motovsem_brezen_jaro2



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pixly
Vloženo 14.2.2021
Aktualizováno 17.2.2021
Zobrazeno 2 864x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po obrovském rozčarování a dohádání se s vedením BMW v ČR a dealerem, který nebyl schopný za skoro čtyři měsíce opravit v záruce můj motocykl, jsem usoudil, že už BMW nechci nikdy vidět a rozhodl se jít do ověřeného motocyklu.

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Větší, těžší, uživatelé si stěžují na výrazné vibrace.
Suzuki DL 650 V-Strom: Větší, těžší, vzhledově se mi poslední generace moc nelíbí.

První dojmy - Působí jako poměrně velký motocykl, na daný objem a vše vypadá kvalitně, no na BMW vypadalo taky... Výkonově vyloženě nepřekvapí a nějaký brutální zátah od ní se nekonal. Vzhledově moc hezký motocykl, který má tendence i na nějaký lehký terén, kritiku jsem na ni prakticky neslyšel. Co se mi moc líbilo, je zvuk z originálního výfuku na volnoběh, nebo v nízkých otáčkách.

Motorku bych doporučil pro - Málo zkušené, nebo již vyježděné jezdce, případně lidi, kteří jako já rádi cestují s nízkými náklady.

Doplňky na motorce - Turistické plexi, scottoiler, vyhřívané hefty, deflektory rukou, padací rám, zadní nosič,
kryt motoru, centrální stojan, kryt brzdové kapaliny, držák navigace, mlhová světla, upravené sedlo, rozšíření brzdového pedálu, USB zásuvka, stříbrnou karbonovou fólií potaženy plasty s dotykem těla při jízdě.

Recenze

Tuhle recenzi píšu po své první sezoně, kdy se mnou byla motorka u moře a u Ruských, Německých, Rakouských, Maďarských, Polských, Ukrajinských a mnoha dalších hranic. Prostě několikanásobně dál, než se BMW kdy bez odtahové služby dostal (asi vědí, proč je 5 let zdarma asistenční služba, která fungovala perfektně - že odtahovky měly problém odtáhnout motorku k dealerovi je věc druhá).
Během této doby jsem měl mnoho příležitostí přemýšlet nad tím, zda si ji nechám, nebo zda mi na ni něco chybí. Nakonec jsem se rozhodl, že to co mi chybí vyřeším doplňky a až vyrobí někdo něco, co mi bude více vyhovovat (ideálně Honda), že si to koupím. Ne že by nebyly lepší motorky, ale při moji výšce 171cm a váhou kolem 70kg se mi jeví každá větší motorka jako těžký a neobratný stroj - což nakonec bylo v neprospěch Suzuki V-Strom a Kawasaki Versys.
Po sezoně používání mohu říct, že jsem se svým výběrem nadmíru spokojen, neměnil bych a pravidelně potkávám vyježděné motorkáře, kteří se mě ptají jak se na tom jezdí, protože uvažují nad lehčí motorkou, než aktuálně mají.

Co bych uvedl jako plus? Velmi nízké náklady v podobě benzínu (2,8 - 5 litrů) a nijak závratné náklady na servis. Dlouhé servisní intervaly (12000km) Relativně nízká hmotnost motocyklu, dobrá ovladatelnost v mírném terénu, velký dojezd na nádrž (až 500km), velmi časté zastoupení a servis Honda, díly velmi rychle dostupné. Na motocykl vyrábí mnoho výrobců doplňky (sen Čínských výrobců motocyklů ) Na rozdíl od BMW neslyším z motoru mechanický hluk - motor krásně přede. Nežere olej.

