renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pixly
Vloženo 14.2.2021
Aktualizováno 23.9.2021
Zobrazeno 6 054x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po obrovském rozčarování a dohádání se s vedením BMW v ČR a dealerem, který nebyl schopný za skoro čtyři měsíce opravit v záruce můj motocykl, jsem usoudil, že už BMW nechci nikdy vidět a rozhodl se jít do ověřeného motocyklu.

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Větší, těžší, uživatelé si stěžují na výrazné vibrace.
Suzuki DL 650 V-Strom: Větší, těžší, vzhledově se mi poslední generace moc nelíbí.

První dojmy - Působí jako poměrně velký motocykl, na daný objem a vše vypadá kvalitně, no na BMW vypadalo taky... Výkonově vyloženě nepřekvapí a nějaký brutální zátah od ní se nekonal. Vzhledově moc hezký motocykl, který má tendence i na nějaký lehký terén, kritiku jsem na ni prakticky neslyšel. Co se mi moc líbilo, je zvuk z originálního výfuku na volnoběh, nebo v nízkých otáčkách.

Motorku bych doporučil pro - Málo zkušené, nebo již vyježděné jezdce, případně lidi, kteří jako já rádi cestují s nízkými náklady.

Doplňky na motorce - Turistické plexi
Kryt chladiče
Poloautomatické mazání řetězu
Vyhřívané hefty
Deflektory rukou
Padací rám
Terénní stupačky s flexibilním náklonem (Pivot pegs)
Zadní nosič
Spodní kryt motoru
Centrální stojan
Kryt brzdové kapaliny
Držák navigace / telefonu
Mlhová světla
Upravené sedlo
Rozšíření brzdového pedálu
USB zásuvka
Zadní blatníček
Mechanický tempomat
Stříbrnou karbonovou fólií potaženy plasty s dotykem těla při jízdě
SW motech tankvak PRO Micro

Recenze

Tuhle recenzi píšu po své první sezoně, kdy se mnou byla motorka u moře a u Ruských, Německých, Rakouských, Maďarských, Polských, Ukrajinských a mnoha dalších hranic. Prostě několikanásobně dál, než se BMW kdy bez odtahové služby dostal (asi vědí, proč je 5 let zdarma asistenční služba, která fungovala perfektně - že odtahovky měly problém odtáhnout motorku k dealerovi je věc druhá).
Během této doby jsem měl mnoho příležitostí přemýšlet nad tím, zda si ji nechám, nebo zda mi na ni něco chybí. Nakonec jsem se rozhodl, že to co mi chybí vyřeším doplňky a až vyrobí někdo něco, co mi bude více vyhovovat (ideálně Honda), že si to koupím. Ne že by nebyly lepší motorky, ale při moji výšce 171cm a váhou kolem 70kg se mi jeví každá větší motorka jako těžký a neobratný stroj - což nakonec bylo v neprospěch Suzuki V-Strom a Kawasaki Versys.
Po sezoně používání mohu říct, že jsem se svým výběrem nadmíru spokojen, neměnil bych a pravidelně potkávám vyježděné motorkáře, kteří se mě ptají jak se na tom jezdí, protože uvažují nad lehčí motorkou, než aktuálně mají.

Co bych uvedl jako plus? Velmi nízké náklady v podobě benzínu (2,8 - 5 litrů) a nijak závratné náklady na servis. Dlouhé servisní intervaly (12000km) Relativně nízká hmotnost motocyklu, dobrá ovladatelnost v mírném terénu, velký dojezd na nádrž (až 500km), velmi časté zastoupení a servis Honda, díly velmi rychle dostupné. Na motocykl vyrábí mnoho výrobců doplňky (sen Čínských výrobců motocyklů ) Na rozdíl od BMW neslyším z motoru mechanický hluk - motor krásně přede. Nežere olej.

Co bych uvedl jako neutrální? Výkon takový že nikdy nevím, jestli je to málo, nebo hodně - v 95% výkon dostatečný v 5% bych chtěl větší. Motorka spíše pro jednoho (nebo pro dva mladé) jak výkonem, tak zadním tlumičem. Mohu říct, že na poslední výpravě (kolem hranic ČR), kdy jsem často jezdil mimo dálnice jsem neměl dojem chybějícího výkonu a o to více jsem byl rád za nízkou hmotnost. Co je dost zneklidňující, ale bohužel si tím každý majitel asi bude muset projít, je, že se mu "ztratí" asi 0,25-0,5l (už přesně nevím) chladící kapaliny - stačí dolít do expanzní nádoby a už se to nestane. Někde je to zřejmě zavzdušněné a až používáním se to ustálí. Jinak si to nedovedu vysvětlit, ale je to první otázka majitele CB500... Dolij neřeš... Na BMW jsem to řešit musel, neb barevné kapky při zastavení na zemi asi OK nejsou.

