Royal Enfield Himalayan (2020)

Vlastník krystof-k
Vloženo 24.2.2023
Aktualizováno 24.2.2023
Zobrazeno 887x

Celoroční motocykl na pohodové toulání se cestou necestou.

Jawa 350 OHC Scrambler: Himalayan se jevil, jako více univerzální motorka s lepším zpracováním.

První dojmy - Jelikož jsem si Himalayana třikrát před koupí půjčil od Vintage Garaže, tak první jízda byla, jako bych motorku měl už rok.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl bych doporučil všem co se chtějí trochu odpoutat od dnešní rychlé doby a mají motorku jako relax.

Doplňky na motorce - Držáky kufrů + brašny, padací rám.

Původně jsem kupoval Himalayana, jako druhou slabší motorku na občasné vyjížďky hlavně mimo hlavní sezonu místo Bety. Teď musím konstatovat, že jsem se netrefil. Himalayan se stal za první sezónu hlavní motorkou, na výlety, na cestu do práce a když je potřeba něco rychle zařídit ve městě. Vystřídal jsem již více motorek, ale první Himalayan mě naučil jezdit v sezóně denně do práce na motorce do Prahy. Je to prostě paráda ráno vyrazit do práce na motorce, hned je lepší den. Na servis jezdím do Vintage Garaže a jsou tam super. Zatím jsem měnil jen pneumatiky a samozřejmě olej nic víc nebylo potřeba. Motor má krásný projev, se spolujezdcem už to na dálnici není, za brzdy se musí trochu vzít, ukazatel okolní teploty je věčný optimista, prostě pořád hezky, ale jinak mi naladění Himalayana vyhovuje. Není to žádný divoch a trhač asfaltu, ale motorka na relax pohodovou jízdu.

Targus
Targus napsal 03.03.23 v 14:46 10b.

Za takové železo bez keců 10.

Nebo teda za povýšení z "druhé" motorky na PRVNÍ.
Tomu se říká REKLAMA.

pali3x
pali3x napsal 03.03.23 v 08:02 10b.

Nádherná motorka...
Tiež o nej uvažujem... Ale neskoro v jeseni som kúpil BMW Dakar... Máme spolu zatiaľ najazdené cca 20 km . Tak rozmýšľam (v kútiku "duše"), či ho po čase nevymením za Himalayan / Scram...
Na druhej strane mi napadá, či nespravím chybu, lebo:
- malé GS od BMW je veľmi kvalitná a spoľahlivá motorka
- mám Dakara s cca 35 000 km (vizuálne by to mohlo sedieť)
- vraj má Himalayan relatívne krátke servisné intervaly a nie veľmi trvácne ložisko v krku riadenia

Tak ma to hlodá... Ale pojazdím nejaký čas na Dakare, vyskúšam Himalayan a potom sa rozhodne - možno bude v inzercii nejaká dobrá motorka.
A možno sa mi bude zdať Himalayan po Dakare menej výkonný. Možno Dakar už nebudem chcieť vymeniť... Človek nikdy nevie.

Ale čo sa mi na Himalayan-ovi páči je jeho "plechovosť" a jednoduchosť... Žiadne poškodenie plastov...

Beny73
Beny73 napsal 03.03.23 v 07:18 10b.

Nádherná motorka, jel jsem na předváděčce (ten zvuk ) a hlodá mě už fakt dlouho, jen se bojím, aby při mé konstituci cca 110 kg 189 cm nelitoval... Kovových vzducháčů je prostě v dnešní době ufo-plastových předražených motorek jako šafránu. Ať Ti dělá radost a dlouho vydrží

Skutrista71
Skutrista71 napsal 25.02.23 v 20:05 10b.

Ty jsi ale drak. Tvůj výčet motocyklů je jak z brožury "Zkušenost je nesdělitelná" Přeji mnoho šťastných kilometrů, kolama dolů.
Těším se až se zase potkáme a třeba někam popojedem, i když jsem skútrista a skútristou zůstanu

Fyro
Fyro napsal 25.02.23 v 13:40 10b.

Přesně jsi to popsal, komu sedne nedá na ni dopustit, Motorka co má svoje kouzlo