PROFIL MOTORKY

Honda FX 650 Vigor (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Midway
Vloženo 2.3.2020
Aktualizováno 27.5.2022
Zobrazeno 1 415x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Naprosto dokonalé železo přesně pro účel, pro který potřebuji. Kochačka po okolí, vyvětrání hlavy, objevování nových míst, splnění dávnýho snu :)

Více fotografii

Motorka koupena od Soukromý prodejce

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Testovací jízda v únoru - byla mi zima :) Perfektně padne, vzpřímený posez s nádechem cestovního endura. Parádní zvuk jednoválce! Trochu útlejší stavba motocyklu vpředu a pozice jezdce poměrně blízko řidítek. Provozní hmotnost pouhých 175 kg! V porovnání s jinými moto v této kategorii se zdá menší, ale po nasednutí tento pocit zmizí a v rukách držíte dospělou motorku. Skvěle ovladatelná i pro začátečníka. Moje první silná motorka. Při zkušební jízdě jsem se soustředil spíše na to, abych z toho nesletěl, než jestli je motorka v pořádku. Někdo uvádí jako mínus vibrace jednoválce v nízkých otáčkách a horší studené starty. Mně se to zatím líbí :) ale musím ještě vychytat správnou práci s plynem a otáčkami.

Motorku bych doporučil pro - Naprosto pro každého, kdo chce jezdit na pohodu, spíše po okolí, mimo dálnice a má rozpočet do 50.000. Padne všem váhovým i výškovým kategoriím a dle profilů je vhodná i pro dámy.

Doplňky na motorce - Centrální stojan. Menší blinkry. Horní kufr. Širší řidítka. Plexi PUIG 4620H. Blástry. Držák na mobil.

Recenze

Hondu jsem si nevybral, našla si mě sama a dostala mě až do sedla. Shoda náhod a emocionálního rozhodování - žádné rozumné uvažování :) Navíc skvělý přístup pana majitele, top stav motocyklu a férová cena. Nebylo co řešit, prostě jsem ji musel vzít.

Upřímně řečeno, vůbec jsem netušil, že Honda FX 650 Vigor vůbec existuje. Na první pohled, ani na druhý, se mi nelíbila. Není to nějaké malé? Dominátor do města, cože? Vždyť já chci přece cestovní enduro, vysoký jak rozhledna! :) Ale pak mě nechali sednout a nahodili motor :) ...a bylo hotovo.

Zatím mám za sebou cca 50 km domů + cesta na EK a s těžkým srdcem šla znovu do garáže. Teď sháním nějaké info a určitě budu rád, pokud se ozve ochotný majitel FX 650, že má Servisní manuál k tomuto motocyklu, zatím se zdá, že v ČR tento manuál (kromě NX650 a SLR650) neexistuje. Předem děkuji.

Více info doplním postupem času.

26.11.2021 Poctivý a jednoduchý stroj

Bylo by dobré napsat pár slov, jestli se moje první nadšení z motorky časem potvrdilo, nebo ne. Od koupě uplynuly dvě sezóny. Mám na projížďky opravdu málo času, takže na tachometru přibylo jen něco přes 1.000 Km. Vyměnil jsem tu podivnou přední kapotáž za nové kouřové plexi PUIG 4620H, vzhled moto je úplně o něčem jiném. Dle výrobce tam ani nemělo plexi pasovat, tak jsem to risknul a padlo přesně jak prdel na hrnec, montáž bez problému.
Při sbírání prvních jezdeckých zkušeností jsme 2x lehli na bok (velká legrace) a já se naučil měnit páčku spojky a brzdy :D Proto jsem doplnil kryty páček (blástry), tyto bohužel nesedí zcela přesně, takže bude ještě nutná další úprava. A také od té doby vozím v kufru obě náhradní páčky ve vercajku a hlavně ten vercajk :)
Při příležitosti seřízení motorky po pádu mi šikovný mechanik poladil bohatost směsi (nebo tak nějak to říkal) a ejhle, mašina začala startovat na drc i při zcela studeném motoru. To mě fakt dostalo :) žádné blbnutí s motorkou, naklánění na bok při prvním startu a podobné triky.
Také jsem si vyměnil pár žárovek v tachu, aby vše svítilo jak má. A zde opět musím podtrhnout tu jednoduchost a japonskou preciznost. Žádné rozebírání půlky motorky kvůli žárovce, prostě práce na 20 minut a hotovo (s nulovou předchozí zkušeností).
Jinak absolutně nic. VIGOR ŠLAPE JAKO ŠVÝCARSKÉ hodinky.
Letos jsem ještě koupil nové pneu a plánuji výměnu brzdových destiček. Spíše pro radost si nechám pod plexi svařit lehkou konzolku (ala Tenere700) na upevnění držáku na mobil, při vyjížďkách mi trochu vadilo, že když je mobil v držáku na řídítkách, musím moc sklánět hlavu při sledování navigace. Jo a abych nezapomněl, spojkové lanko visí na vlásku :) takže také výměna.

Co se týče pocitu z jízdy. Moto má nižší stavbu, uzpůsobenou spíše pro jízdu v sedě. Ve stoji, při offroad, to není ono a myslím si, že by ani moc nepomohlo zvednutí řídítek. Poloha v sedě je naopak velmi pohodlná i při mých 186 cm výšky. Časem možná ještě lehce upravím polohu řídítek. Při hodnocení mám nevýhodu, že jsem nikdy nejezdil déle na jiné velké motorce, takže nemám s čím porovnávat. Pohodlnost sedla hodnotím tak 7,5 z 10. Někdy jsem naprosto v pohodě, někdy mám pocit, že sjíždím trochu k nádrži. Určitě hrají roli i kalhoty a délka cesty. Určitě ale existují lepší sedla.

Co se týče větru. Stará kapotáž mi hnala vítr na hrudník. Nové Plexi PUIG zvedlo proudění do helmy, což bylo asi ještě horší :D stačilo ale plexi více zvednout a funguje to bezvadně. Vyšší borci by mohli přidat navíc deflektor a naopak menším stačí PUIG sklopit níže.

Jízdní vlastnosti klasika jednoválec. Studenej občas zacuká, ale po pár kilometrech naprostá pohoda. U Vigora, asi stejně jako u Dominátora a dalších, je potřeba otáčky držet nad 3tis., protože při nižších otáčkách docela kope a trápí se a prostě si to hlídat a včas řadit. Pokud se s tím sžijete, ten motor je docela trhač asfaltu. Všichni mi říkají, že je to ok, ale já to mám asi víc na pohodu a někdy mi vadí vyšší hlučnost motoru právě ve vyšších otáčkách. V kombinaci s hlučností mojí helmy jsou řešením jedině špunty do uší - upřímně, spíše je na vině helma :)

...více info v deníku motorky...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Taki
Taki napsal 06.05.20 v 18:05 10b.

Mexican
Mexican napsal 03.05.20 v 12:53 10b.

Na co potřebuješ manuál? Já ho mám, ale není v češtině.

Hofix
Hofix napsal 16.04.20 v 21:57 10b.

houby
houby napsal 15.04.20 v 19:45 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 26.03.20 v 21:04 10b.

Pěkný stroj, menší, ale jednoválec má své kouzlo. At' ti dělá jen radost !

Více komentářů



TOPlist