PROFIL MOTORKY

Honda FX 650 Vigor (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 400111
Vloženo 1.5.2021
Aktualizováno 11.5.2021
Zobrazeno 2 084x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Pohodové městské enduro. Vyhovuje mu jak město, tak polňačky.

Více fotografii

Motorka koupena od Macech (Všeruby)

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Malá, lehká, ovladatelná a hodná. Zátah odspodu, co vykouzlí úsměv na tváři. Po dlouhých letech jízda na tomto jednoválci od Hondy. Déja vu :)

Doplňky na motorce - Centrální stojan.

Recenze

Jednoduchý a spolehlivý stroj s dnes už legendárním RFVC motorem od Hondy. Motorka je poměrně malá a snadno ovladatelná. Brzdy Brembo vzhledem k výkonu a váze postačují. Motocykl je vhodný na polňačky nebo do města, má příjemný zátah odspodu. Na delší vzdálenosti moc vhodný není, i když někteří členové zdejší komunity toto tvrzení svými cestami a činy vyvracejí :)



Pár slov o mém motocyklu a úpravách

Ačkoli v garáži už stojí dvě postarší dámy (Yamaha XS 400, Kawasaki Zephyr 750), začal jsem si loni na jaře pohrávat s myšlenkou pořízení menšího endura, které bych si přestavěl na scramblera.
Po nějaké době mi padl do oka inzerát na prodej Hondy Vigor nedaleko Plzně. Sympatický majitel ji měl od roku 2005, najeto jen 12 000 km, což bylo jednak podle stavu stroje snadno uvěřitelné, jednak doložené STK záznamy. O motorku se staral příkladně.

Původní profil motorky je zde: https://www.motorka.../motorka/?mid=126347



Vigora jsem pořizoval s vidinou poměrně jednoduché přestavby, kde nebudu muset narozdíl od Yamahy a Kawasaki řešit opravy na motoru a karburátorech. Vigor resp. SLR jsou k tomuto účelu dobrým základem.
Hned po koupi jsem vyměnil olej, filtry, brzdovou kapalinu, přední brzdovou hadici za pancéřovou HEL, svíčku, zkontroloval vůle ventilů, vyčistil a promazal náhon tachometru, hlavové složení, lanka, přetěsnil vidlice (netekly, ale 20 let je 20 let), rozebral, vyčistil a promazal přepákování zadního tlumiče, stařičké pneumatiky vyměnil za Mitas E-07...



Takže velké nadšení, přípravy, koupě pěkné nádrže z XT 500... a po bližším prostudování současné české legislativy týkající se úprav motocyklů (o kterou jsem se dříve nijak zvlášť nazajímal, protože v případě XS i Zephyra šlo o renovace a zachování původního stavu) zase vystřízlivění. Nebylo by od věci toto sebevzdělání absolvovat o něco dříve :)
Zvažoval jsem opětovný prodej, ale motorka šlapala jako hodinky, na svezení po okolních cestičkách a "kolem komína" ideální. Ale Vigor "z fabriky" nijak zvlášť hezký není. Nicméně jsem se rozhodl si ho ponechat a pustit se do úprav, které budou víceméně v mezích zákona, případně snadno vratné.
Nechal jsem přestříkat masku a nádrž na industriální šedou (je mi jasné, že to není šálek kávy pro každého...), kýčovitě vypadající nerezové kryty výfuku na černou barvu. A pokukoval jsem po plastech ze SLR. Oba motocykly mají identický rám včetně všech úchytů, jedná se typově o stejnou motorku (RD09). Vigor má subjektivně hezčí nádrž. Zánovní boční plasty se objevily na ebay, shánění zadku po inzerátech jsem nakonec vzdal a objednal nový od Hondy. Vyměnil jsem řídítka, masivní antivibrační závaží jsem přehodil z originálních. Původní masivní blinkry nahradily malé ledkové na gumové noze. Minimalistický zadní nosič dělaný na míru na SLR byl zakoupen od jednoho ze zdejších členů. Maska světlometu šla pryč a nahradil ji alu štítek Puig. Sedlo potáhl místní šikovný čalouník, použil kvalitní vodě a mrazu odolnou koženku určenou na lodní sedačky. Shánění pěkné manžety na vidlice byl kupodivou docela oříšek (a dva špatné nákupy manžet údajně určených na SLR), nakonec jsem koupil nové originál manžety z Yamahy XV950, které sednou perfektně. Všechny původní díly do posledního šroubku jsem uskladnil.



Motorka šlape jak má a svezení na ní po cestách v okolí je radost. Upřímně řečeno - nevím, jak dlouho si ji ponechám. Jako mladší jsem tíhnul k jednoválcovým endurům a toto je hezká připomínka. Ale jak stárnu, přitahuje mě klasika, ve které se člověk víc vrtá, než najezdí. V garáži místo na čtvrtý stroj už není :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
400111
400111 napsal 10.05.21 v 08:40

Pes69: Díky a jak říkáš, těchto motorek moc není. Na druhou stranu, naštěstí je i tak z čeho vybírat :)

Targus: Dík

Pes69
Pes69 napsal 09.05.21 v 23:01 10b.

Úprava samozřejmě super, o tom není diskuze. Mně přijde zajímavý i originál a myslím, že to je to, co dnes na trhu moc není: bud jsou cestovní endura, pro který jsou maximem polňačky (a nesmí být po dešti) a nebo opravdový krosky. Mezi tím je snad enfield himalájec, ale co dál? crf300? ta je hodně off a málo asfalt, 390 adventure? kde je canyon, pegaso, kle, slr, vigor, bigové .. doufám, že to zase vejde do módy ...

Targus
Targus napsal 08.05.21 v 23:51 10b.

Ze všeho nejvíc se mi líbí ta registrační značka.
To si dámy vystavující pokuty za radarové snímky pěkně počtou.

Duchy10
Duchy10 napsal 08.05.21 v 10:12 10b.

Parádní proměna. Původně "nezajímavý" stroj (z mého pohledu) změněn na velice zajímavou a líbivou mašinu.

400111
400111 napsal 06.05.21 v 09:30

rastaspooky, Foo, .Banán.,Honza-K: Díky moc za pochvalu, hodně šťastných km přeju

Více komentářů



TOPlist