renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2023)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník 83427
Vloženo 7.2.2023
Aktualizováno 20.2.2024
Zobrazeno 5 483x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Takhle lidi vypadá splněnej sen. A ne ledajakej, rovnou ten nejstarší. O motorce jsem snil asi od 12 let. Když mi pak bylo něco mezi 15 a 18 lety, toužil jsem po cestovním enduru. Pamatuju si, že jsem měl tehdy zálusk na ojetou Aprilii Pegaso.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli TRK 502 X: Vysoká hmotnost, menší důvěra ve spolehlivost. Honda je Honda, no.
Honda CRF1000L Africa Twin: Pár let stará Africa nevychází nijak zásadně dráž. Po dvou dnech neintenzivního rozmýšlení jsem jí zavrhl. Nejdříve se vyjezdím na CBčku a třeba za několik let dojde i na Africu. Nebo třeba T7.
MV Agusta Lucky Explorer 5.5: Motor čína, skoro nic se o té motorce nedá na internetu najít a nenašel jsem v okolí žádného prodejce. Škoda, pokud byla šance, že bych koupil něco jiného než Hondu, byl to právě tenhle bike.

První dojmy - Moto jsem objednal v pátek 12. 12. 2022. Příznačně zvolený den pro ten rituál, kdy si jdete do prodejny objednat motorku, dávný to váš sen, nemyslíte? No a 2. 2. mě prodejce kontaktoval, že mají pro mě motorku. Bylo mi ten den zrovna zle, Apple Watch mi po pěti minutách v práci ukázaly upozornění na vysokou tepovou frekvenci a zpráva o tom, že mam motorku o měsíc či o dva dříve než jsem čekal, tak byla přijata velmi vlažně. Asi bych měl zmínit, že jsem motorku objednával naslepo. Barvu jsem znal akorát z obrázků a videí, vystavený kus na prodejně buďto žádný zrovna nebyl, nebo byl prodaný a na moto se nesmělo sahat. Takže když jsem jí poprvé viděl, byla jedním slovem nádherná. Jak mi sedne nebo padne do ruky bohužel zjistím až později.

Motorku bych doporučil pro - Tak řada CB je vhodná pro začátečníky. Je to taková typická “moje první větší motorka”. Kdo hodlá jezdit sólo a má motorku na cestování a kochání, ten asi ani nebude hledat nic většího a výkonnějšího. CB je spolehlivé, dobře se ovládá, svou nižší výškou je vhodné pro menší postavy a nabízí nízkou spotřebu, což právě dálkaři ocení nejvíce.

Doplňky na motorce - Originální vyhřívané gripy a 12V zásuvka.

Z dalších doplňků mám již zakoupeno:
Lámací páčky od m-style
Mřížku před vodní chladič z aliexpresu
Kryt motoru od portugalského výrobce CrossPro a padací rámy od téhož výrobce. Proč padla volba na CrossPro? Zaprvé mě přesvědčilo kvalitní a pěkné provedení krytu motoru, druhak jsou rámy z hliníku a ne z oceli, tudíž úspora hmotnosti. Web výrobce je zde, doporučuju stáhnout pdf katalog: https://www.crosspro.pt/

Recenze

Na Hondu CB500X jsem narazil celkem náhodou. Čekal jsem tehdy na svou Hondu PCX125 a čekání jsem si zkracoval u youtube sledováním videí o PCX. Pak mi youtube začal nabízet videa jak lidi na PCX cestují a jednoho dne mi nabídl video jak jistý kanaďan kvůli covidu zůstal zavřený v Kanadě, tak si koupil CB500X a začal cestovat po své zemi. Motorka se mi nějak zalíbila, pak jsem poznal ještě několik dalších moto cestovatelů na CB500X a ještě jsem ani objednaný skútr neměl a už jsem věděl, že chci CB500X a uskutečnit své dávné pubertální sny o cestování na motorce.

Jestli se dá na CB500X cestovat? Odpovídat na tuhle otázku je nošení dříví do lesa. Motorka je z výroby orientovaná spíše na zpevněné cesty, ale po dokoupení padacích rámů, krytu motoru a lepších pryží se bude dobře cítit i na nezpevněných cestách. Kdo chce jezdit vysloveně tvrdý enduro a off road, nechť se poohlédne po něčem jiném.

