PROFIL MOTORKY

Kentoya Twin Cup 50 4T (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skaldahar
Vloženo 9.6.2021
Aktualizováno 9.6.2021
Zobrazeno 1 273x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Čínská katastrofa, původní pneu vonělo jak staré nádraží

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Motorku jsem koupil od prvního majitele, půl roku starou s najetymi 700km. Nyní je na tachometu 14500. Největší omyl z výroby jsou asi pneumatiky značky Yuangxing. Voněli krásně po impregnaci, jak dřevěné pražce, za což prvního majitele s ní vyhodili z kočárkárny a musel parkovat venku :-) krom zápachu ještě vždy se mu trochu přilepili k betonu. Z čehož ale neplyne lepší přilnavost v zatáčkách, spíš naopak, ke konci životnosti byli jak brusle.

Motorku bych doporučil pro - Zoufalci, který chce riskovat život při cestě do práce jen aby ušetřil :-)

Doplňky na motorce - Kufr na nosiči
Plexi štít
60ccm
nové halogenové blinkry
nová baterie

Recenze

Kentoyu jsem kupoval jako takové prditko do práce, abych se už oprostil od MHD a zároveň zlevnil dopravu oproti autu, aspoň v sezoně, kdy se jeste dá jezdit, čili někdy už od února a někdy až do prosince, skoro za každého počasí.

Hned po koupi mě překvapila velká vůle v plynu s níž jsem nemohl naplno využívat výkon motoru a jezdil jsem tak na 3/4 plynu Po koupi nového lanka s bovdenem jsem zjistil že ta vůle je normální asi u všech kusů, čili jsem si vyrobil mezikus který tu vůli vymezil a současně jsem vlastně vymyslel mazací otvor lanka plynu A od té doby zvedám šoupátko naplno.

Další nectnost je motor který se jakoby dusi a musí se probudit do otáček a pak už jede. Částečně to vyřešilo poladění karburátoru a částečně se vyskytuje dodnes, kdy při jízdě z kopce po ubrání plynu má motor tak vteřinovou prodlevu na přidání plynu.
Se zmíněnými smradlavými pneu jež jsou asi tajnou směsí popílků, impregnace a pojiv aby to drželo pohromadě, jsem najezdil kolem 6000km a měl několik defektů, po výměně za Continental, taky Čína guma, ale voní jak má, se problémy s pícháním stali minulostí. V současnosti je vzadu Mitaska a taky žádný problém. Takže když se přežije ta první guma, přežijete už všechno.
Před rokem ale zvolili v Číně jinou strategii jak nám usilovat o život, ale čínského vlivu se nezbavíme byť bychom se snažili sebevíc. Ale zpátky ke Kentoye.
Dalším problémem je váha jezdce, ono už i v návodu se píše, že jezdec má mít do 90 kilo, ale když jsem svezl kluka, překročil jsem metrák a popraskaly mi boční plasty jež se asi rám trochu víc prohnul.
Jinak řazení 01234 je strašný mít neutrál před jedničkou, převodovka je ale lépe poskládaná než v Betce, ale v mém kusu obráceně, čili jedničku a ostatní kvalty všechno špičkou dolu a zpátky nahoru, je tam ale nálepka kde je to přesně opačně.

Provozem praskl i nosič, ten je taky konstrukčně špatně,
stačila ale pouhá oprava, přivařením kusu trubky jako rozpěrky. Jinak ale během pěti let co toho najezdila nejvíc a hodně i v dešti se drží statečně jak motor tak vše ostatní. Při 7000km jsem dal 60ccm kit a větší o zub řetězové kolečko a najednou se to rozjede i na 80 kdy ručička tachometru se zezadu přiblíží nule Ještě jsem si vzpomněl že se rozpadlo vodítko v zadním tlumiči, ale vyrobil jsem si z pertinaxu nové a tlumič opravil a slouží dodnes.
Je to spolehlivý moped, ale pro běžného uživatele asi moc není, nevím jak jsou na tom s kvalitou současné kusy, nástupce twin cupu Mopedo, ale je toho dost co je potřeba vychytat což většinu lidí otráví. V Číně umí vyrobit kvalitní kus i zmetek, ale je to o tom jakou kvalitu si český dovozce zaplatí. Pak je to většinou samý černý Petr a sem tam slušný kus.
Podle papírů to není žádná Kentoya, ale Rich,
čili čínská homologace a to je ten pravý důvod proč Betka stála ze začátku prodeje 30tis a Twin cup 18.
Ta měla homologaci českou a ta se nějak musela zaplatit.

Servis jsem celou dobu dělal sám, olej po 2000km a s tím i vůle ventilů.
I čínská žárovka po čase svítila hodně žlutě, nenahradila ji Osram, sice je to taky bludička, ale svítí bile stále.
Celkově průměr až podprůměr čili 3-
V současnosti už Kentoya stojí a zvažuji prodej, ale můj kluk mi do toho kecá, že až vyroste bude na ni jezdit.
Ale proto že ho mám rád víc než kus železa ho asi neposlechnu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CRF1000
CRF1000 napsal 13.06.21 v 23:54 10b.

Měl jsem 2 roky betku a byl jsem rád že jsem se jí zbavil... Motor byl ok ale vše ostatní se sralo... Zbav se toho

Maxipes_Fík
Maxipes_Fík napsal 13.06.21 v 16:55 8b.

Nejvíc mě pobavilo, že problémy s pícháním se staly (v originále "stali") minulostí, taky už nemám žádné problémy s pícháním, není s kým

pepsi69
pepsi69 napsal 13.06.21 v 12:24 10b.

viděl jsem je kdysi prodavat v praze v oc eden za 9900 czk...lidi je brali po dvou i třech kusech i když na tom prskoletu neuměli vubec jezdit...cpali to do kufru aut nebo odnašeli na zádech protože ta ty prachy to musejí nutně mít ...koukal jsem na tu show a strašne dobře jsem se bavil...myslím že jim ty kramy stojí v kulnach do dnes s nulovym najezdem...hold češi

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 12.06.21 v 20:43 10b.

Skvěle jsem se pobavil i poučil! Tomu říkám zápal pro věc!

WobRetnuh
WobRetnuh napsal 12.06.21 v 07:26 10b.

A jelikoz se ma hodnotit i popis, tak ja pridam 10b a to hlavne za odvahu a za to jak vynalezave jste si poradil s problemy .

Více komentářů



TOPlist