pěkné klikaté silnici je motorka jako ryba ve vodě a to i přes tu větší váhu 242 kg.
Hodně nepříjemné jsou rány do řidítek při projetí větší díry a to nemluvím když se to stane v zatáčce, to pak toho mám plné brejle!!! Tuhost zadního tlumiče se dá seřídit, což je dobré když si člověk naloží plný kufry nebo veze batůžek. Brzdy jsou super, dávkovatelnost a účinek jsou naprosto dostačující.
Jinak je motorka všestranná, dá se s ní jezdit denně do práce i na delší výlety. Sice mám nejdelší jízdu jen 380 km, ale dalo by se najet i víc.