Co bych uvedl jako neutrální? Výkon takový že nikdy nevím, jestli je to málo, nebo hodně - v 95% výkon dostatečný v 5% bych chtěl větší. Motorka spíše pro jednoho (nebo pro dva mladé) jak výkonem, tak zadním tlumičem. Mohu říct, že na poslední výpravě (kolem hranic ČR), kdy jsem často jezdil mimo dálnice jsem neměl dojem chybějícího výkonu a o to více jsem byl rád za nízkou hmotnost. Co je dost zneklidňující, ale bohužel si tím každý majitel asi bude muset projít, je, že se mu "ztratí" asi 0,25-0,5l (už přesně nevím) chladící kapaliny - stačí dolít do expanzní nádoby a už se to nestane. Někde je to zřejmě zavzdušněné a až používáním se to ustálí. Jinak si to nedovedu vysvětlit, ale je to první otázka majitele CB500... Dolij neřeš... Na BMW jsem to řešit musel, neb barevné kapky při zastavení na zemi asi OK nejsou.

Co bych uvedl jako negativní? Možná právě ten zadní tlumič pérování - myslím že ten by svou práci mohl dělat lépe. Ač vážím 70kg, tak v původním nastavení mě na nějakém větším hrbolu při poměrně vysoké rychlosti poslal mimo sedačku, což jsem nevnímal vůbec dobře. Po přenastavení je to lepší, už Vás to neposílá do vesmíru, ale když zkusíte motorku s lepšími tlumiči víte že tohle je takový entry level - no nikdy neříkej, že nemůže být hůře . Dále stupačky, ty by mohly být určitě lepší. Motorka se tváří jako cestovní enduro, ale stupačky jsou vyloženě cestovní, takže za mokra klouzají a v terénu jsou vyloženě nevhodné. Ceny originálních doplňků jsou otřesné.

Závěr:
Z toho jak to teď po sobě čtu, se zdá, že snad převládají negativa, ale není tomu tak - jsem holt kritický člověk a většina lidí mě tak i zná . Za tu cenu jen těžko budete hledat lepší motocykl v dané třídě. Potvrdilo to už mnoho lidí a YouTube je plný videí což je asi největším důkazem. Občas lidé přemýšlejí, proč výrobce neudělal to či ono, ale zde je důvod naprosto jasný. Nechtěl dělat konkurenci sám sobě (Africe) a prodejnost CB500x je tím jasným důkazem.

Přátelé, hlavně koly dolů a moje sympatie/antipatie v tom nejsou vůbec důležité. Dodnes vzpomínám na příjímacího technika BMW, se kterým jsem se bavil a byl (jistě je) to skvělý člověk, který dříve dělal servis. Známí ho chválili a měli za to, že servis pořád dělá. Když jsem jim potvrdil, že už nedělá, lehce je to znervóznilo. Co je u Hondy skvělé je, že mají mnoho zastoupení a servisů. Může se Vám stát kde co, ale pořád si můžete vybrat kde motorku dáte. Pokud si ale vyberete motorku co servisuje v záruce pár servisů v ČR, máte smůlu prostě se budete modlit.

PS. Fotka s aktuální výbavou až v sezoně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cormac
Cormac napsal 19.02.21 v 10:44 10b.

je to šikovná motorka. To tě zlobil to BMW 310?

stm01
stm01 napsal 18.02.21 v 20:05 10b.

Tak ať slouží další tisíce kilometrů. Byla to má druhá možná volba na moto. Nakonec jsem zvolil TRK502X ze zmiňovaných důvodů u popisu mé moto. Hlavně kolama dolů.

NXram
NXram napsal 18.02.21 v 14:52

Já myslím skvělá motorka pro toho co ví,co za ty prachy dostane
Vždy je důležité aby motorka seděla majiteli a ne to co si o tom myslí ostatní
Za mě dobrá volba a ať ti dělá jenom radost
Ono né každý logicky potřebuje nutně 160PS, já teda zatím třeba jo
Užívej ve zdraví

5157
5157 napsal 17.02.21 v 20:41 10b.

Hezká a praktická motorka. Skvělý výběr Hodně šťastných km.

Šmod
Šmod napsal 16.02.21 v 14:48 10b.

Taky jsem zatím spokojený , tak ať nám cb slouží ?

Více komentářů



TOPlist