Velká, ale milá, nezlobí a nekouše. Stvořená na kochačky přírodou
Motorka koupena od Moto Kozev
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: - Nebyla v okolí na prodej za rozumnou cenu, BMW je dospělejší motorka
První dojmy - + výborná, technicky vyspělá motorka za rozumnou cenu + možnost omezení na 35kW pro řidičák skupiny A2 - hmotnost - zpočátku design
Motorku bych doporučil pro - klidné, pohodové jezdce se záluskem na delší projížďky
Doplňky na motorce - - vyhřívané rukojeti
- ABS
- kufry
Recenze
Při výběru motorky jsem se jako začátečník, navíc s řidičíkem skupiny A2, někdy v roce 2020 poohlížel po něčem menším a do 35kW. Z optických a finančních důvodů jsem si vybral Honda CB 500. V okolí ale dlouho nebyla žádná pěkná, s nízkým nájezdem a za rozumnou cenu.
Kolega se dozvěděl, že hledám něco na čem bych jezdil a povídal, že prý Honda je na mě malá a že zná někoho kdo zrovna prodává BMW R1100 R z roku 1996 a že by to mohla být fajn motorka pro mne. Osobně se mi z počátku moc nelíbíla, navíc s nájezdem 71 tisíc to bylo pro mě riziko. Ale svezl jsem se a cenovka 30 tisíc s novou technickou a omezením na 35 kW mě přesvědčila. Navíc BMW, tak proč ne? A časem mi přirostla k srdci.
První kilometry byly hádavé. Motorka je dost těžká a jako začátečník jsem s ní dost zápasil. Neměl jsem ještě cit v ruce a hlavně když jsem vypínal blinkr na pravém řídítku (fajn nápad BMW), často jsem si drbnul plynem a měl jsem co dělat, abych stroj na výjezdu z křižovatky zkrotil. Všechno se ale urovnalo a po nějakých 500 km jsem se s motorkou seznámil a jízdu si začal užívat.
Motorka je velmi pohodlná a nějakých 150 - 200 km v kuse rozhodně není problém a když se udělá chladněji, potěší vyhřívané rukojeti. Brzdy jsou velmi dobré, navíc i z toho roku s ABS. Podvozek odfiltruje všechny menší nerovnosti, takže si člověk připadá, jako když pluje na obláčku. Pokud člověk nepřekračuje rychlost 140 km/h, motorka je krásně ovladatelná, ale nejlíp se cítí na klidných okreskách.
Zatím jsem na ní ujel nějakých 5000 km a za tu dobu nepotřebvala nic víc, než jen běžnou údžbu. Doukoupil jsem postranní kufry, džák na telefon a redukci na BMW zásuvku na dobíjení telefonu a je z toho praktický přítel na delší vyjížďky, kdy se spotřeba drží okolo 5,5 l/100km.
Jedinné co trochu schází, je dunivější zvuk výfuku. Originální kompletně utlumí krásný zvuk boxera. Za mě škoda.
Nedávno jsem ji znovu otevřel a zpřístupnil si tak další nálož výkonu, který není nijak zabijácký, ale při předjíždění potěší. Motorka je prostě pro klidné, pohodové jezdce, co mají chuť se někam podívat a cestu si u toho užít.
Za boxera musím dát jasných 10b.
A 70 tis. km? To je čerstvě zajetá. 300 tis. km ten motor při správné údržbě hravě udělá. Mrkni na naši skupinu.
http://www.motorkari.cz/skupina/bmw-r-ko
Zajímavá a pěkná motka.
Jinak, nepíše se "posraní kufry", ale "posrané kufry", i když si myslím, že spíš tam mělo být "postranní kufry"...
Pěkná. Dobrá volba.
Dobře napsané a good Bawor at dobře slouží