Motorka pro obě pohlaví, pro začátečníky, rychlá, obratná, spolehlivá, dostupná, ověřená - taková "malá Afrika" pro ty, kteří nemají finance na opravdovou Africu Twin.
Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice) - Prodejna (servis), která to dělá srdcem. Již od první návštěvy na mne pan Pavel Hořava udělal dobrý dojem - vše mi vysvětlil, o této motorce mi řekl snad vše, co mohl. Několik telefonátů (vždy maximálně vstřícný a milý) od objednání, přes finální vyzvednutí až po první servis. Stejně jako pan Ondřej Landa, který mi dal úvodní školení ohledně správného záběhu motorky a vysvětlil nezbytné informace. Takhle by měl vypadat prodej a servis!
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli TRK 251: Předváděcí jízda katastrofa, bez výkonu, bez emocí, spousta vibrací, krátký servisní interval, žádné příslušenství (padací rámy aj.)
Yamaha MT-03: Bez předváděcí jízdy, slabší výkon, zaměření se na vyšší výkon a to u sourozence MT-07
Yamaha MT-07: Odježděno pár desítek km v autoškole - hravá, lehká motorka, silná, hbitá, ale chyběla mi ta univerzálnost i za cenu nižšího výkonu
První dojmy - Ze začátku mi přišla velká (mám jen 173 cm), mám problém dosáhnout na zem (nestojím celou nohou), občas je problém při ruční manipulaci, ale za jízdy je to beránek, který se ale umí i naštvat. Výhodou je vzpřímený posez, řidič má perfektní výhled a rozhled, nebolí záda z jízdy (žádné hrbení), motorka jde sama do zatáček
Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře, kteří přechází např. ze skútru, pro majitele čerstvého ŘP, ať už "A2" nebo i "A", pro motorkáře, kteří chtějí spolehlivost a levný provoz, pro někoho, kdo netrhá asfalt nebo rekordy k další světelné křižovatce, pro klidného/vyježděného jezdce, pro osoby menšího vzrůstu
Doplňky na motorce - 12V zásuvka Honda, centrální stojan Honda, horní padací rám Givi TNH1171, montážní sada pro horní kufr Givi 1121FZ, horní kufr monolock Givi E340N s bezpečnostním zámkem Givi SL101, držák mobilního telefonu Interphone Crab, teploměr a voltmetr ("2v1") Koso, ochranná fólie na displej "Ebay"
Recenze
30.4.2021 - objednání motorky
Problém byl v tom, že koupě motorky probíhala v době nouzového stavu a zákazů, tzn. bez možnosti předváděcí jízdy - ty se prodejci prostě nevyplatily a hlavně každá, která byla k dispozici se zkrátka dlouho neohřála - jednoduše byl po nich hlad. Tak jako tak jsem to risknul. Složil jsem zálohu ve výši 10 000 Kč a čekal, než mi ta moje vysněná motorka připluje. Objednáno bylo v 17. týdnu a naskladněno mělo být v 27. týdnu (začátek července), takže dodací lhůta bez mála 10 týdnů. A lituju nebo litoval jsem toho, že jsem si ji nemohl vyzkoušet...? Jestli se to chceš dozvědět, tak čti dál...
11.6.2021 - vyzvednutí motorky
Konkrétně 43 dnů to přesně trvalo od objednání, složení zálohy, připlutí motorky, předprodejního servisu, uzavření pojištění, doplacení motorky a jejího finálního vyzvednutí a nebudu zmiňovat, že se ta doba neskutečně táhla. Na druhou stranu se o dost zkrátila, takže štěstěna stála při mě a sezóna tak mohla začít o pár týdnů dřív, tak jako tak už ale s menším spožděním... Během přednášky pana Ondřeje Landy o tom, jak správně zajíždět motorku jsem dostal rovnou i termín od pana Pavla Hořavy na první servisní prohlídku.
13.6.2021 - montáž sady pro horní kufr, montáž kufru, 12V zásuvky a držáku telefonu
Montážní sada pro horní kufr Givi 1121FZ, kterou jsem již měl objednanou byla jednoduchá. Zpracování je kvalitní a robustní, montáž rychlá, nevýhodou ale je, že originální držák musí pryč, takže pro batůžek zmizí úchyty pro ruce - ty trubky, co obsahuje tahle sada jsou blízko kapotáže/rámu motorky, takže ruce tam jsou dost na těsno - na druhou stranu, stejně jezdím sám...
Kufr Givi E340N se mnou jezdí již od dubna roku 2017 a je v dobrém stavu, takže prozatím je ještě čas se dívat po jiném. Zatím čekám na dodání černého tlačítka zámku k plotně a černého tlačítka zavírání - původní červená barva se mi nelíbí a když jsem je zkoušel lakovat na černou barvu, tak vydržely jedno mytí, než se barva kompletně oloupala.
