renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XBR 500 (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martin50
Vloženo 20.3.2022
Aktualizováno 20.3.2022
Zobrazeno 1 955x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to hlasitý čtyřventilový jednoválec na drátěných kolech. Motorka je lehká, se startpákou i startérem, předlohou jí byla BSA Gold Star.

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Stroj vlastním už 10 let. Pamatuji si, že kola měla povolené dráty, historické pláště Metzeler byly tvrdé jak hokejový puk a oproti mé tehdejší Hondě CX 500 Eurosport byla výrazně menší, ale vešel jsem se na ni.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná jednoznačně pro staromilce, milovníky odkrytých motorů, fandy velkých jednoválců a jezdců, kteří vedle pocitů ze samotné jízdy ocení též zvukový projev motoru. Doporučit ve verzi 20KW lze i pro začínající jezdce, i když otevřené ani tyto seškrcené stoje nemění příliš často majitele.

Doplňky na motorce - Pro cesty po ČR jsem pořídil nosič od firmy Hepco and Becker pro dva kufry po 40litrech a jeden topcase.

Recenze

Protože jsem už velkou a 230 kg těžkou motorku měl, zachtělo se mi lehkého silničního jednoválce. Přečetl jsem si v německém časopise Motorrad srovnání Hondy XBR 500 a Yamahy SRX 600, dále recenze na dnes již neexistujících stránkách Supersingle a rozhodl se pro XBR, protože ta skýtala možnost řešit pouze běžnou údržbu a nemuset opravovat převodovku, jak je u SRX dříve či později nutné. Navíc jsem již dříve slyšel zvuk in natura, můj dobrý kamarád tehdy Hondu XBR měl.
Svou Hondu jsem přivezl v únoru 2012, utáhnul jsem dráty, vycentroval kola, vyměnil brzdový kotouč, seřídil ventily a pak opatrně ojel staré tvrdé Metzelery, což trvalo 4 roky a 5000 km. Ne že bych byl lakomý, ale kamarád Mirek z MOTOMIRa mi nakázal staré gumy spotřebovat, pak že mi teprve prodá nové. To od něj bylo milé.
Osmnáctky kola, kratší rozvor, sportovní posed, nižší hmotnost (natankováno 180kg) dávají možnost užít si klikatých cest venkovskou krajinou, cestovní rychlost do 100 km/h je ideální. Je možno jet i rychleji, motor ale pak už začíná vibrovat do řídítek. Určitě to není stroj na delší cesty už i z toho důvodu, že malá olejová náplň vyžaduje výměnu po ujetí každých 3000 km. Pro dvě osoby je vhodný spíše jen v nouzi, anebo pro jízdu s děvčetem na plovárnu. Brzdy jsou dostačující, rám se nevlní, dynamika motoru je do 100 km/h dobrá, spotřeba nepřekračuje příliš 4l/100 km. Co je nutno vyzdvihnout, je zvuk motoru. Honda XBR 500 je jedním z posledních motocyklů, který není utlumen evropskými předpisy platnými od počátku 90.let. Veškeré servisní úkony jsou pro šikovnějšího jezdce zvládnutelné svépomocí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Slow
Slow napsal 24.03.22 v 07:05

2:Kybergreg - kufry jsou Hepco Becker (měl jsem stejné na NTV i s podobným nosičem)

Motka moc pěkná, už se tu moc nevidí, stejně jako Yamaha SRX...a to sem na nich jezdilo za totáče na MX, plochou a do Brna fůra němců, rakušáků a nizozemců (což byl mimochodem dost výkon)

Tak ať dělá jen radost.

Asso2
Asso2 napsal 23.03.22 v 20:21 10b.

Kybergreg
Kybergreg napsal 22.03.22 v 16:12 10b.

Jo, jo, klasika, paráda!
Co to máš za boční kufry? Docela se mi líbí.

Čadil
Čadil napsal 21.03.22 v 15:08 10b.

rtin
rtin napsal 20.03.22 v 22:13 10b.

moc hezká kočička

Více komentářů



TOPlist