Servisní interval je 12000km, což je hlavně proti čínské konkurenci velká výhoda a každý, kdo chce jezdit dálky, to ocení. Rovněž nízká spotřeba a velký dojezd je velkou výhodou této motorky. Udávaná spotřeba na 100km je 3.5 litru. Pokud ale jedete v klidu a držite rychlost do stovky, budete jezdit i za 3 litry na sto. Při téměř 18 litrové nádrži je tedy dojezd přes 500km na nádrž. Kdo za to rád tahá, musí samozřejmě počítat se spotřebou vyšší a dojezdem kratšim. Motor začíná exponenciálně baštit zhruba od kila nahoru. Ukazatel hladiny palivové nádrže má tendenci přehánět. Nikdy se mi nestalo, že bych do motorky natankoval víc jak 13 litrů. Přestože je dojezd na nádrž velice slušný, pocitově jste každou chvíli na benzínce, protože po 300 ujetých kilometrech vám to indikuje, že jedete na výpary, přestože je v nádrži ještě třetina nádrže.

Motorka dojezdila 21. října 2023, když mi řidič osobáku nedal přednost a najel do mě z pravé strany zpoza stojici dodávky, pres kterou nebyl vidět. Náraz motorku otočil a odhodil na obrubník, takže byla dobitá na totálku. Tachometr se zastavil na hodnotě 1997km. Pojišťovna ČPP vyčíslila škodu na 156 tisíc, takže to jsem 42 tisic minus. A po čtvrt roce na neschopence jsem zrovna moc neušetřil, takže si moc vybírat nemohu. No nebudu to dál okecávat, mám zálusk na SWM SuperDual T. Dostala upgrade na euro5 a vrátila se letos opět do prodeje. Hmotnost někde na půl cesty mezi mým skútrem PCX 125 a CB500x, o čtvrtinu vyšší krouťák, padací rám, kryt motoru a centrální stojan v základu, stavitelný odpružení a motor původem z Husqvarny TE610. Na zem dosáhnu oběma patama, zvuk za mě super na to, že je to euro5 se sériovými laufy. No, koho to zaujalo, nechť si počká na to, až jí tu zařídim samostatnej článek.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
83427
83427 napsal 28.02.24 v 21:05

Je to děs, co všechno má dneska řidičák. Postupně mě to utvrzuje v tom, že o co méně je motorka oproti autu vidět, o to víc musí být slyšet. Hlavně zdraví

motosvět
motosvět napsal 28.02.24 v 07:46 10b.

Pěkná motorka to byla, hlavně zdraví chlape.
Za sebe dodám, že ohrozit vás můžou nejen ti před vámi, vedle vás, ale tak jako se to stalo mě i ten za mnou!
Na konci září 2023 stojím na na vedlejší silnici a popojizdim v koloně k nájezdu na hlavní (čistá rovina) Říčany u Prahy. Když sem první a chci najet na hlavní a stál čekám na volno auto za mnou se pořád blíží až mě najelo na zadní kolo. Spadl jsem a jel dál až si o rolnu prorazil pneu a nárazník se mě zastavil o litko. Kdybych nestál na brzdě poslal mě pod auto na hlavní. Chlap ze mě sjel zkratoval a chtěl ujet... Pak řekl, že si myslel, že už sem jel?! Prostě si hrál s mobilem. Hlavně zdraví

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 21.02.24 v 23:26 10b.

V Anglii svého času běhal před autem chlapeček s praporkem. Je čas u tom znovu uvažovat. Ale tebe i motky je mi líto. Ať se dál jen daří.

83427
83427 napsal 20.02.24 v 19:24

To jo no. Ale co naděláš. Za všechny účastníky provozu prostě čumět a myslet nejde.

Ponaučení: Bacha při předjíždění stojících aut, přes která není vidět (dodávky, náklaďáky, prostě krabice). Hlavní nehlavní, ten blbec co má zpětná zrcátka jen na parádu tomu na vedlejší (či v mém případě na účelovce) ukáže ať jede a je po srandě.

callowsick
callowsick napsal 20.02.24 v 18:35 10b.

Smutnej konec!

Snad bude mít SWM větší kliku

Více komentářů



TOPlist