Vedle mojí 1/4 století staré Inazumy je to trochu UFO.
Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum BARTH (Pardubice) - Nákup na dálku. Jinde v červnu 2022 nebyla. Týden po objednání a zaplacení ji dovezli až ke garáži.
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NT1100: Předváděčka s automatem mě prostě nebavila. I od toho motoru jsem čekal víc. Možná za to může ta převodovka, nevím. Verze s manuálem nebyla k dispozici.
Suzuki GSX-S1000GT: Když jsem vlezl do brněnského Cartecu, tak jsem si připadal neviditelně a na nesmělý dotaz, zda by šla objednat, jsem dostal odpověď: Obchodník tu teď není, stavte se později. Nějak mě ten přístup odradil. Suzankám se omlouvám, snad jindy.
Ducati Multistrada 950: Cena... bohužel ;)
První dojmy - První jízda byla ve znamení rohlíku od ucha k uchu. Chtěl jsem původně čevenou verzi, ale vzhledem k nabídce 1ks Tech Kamo v celé ČR...
Motorku bych doporučil pro - Pro zkušenější jezdce s univerzálním využitím. Enduro to fakt není.
Doplňky na motorce - Quickshifter, vyhřívané rukojeti, padáky, topcase.
Recenze
Jde o základní provedení bez GT výbavy. Ten semiaktivní podvozek mi nějak vzhledem k parametrům nastavení nedával smysl. Zato quickshifter jsem si nainstaloval hned, je to těžce návykové... Vyhřívané rukojeti zase nutné, takže tenhle upgrade proběhl taky. Ještě jsem přikoupil horní Kappa kufr a padací protektory.
Snad poslední věc bude překlápěcí helma. Karbonová HJC integrálka se mrcha za tím velkým plexi mlží a dechová cvičení na křižovatkách jsou otrava...
Kontroverzní displeje mají zvláštně rozdělené zobrazení, kdy vlevo je toho mrak a vpravo prd. Má to svoji logiku, ale některý věci jsou v tom levém fakt mrňavé už moc. Netoužím po párování telefonu. Stejně se ten mobil daleko líp ovládá přímo v držáku. Bootuje to okamžitě, žádný čekání jako u Hondy s potvrzováním podmínek...
Motor za studena někdy zvláštně cinká. Respektive to jde od spojky a dělají to všechny... Dělá to jen na bočním stojánku, stačí motorku narovnat a hned to zmizí. No uvidíme ;) Výkon motoru parádní. Brzdí to daleko lépe než Inazuma. Maximální nosnost 190kg jsme ve dvou s nákladem překonali hned na prvním výletě asi o 20 kg. Nijak to nevadilo, jen stačilo přitáhnout zadní pružinu na max. Mám holt 189cm a 110kg + partnerka (cenzored) a kufr. Ovšem jak jsem psal, problém jsem nezaznamenal. Snad to rám 4x do roka snese. Poslední malé rýpnutí jdou na přední světla. To fakt musí svítit jen jedno a ještě ke všemu to pravé? Tomuhle jsem se kdysi smál už u prvních Fazerů a vidím, že je tam někdo pěkně zabedněnej. Vypadá to fakt jako závada :)
Tak cinkání dělá hydraulickej napínák na rozvodech. Stačí drbnout do plynu a jak se naplní olejem, tak už je ticho... Taky prý obvyklá vlasnost tohoto motoru, která se řeší často manuální verzí.
Jsem na ni zvědavej, víc bych byl na Hondu, samozřejmě v manuálu..měl jsem starého Tracera a to cvakání dělal spojkový koš a jak píšeš s tím světlem, přijde mi, že u Yamahy jsou na ten chrastící spojkový koš hrdí, asi se snaží napodobit Ducati, každopádně motor je skvělej, tak ať jezdí
Velmi pěkný stroj. Ještě lepší bude 23ka. Ale to už je pozdě Máme podobný výběr, jen já skončil u konkurence Hodně spokojených km přeji
Musel jsem se zasmát, když jsem to četl. Byl jsem v Brně v Cartecu na Suzuki GSX 1000 GT. V prodejně nikdo, pak došel nějaký pán co chci, když jsem mu to řekl, odpověď nikdo tu není přijděte jindy. No, já už tam nikdy nevkročím.
Tak jsem se přesunul o kousek dál v Brně a tam jsem koupil Ducati Multistradu 950.
Jinak skvělá volba kterou jsem měl jako č.3. na svém výběru, tak ať to jezdí a dělá radost!
To svícení jedním světlem mě taky kdysi štvalo. Občas někdo zablikal, že mi nesvítí obě. Ale motor super