PROFIL MOTORKY

Zipp PRO 50 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník radm8
Vloženo 22.11.2022
Aktualizováno 22.11.2022
Zobrazeno 654x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Čínská motorka Zipp Pro 50 je dobrá na začátek. Celkem dobře vybavená. Nicméně jako každá čína trpí svými nedostatky. Výhodou je upgrade na jiné motory, které do ní pasují.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Simson S 51 Enduro: Samé vraky, nutno opravovat. V té době žádné zkušenosti s opravováním.
Babetta 210: Ne příliš pohodlná, pomalá, poruchová.

První dojmy - Pocit jako na dospělé motorce. Nicméně příliš v základu nejede (50ccm) kvůli své velké váze (120 kg), nicméně spotřeba mi vyšla na nějakých 1,9L / 100km. Velké vibrace, přední světla svítí spíše mimo silnici než na ni a před vás. Slabé blinkry. Patice taktéž nic moc.

Motorku bych doporučil pro - Jedině začátečníkům, těm co nemají na lepší mototorku nebo je baví se v motorce pořád šťourat a přestavovat ji.

Doplňky na motorce - Pouze zásuvka na 12V pro dobíjení navigace / mobilního telefonu. Práce původního majitele.

Držák na kufr místo zadního ucha motorky.

Recenze

Naši se tenkrát v mých 16ti rozhodli tento stroj zakoupit jako dárek. Lepší než jezdit na babettě, simsonu (které se při nedodržení údržby rozbíjejí) nebo na ničem. Motorka koupena v roce 2014 (jaro) od prvního majitele s 1000 najetých km. Ze začátku Vás ta motorka baví. Vypadá hezky, je to plnohodnotná motorka (dvě sedadla, blinkry, světla, startér, nakopávačka). Postupem času vás tak i tak přestane bavit. Mě se to stalo po roce

V roce 2015 přiišla první přestavba motorky na 72ccm pomocí dostupného kitu z důvodu nízkého výkonu. A skutečně se výkon zvedl z nějakých 2kW na 3-4kW. Problém byl pouze v nedostatečně dlouhých rychlostních stupních, původních z 50ccm. To však vyřešilo větší kolečko na motoru. Následně bylo ještě vyřešeno chabé podsvícení tachometru motorky. Původní bludičky byly vyměněny za LED pásky nalepéné v celém obvodu všech budíků.

V roce 2016 byl stav patic na žárovky už tak žalostný, že jsem začal hledat řešení. Nejdříve jsem zkoušel vždy na cínové bouličky žárovky připájet další cín pro větší kontakt. Tento cín se vždy po pár týdnech teplotou odpájel. V autoservisu u známeho mi tento problém vyřešili předěláním těchto patic na standartní patice H4 do auta. Tím se mi otevřelo široké portfolio žárovek do aut. Nakonec u mě zvítězily LED žárovky. Problém vyřešen. Taktéž v tomto roce se utrhl zadní kryt na řetěz. Vyřešeno přídavným plocháčem, který se však také utrhl. Do teď nevyřešeno.

V roce 2017 byla provedena výměna spojkových lamel z důvodu již sedřených původních (spojka zabírala až na konci). To byl problém. Nikde nebyly k sehnání. Po oběhání několika motoservisů byly podobné lamely nalezeny v motoservise Yuki na stejnojmenou čínskou motorku. A jezdilo se dál.

V roce 2019 byly veškeré plasty vlivem vibrací pomalu bez jakéhokoli šroubku. Rozhodl jsem se tedy udělat nové upevnění plastů. Využil jsem k tomu velké podložky s gumičkou a šroubky se samodržnými matkami. Taktéž vyřešeno

V roce 2021 nastal problém s originálním karburátorem. Plastová páčka sytiče se postupně vyvyklala, až nakonec upadla a motor si dle vzduchu sám přivíral sytič. Porozhlídl jsem se na Aliexpressu a našel jsem spoustu karburátorů na pitbike, které využívají stejných kolínek a plynových lanek. Nejvhodnější kandidát byl karburátor PZ19 s 19mm velikostí otvoru kolínka (stejné jako na Zipp pro 50) a hlavně - kovou páčkou sytiče. Karburátor používá univerzální trysku s emulzní trubičkou v jednom pro motory od 50ccm do 125ccm. Doufejme že vydrží.

Na sklonku roku 2022 (v den psaní článku) začala přestavba motorky na 125ccm. Samozřejmě i s údržbou celého motocyklu. Motor byl zvolen Loncin 125 bez startéru a ukazatelů rychlostí. Postupem času se lámaly všechny plasty. Nyní budou všechny vyspraveny laminovací sadou se skelnou tkaninou. Při se měnily i pneumatiky za nové. Po těch letech a kilometrech už bylo více než na čase. Původní pneu bylo už i ze začátku velmi tvrdé a klouzalo na mokrém asfaltu. Výhoda byla, že se příliš neodíralo.

Motorka byla asi 3x položená (nikoliv však bouraná). Vždy to odnesl nějaký plast, který bylo nutné vyspravit, nejvíce maska. jednou se mi při položení motorky ohla zadní brzdová páčka, stačilo pouze narovnat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rogih
rogih napsal 25.11.22 v 16:17 10b.

Obdivuhodné nadšení. Rady rozdávat nebudu, to už udělal Hondas.

Hondasl
Hondasl napsal 24.11.22 v 16:43 10b.

Vzpomínám jak jsem si v 18cti za dva měsíce vydělal na 350 jawu. krom žárovky a spojkového lanka šlapala jak hodinky asi šest let, pak ji prodal závidím ti ty nervy. myslím že jedny prázdniny v kaufu za kasou a jezdíš na pořádné motorce tak hlavně že to baví a vždy kolama dolů, At se nešoupete po asfaltu ..

Více komentářů



TOPlist