Honda CRF 300L (2022)

Vlastník Marty_G
Vloženo 7.7.2022
Aktualizováno 7.6.2023

zábava pro nedivochy, žádný splašený motor, žádné motohodiny, levná motorka co potřebuje doladit, ale to my motorkáři děláme rádi :D

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - autorizovaný dea - Prodejce super.

První dojmy - první dojmy: Natěšenost, konečně :D, tak nová motorka s čekačkou skoro 6 měsíců, Zadní tlumic v prodejní poloze si sednul přes půl zdvihu i bez jezdce :D, Doma jsem dotáhl na max, ale tragédie na asfalt asi dobrý. Nič pre mamuty :). Jak byla dlouhá čekačka bylo doma připraveno mnoho věcí na výměnu :D

Motorku bych doporučil pro - komu doporučit, tak mne :D, starej motorkář co má rád off a nechce tahat všute velkou motorku, není zas tak duševně starej a nevadí mu, že není výkon na rozdávání. Ta radost že mohu jezdit kde jsem před tím bál s velkou. Zvažoval jsem mezi Rally verzí a touhle, ale převážilo, jednak svezení na trati, i když přiznávám že svezení mne čeká nemám velké očekávání od konfekce a druhak jsem si řekl, že investuji rozdíl v ceně do upgrade dle svého (y) Všem co to dočetli až sem se omlouvam za hrubice, z češtiny jsem měl za 4ři :D

Doplňky na motorce -
čekání na motorku bylo dlouhý a tak jsem nakupoval a nakupoval

vejfuk - furt jsem na něj koukal a tak jsem z Thajska objednal a vyzkoušel. Blbý je že nemá homologaci. S dbkillerem je to v poho ale bez něj to je rachot a to ani nechci. Jsem rám neslyšný.
Cena vejfuku + doprava DHL Express ( byla nejlevnější a bylo za tři dny doma ) 7tis a pak DPH, CLO a manipulační poplatek DHL 480Kč a bylo 2400Kč. Tak to je z bikerzbits.com. Mají tam na tyhle motorky vše. Vždyť to tam vyrábí :)

LED blinkry - Alik, je to z CB600 a našel jsem s konektorama. Youtube mi prozradil jak udělat na zadku z dvou konektoru ( crf má dva s jedním drátem nechápu ) jeden a jen jsem přecvakal a vyměnil relátko a svete div se, funguje. Trochu nesedělo v uchycení ale gumová páska vše vyřešila.
Ještě koupim sekundár - předek 13 zubů (-1) a zadek 42 (+2) tak to dá 10% výkonu + a 10% rychlosti -. Budu pak zkušet co my vyhovuje
edit - řetězová sada nainstalována předek 13 zubů (-1) a zadek 42 (+2), a změna opravdu prospěla, ztráta cca 10% z rychlosti je prd proti zisku 10% v výkonu a tahu hlavně. nemusel jsem upravovat vodítko a nic dalšího.
EDIT : zima 2022/2023 - rally tower, viz deník motorky

Proč jste si vybral tento stroj? : S velkým cendurem se blbě oběvují zaniklé obce. Je to těžký na zvedání a mám ho doma. Mám takovou představu, že pojedme s podkovou cestou necestou. TET se s ní pojedou lépe než s 350kg naloženou krávou. Servis na KM ne MTH. To bylo důležitý. Jezdíme také ve dvou a to 700 není pro dva a jsme rád že jsem nekoupil, protože to není ani lehký dualsport do všech podmínek.
Zkušenosti: nějakých 800km. 100km v klidu, do 500km netahat do terénu ale rozdáčet do kontrolky přeřazení a podržet tam, od 500km nešetřit. Těžký život CRF300L pod rukou otrokáře :D.
Motor: tak jede to ale mohlo by více. Thajci udělají kit válce a hlavy a bude 5kW hnedle k mání. YouTube už slibuje :). Podvozek co k tomu napsat. To je trgédie :(. Doma na motorku čekal předek YSS pružina do 105kg asi 9N/mm nevím a komplet centrál s útlumem 86 - 105kg. asi v 200km jsem udělal výměnu. Co se na to budu koukat? Změna velká a potřebná. Objednano z YSS z Holandska a vyšlo na cca 11tis. Spotřeba pod 3l jsem se nedostal neumím asi jezdit na spotřebu:).
Kde se jí líbí nejvíce, no polní cesty a kam můžeš tam jedeš. Lehká MX trať asi taky zkusím opatrně tak zdolat. uvidím jak se s tím podvozek popere. Primárně sem nepatří.
Cestování - v jednom po okrskách stíháš i velkým motorkám. Nesmí přijít rovinka :D. Je to promárně pro cestování na punk po TET a tak. Dojet s vozíkem do cílové země a jezdit na lehko.
Budu muset vyřešit pneu, špatný to nění ale když je moc mokro a bahno není to ideál. Zade velký špunty na asfaltu kloužou. Uvidíme na fusbejku jsem v skupině a dá se tam dočíst.
edit: pneu Michelin Tracker viz deník
výměna vzduchového filtru + snorchl před na prach, viz deník
10/2022
tak jsem CRFo vzal na lehkou trať, hodnocení jsem spokojen, není to motokros a na lavici na doskoku šla na dorazy, ale na menžích nerovnostech spokojenost. Bylo i bahno tak dostala tedy bahení koupel. Michelin Tracker spokojenost.
Setup co mám je dostačující na jízdy krajinou. Zde nestačí, ale to není záměr.
EDIT : zima 2022/2023 - rally tower, viz deník motorky
první projížďka, asfalt, polní cesty hodně vody, brody - spokojenost s světelnou věží.
Box na nářadí - viz deník
Zadní nosič - viz deník
06/2023 sekunární převod, nějakou dobu jsem jezdil s 13/42 (14/40). dělá to cca 10% v síle a ubere stejně na rychlosti. Teď jsem dal 14/42. Honocení - 13/42 dobrý, ale na rychlejších úsecích jedu na 5tku +, 2jka mi přisla že zbytečně moc brzdí motorem na zavřený plyn. Je to samo subjektivní, ale 14/42 je lepší než 13/42. Zátahu je tam akorát pro nás nedivochy :)

Radus88
Radus88 napsal 28.10.23 v 18:07 10b.

Krásný crf
Ta maska je luxusní, něco takového by se jí líbilo na xtz.

cong156
cong156 napsal 21.03.23 v 20:11

Mezek k neutahání. Mají ty malý objemy docela dost do sebe

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 18.10.22 v 21:28

Diky za pujceni, fakt to bylo prijemny svezeni. Proti Dominatoru se vodi jak kolo a podvozek od YSS motorce obrovsky prospel...

maarmiik
maarmiik napsal 10.07.22 v 09:35 10b.

souhlasím se vším, ať Ti dělá radost!
...také přemýšlím, že velké enduro z plánů vynechám, buď po silnici, nebo si na pick-upu vezmu někam takovýto strojek. Sen-Portugalsko

Kostros
Kostros napsal 09.07.22 v 20:01 10b.