renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XBR 500 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Le-Corbusier
Vloženo 8.7.2021
Aktualizováno 16.9.2021
Zobrazeno 1 895x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


single, mono, thumper, jednovál. Vždycky se mi líbili a měl pro ně slabost. Vždycky byly na mě ale moc pomalé. Teď už ale nikam nespěchám.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha SRX 600: SRX miluju, moc jsem ji chtěl. Nesehnal jsem ale žádnou v dobrém stavu, navíc mi při zkušební jízdě připadala hrozně malá na moji výšku. Absence el. starteru by mi asi nevadla, ale otci který si ji chce půjčovat ano.

První dojmy - Přišel jsem k ní u prodávajícího zezadu - v černé barvě s krytem zadního sedla, dva výfuky. Pak to nastartoval...a věděl jsem že ji musím mít. SRX takovej sound nemá. Taky to němci od roku 1988 zakázali kvůli hluku prodávat. Jezdilo to otřesně a doufal jsem že je to starejma, blbě sjetejma gumama. Naštěstí bylo.

Motorku bych doporučil pro - Pro strejce a pantáty:) Ne, doufám že je to taky tak trošku stylová městská - příměstská motorka, vhodná na trasy po okrskách do 100 km.

Recenze

Chtěl jsem mít zase v garáži motorku. Ne na závody, na ne cestování, ale převážně na ježdění po Brně, maximálně tak na vysočinu. Chtěl jsem se mít taky v čem vrtat. A nechtěl jsem za to dát moc peněz. Mělo by to být nějaká jednoduchá klasika. Vyhrála SRX, XBR jsem chtěl spíš okrajově jako druhou možnost.

Pár set kilometrů už mám najeto. Z každodenního provozu po městě jsem měl zpočátku strach. 37 let stará motorka na každodenní ježdění? Startuje to ihned na druhé -třetí nakopnutí, el. startér nepoužívám. Se studeným motorem je třeba si trošku pohrát, protože ranní zahřívání u baráku to kvůli tomu rámusu nehrozí. Ale už jsem se to naučil a na jaro-podzim dám možná teplejší svíčku.

Motor by měl mít největší výkon při 7000 otáčkách. Přiznám se, že se mi to tam moc nechce točit, ve městě ale úplně stačí 5tisíc. Jizdní vlastnosti se výrazně zlepšili nasazením nových pneumatik. Bohužel jsem nesahnal 18" sadu s retro designem. A tak jsem namíchal přední Metzeler Lasertech a zadní Continental TKV12. Zatáčí to na pomyšlení, ale stabilita je tak do 100km/hod ve vyšší rychlosti bych to v zatáčkách moc nehrotil. I jízda je do této rychlosti snesitelná. Ukázalo mi to sice i těch 170, ale to fakt nemá cenu. Cestovní rychlost 120-130max. Pak už nestíhá ani podvozek. Možná by pomohla repase vidlice a nové tlumiče ale pro moji potřebu je to zbytečné. Brzdy mají hroznou pověst, ty moje mě ale pozitivně překvapily.

Motorku jsem koupil ve velmi zachovalém stavu. Ony XBR jsou vůbec velmi často v zachovalém stavu. Mám na to svoji teorii - jezdili na ní totiž samí strejcové. Je to prostě taková strejcovská motorka, kterou si kupovali rozvážní pantáti, žádní mladí blázni kteří motorky hned někde vyválí.

Ještě jedna věc - uvažoval jsem že motorku nějak upravím, její ocelový rám a vzduchem chlazený motor vypadá jako dobrý základ. Jenomže já na to prostě nemám srdce. Řezat do zachovalé motorky v původním stavu. Jsem prostě pantáta.:)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
daevi
daevi napsal 31.08.22 v 15:04 10b.

Kuvaa nic neřezat...je krásná tak jak je ..bomba
originál je originál.Ty cafáče...no pěkné musí to byt sladěné, ale tak jak vyjela s továrny je prostě nejhezčí.
At ti slouží a nevymýšlej hovadiny.

Duke1
Duke1 napsal 23.01.22 v 19:45 10b.

super motorka, před 25 lety má první japonka , tak tady koukám a koukám že bych si jí taky když už nespěchám zase koupil

ptr_skr
ptr_skr napsal 15.07.21 v 15:48 10b.

krasna :) at i krasne jezdi!

JardaBar
JardaBar napsal 15.07.21 v 05:46

bertold
bertold napsal 13.07.21 v 17:49 10b.

Ty vogo, tak to je teda velká paráda! Ať slouží!

Více komentářů



TOPlist