renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 900 GT (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník krzx
Vloženo 4.11.2021
Aktualizováno 4.11.2021
Zobrazeno 4 943x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestuju daleko, hodně a proto padla volba sem. Žádné velké přemýšlení co si dokoupit - vše, co potřebuji (nebo chci), zde mám.

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Žádný raubíř, pěkné, klidné i dynamické svezení. Štíhlá, avšak prostorná a dobře vybavená.

Motorku bych doporučil pro - Cestování na středně dlouhé vzdálenosti i nedělní jezdce.

Doplňky na motorce - Kufry.

Recenze

Překvapivě lehká a v ovladatelnosti předčila i vyhlášené modely. Příjemně širší úchop, velmi jistý, jen trochu níže posazený. Posez téměř vzpřímený, váha lehounce na rukou. Ale jen tak, abych ji si byl jistý. Z tenkých heftů jsem ale zprvu dostával při delších jízdách do dlaní a křeče. Ovládání velmi ergonomické, o nic nezakopávám, nezadrhávám, nic mě nerozptyluje. Žádné prvky nemusím hledat a ovládání probíhá se stoprocentní jistotou.

Dominantou je velký displej. Odhlédnuli od toho, že je velký, barevný že je fakt, troufám si říct, že je to propadák. Na displej nelze zrcadlit obsah telefonu jako na konkurenčních modelech. S moto lze sice spárovat telefon a při navigaci nechat na displeji motorky zobrazovat šipky, ale to je dnes pro mě dost málo. Hudbu a telefonní hovory chce pak motorka přehrávat na interkomu, který je připojen k ní, nikoliv tam, jak řeknu já a s každým stisknutím play to musím za jízdy přenastavit bez rukavic na telefonu přímo. Dodám, že v přilbě mám interkom Sena. Ovládaný hlasem, o což bych přišel, kdyby se mi ho vůbec podařilo s motorkou spárovat. tedy o nějakém funkčním propojení motorka - telefon - interkom zde není vůbec řeč.

K displeji mám ještě dvě zásadní výtky. Ta první se týká otáčkoměru, který je zde prakticky k nepoužití. Na displeji, navíc v jeho spodní části a velmi nezřetelně, jsou aktuální otáčky zobrazovány na jakémsi 3D pravítku tenkou čárkou, podobně, jako byl tachometr ve starém žigulíkovi. Aby člověk zjistil, jestli má motor pět, nebo šest tisíc otáček, musí notnou chvíli čárku na displeji hledat. Variantou je přepnout zobrazení údajů na displeji na otáčkoměr. Kromě toho, že si vypne na displeji ostatní údaje, jsou celý takzvaný otáčkoměr jen čtyři menší číslice. Pakliže si jen tak protočí zlehka motor, zjistí, že se čísla jen tak rozblikala a to, kolik tam měl ve skutečnosti otáček zjistí sotva s přesností na 500 otáčet. Zjistit, jestli se motor, například, vyšplhal na 4350 otáček není možno nijak zjistit. Ta druhá výtka se týká polohy displeje. Všechny údaje, a zvlášť otáčky a rychlost potřebuji vnímat periferním viděním. To však nejde, displej je strašně nízko! Není mi po chuti, abych sundával oči ze silnice a věnoval se displeji. To vše je pozvánka pod svodidlo.

Standardní štítek působí velmi subtilně a poloha lze za jízdy měnit v rozsahu cca 15 cm na pět kroků. mě by stačily tři. Při jízdě chrání dobře tělo a hlavu. To se však nedá říct o rukou a ramenou, ta jsou vystavena tlaku vzduchu přímo. Boční difuzory jsou zde jen jakási příkrasa. Při jízdě za deště, cože se dá od typu moto čekat, je pak voda hnána přímo pod přilbu. Při vyšších rychlostech pak tlak vzduchu tlačí na přilbu zespodu opravdu nepříjemně.

Co stojí za zmínku, jsou světla. Velmi dobře se s nimi dá jezdit za tmy. S ohledem na charakter mého cestování bych oželel přídavná světla, která někteří nazývají mlhovkami, mlhovku bych ocenil spíš vzadu. Za deště moto není zezadu nikterak dobře vidět.

Zvláštní body u mě mají brzdy. Moc mě baví a dodávají mi jistoty.

Horší je však dílenské zpracování motorky. Ostré hrany, přečuhující těsnění v motoru, ne stoprocentně sesazené plasty.

Na designu se mi nelíbí dělené boční kryty před a za nádrží, přijde mi to jako takový vyšlizmus. Co do designu, jsem proti různým lomům, spojům, ohybům, prolisům a vůbec designu, který spíše připomíná v garáži více Bumblebee z transformerů, než Evropskou cestovní motorku.

S tím souvisí údržba. O různé hrany, především v motoru jsem si již několikrát pořezal ruce. Hůře dostupný prostor pro čištění motoru a problémově se také sundává kryt pastorku. Problematické čištění hran okolo čelních světel a především mlhovek. Problematické čištění štítku.

Za léto mám za sebou 8500 km. Na sekundární vybavení jako 12V zdířka rajdera i spolujezdce, vyhřívání obou sedaček a heftů, obousměrný quickshifter si rychle člověk zvykne. Chybí mi jen přimazávání řetězu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radek_S
Radek_S napsal 03.02.24 v 20:03 10b.

Prodal jsem po skoro 12 letech 800XR a teď na svého 900 GT PRO čekám, snad koncem března bude. Jen zatím nemůžu nikde najít držák GPS nad displej. Držák z roku 2023 nepasuje na rok 2024. Předek je mírně v těch místech jiný.

bikerp
bikerp napsal 26.08.22 v 14:13

Moc pěkná recenze.

pipa01
pipa01 napsal 08.11.21 v 11:11 10b.

Tigera GT jsem měl v hledáčku taky. Moc hezká mašina. Zkušební jízda proběhla a musím říct, že to nebylo špatné svezení. Jen to byla verze Rally Pro, takže trochu něco jinýho než GT. Nakonec po dlouhém rozhodování vyhrálo BMW 900 XR. Přeju, ať slouží k plné spokojenosti.
Hezká, upřímná recenze - dávám 10 b.

PetrD73
PetrD73 napsal 07.11.21 v 19:40 10b.

Tiger se mi také moc líbil, skvělá výbava a dlouho byl favoritem, ale některé z vlastností, které popisuješ (hefty, display, štítek...) mně u testovací jízdy to nadšení trochu pokazily. Při vrácení motorky jsem před salonem potkal majitele Tigeru, který odjížděl ze servisu, a když mi začal popisovat závady, které ho během záruky potkaly... No nakonec jsem pořídil Africu. Ale držím palce a ať ti přináší jen radost. Recenze super, za ní 10 b.

petr13
petr13 napsal 07.11.21 v 09:57 10b.

Více komentářů



TOPlist