Co bych uvedl jako negativní? Možná právě ten zadní tlumič pérování - myslím že ten by svou práci mohl dělat lépe. Ač vážím 70kg, tak v původním nastavení mě na nějakém větším hrbolu při poměrně vysoké rychlosti poslal mimo sedačku, což jsem nevnímal vůbec dobře. Po přenastavení je to lepší, už Vás to neposílá do vesmíru, ale když zkusíte motorku s lepšími tlumiči víte že tohle je takový entry level - no nikdy neříkej, že nemůže být hůře . Dále stupačky, ty by mohly být určitě lepší. Motorka se tváří jako cestovní enduro, ale stupačky jsou vyloženě cestovní, takže za mokra klouzají a v terénu jsou vyloženě nevhodné. Ceny originálních doplňků jsou otřesné.

Závěr:
Z toho jak to teď po sobě čtu, se zdá, že snad převládají negativa, ale není tomu tak - jsem holt kritický člověk a většina lidí mě tak i zná . Za tu cenu jen těžko budete hledat lepší motocykl v dané třídě. Potvrdilo to už mnoho lidí a YouTube je plný videí což je asi největším důkazem. Občas lidé přemýšlejí, proč výrobce neudělal to či ono, ale zde je důvod naprosto jasný. Nechtěl dělat konkurenci sám sobě (Africe) a prodejnost CB500x je tím jasným důkazem.

Přátelé, hlavně koly dolů a moje sympatie/antipatie v tom nejsou vůbec důležité. Dodnes vzpomínám na příjímacího technika BMW, se kterým jsem se bavil a byl (jistě je) to skvělý člověk, který dříve dělal servis. Známí ho chválili a měli za to, že servis pořád dělá. Když jsem jim potvrdil, že už nedělá, lehce je to znervóznilo. Co je u Hondy skvělé je, že mají mnoho zastoupení a servisů. Může se Vám stát kde co, ale pořád si můžete vybrat kde motorku dáte. Pokud si ale vyberete motorku co servisuje v záruce pár servisů v ČR, máte smůlu prostě se budete modlit.

Doplnění po druhé sezoně: Tuto sezonu jsem bohužel najel daleko méně, než bych si přál a navíc jsem vyzkoušel 10+ nových motorek často o násobném obsahu a nebudu lhát, jsou často zábavnější, ale celkovými vlastnostmi jsou méně univerzální, navíc CBčku není prakticky co vyčíst...Je opravdu dobrá... Občas uvažuji, že jestli se to moje cestování nezlepší, tak si koupím motorku jen kolem komínu, která s nějakou logikou nebude mít nic společného (ať to klidně žere trávu kolem cesty), ale bude to pouze emotivní záležitost. V tom případě naprosto jasně vím, že bych si koupil Kawasaki Z900SE 2021.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Stosi
Stosi napsal 05.10.21 v 21:08 10b.

Dobře popsané hodnocení. Mám shodný názor, pořídil jsem letos stejný model ročník 2019 a po najetých více jak 4 tis km vnímám podobně plusy i mínusy. Zadní tlumič jsem dotáhnul na max a houpání je již vyřešeno. Spotřeba taky super, jezdím za 3,2 l. Máš odkaz na výrobce sedla, vypadá pohodlně i pro spolujezdce?

Raďánenek
Raďánenek napsal 22.09.21 v 21:00 10b.

Hezká recenze.Mám čerstvě udělaný řidičák A a myslím že na začátek mi bude vyhovovat.Takže muj skutr de do světa a ve svích 49 letech si začnu užívat.Nekoukám ani po něčem sílnějším, myslím že brousit kolena a jezdit po zadním budu možná až v příštím životě

Tesoro
Tesoro napsal 16.09.21 v 23:46 9b.

moc pěkná rezenze
Taky se na tuhle motorečku chystám, snad pro mě nebude moc vysoká, jsem prcek

Metzler
Metzler napsal 30.06.21 v 14:54 10b.

..ještě to hodnocení - jsem tu nováček :) případně uvítám radu kde koupit i další doplňky - hlavně ochranu motoru a svodů.. díky mooc!

Metzler
Metzler napsal 30.06.21 v 14:50

Pěkné fotky, čekám na stejnou barevnou kombinaci, až ji dovezou z Japonska.. :) koukám po doplňcích - poradí mi prosím někdo, kde se dají sehnat levně takové pěkné blastery (chrániče páček) na řídítka?
A Pixli, na té nádrži máš na posledním foto snad telku?? :) Koukáš při jízdě na seroše? Super recenze i fotky, takže povinně 10

Více komentářů



TOPlist