Není nic jednoduššího, než příprava na originální 12V zásuvku. Sice byl konektor hůře přístupný a vzhledem k malému místu šla i hůře vytáhnout záslepka, ale jakmile se zadařilo, tak stačilo jen zacvaknout, utáhnout zásuvku do před připraveného otvoru a tím to vlastně skončilo - zásuvka je aktivní jen při otočení klíčem a její zpracování je kvalitní.
Držák telefonu Interphone Crab je na hrazdu jak dělaný, nezabírá zbytečně moc místa, neomezuje ve výhledu a ani nemusím používat dodávané gumové úchyty na "obejmutí" telefonu - ten drží pevně i bez nich. V pohodě pojme i 6,7" velký telefon, jen jej používám se silikonovým obalem, skrze poškrábání, protože držák nemá měkčené strany.
14.6.2021 - přihlášení motorky a přidělení RZ
Ač mělo být na úřadě zcela plno a skrze debilní covid byly termíny plné na víc jak měsíc dopředu, stejně jsem to risknul a vydařilo se, nestrávil jsem tam ani 30 minut a upaloval rychle nacvaknout novou SPZ. Od tohoto dne je motorka oficiálně přihlášená...
30.6.2021 - první servisní prohlídka po 1000 km
Během prodeje jsem dostal i termín první servisní prohlídky, jak jsem psal výše. Ten proběhl přesně v 995 km, aniž bych to plánoval. Do prvních 1000 km se neobjevil žádný problém, až na špatně slícované levé závaží v řídítkách, které mi po mé prosbě mechanik "opravil".
A co že první servisní prohlídka obsahovala? Tak základní věc je výměna motorového oleje a olejového filtru, dále pak výměna šroubu, podložky a dále jsem požadoval vyčištění a namazání řetězu. Motorka byla za necelou hodinu hotová, zaplatil jsem 2496 Kč a spokojený odcházel k motorce. Zde mě ale čekalo překvapení - motorka byla kompletně umytá a čistá.
4.11.2021 - ukončení sezóny, zhodnocení motorky
Zkrácená sezóna, za kterou jsem stihl ujet jen 4428 km, ale i tak to byly kilometry plné dobrodružství a skvělých zážitků. A jak vůbec hodnotím spolehlivost, jízdní vlastnosti, zpracování, spotřebu a celkově celou motorku? Dostal jsem za těch skoro 175 000 Kč to, co motorka papírově nabízí? Za mě jednoznačné ANO! Ne nadarmo je Honda na první příčce prodeje nových motorek, což utvrzuje její spolehlivost - je tím zkrátka pověstná. Nebudu nijak rozepisovat zvlášť recenzi, protože jich je vzhledem k populárnosti této motorky spousta, ale za zmínku stojí třeba recenze od Jindry Fáborského, která je na Youtube - v podstatě tam zmiňuje vše důležité pro toho, kdo ještě váhá, srovnává a porovnává.
Strašně mě ale udivuje spotřeba, protože jsem nebyl schopný přesáhnout 3,2 L na 100 km, takže ani na udávaných papírových 3,5 L na 100 km jsem ji nebyl schopný takhle "rozpapat". A fakt nejsem ten typ, který by jezdil na spotřebu.
Níže a v bodech zmíním jen zápory, které ale nejsou nijak důležité, že by "CéBéčko" kvůli tomu utrpělo ztrátu kytičky a nebo jdou některé nedostatky nějakým způsobem vyřešit:
- poloha tlačítka "Trip" a "Set", uvítal bych jej na řídítkách
- horší ochrana proti větru, uvítal bych vyšší plexi v základu
- absence ukazatele okolní teploty vzduchu, oleje, chladící kapaliny
- při prudkém slunci se odráží displej
- při dlouhodobé jízdě bez přestávky bolí zadek ze sedla
- na nějaké to pořádné řádění v terénu to stále ještě není
- při jízdě ve dvou a se zavazadly se dostanete na limit motoru
- RZ je jako jediná osvětlená klasickou vláknovou žárovkou
23.11.2021 - koupě centrálního stojanu
Nejen pro pohodlnější údržbu řetězu, ale i např. pro řádné zazimování motorky (aby se odlehčila kola) je tento stojan nezbytným příslušenstvím, které dodnes nechápu, že nebývá u většiny motorek v základním vybavení. Na originální stojan jsem čekal téměř měsíc a půl, protože nikde nebyl skladem, takže motorka chvíli stála na bočním, než jsem si našel čas jej namontovat.
29.12.2021 - horní padací rám
Na moje narozeniny jsem dostal od drahé polovičky "padák" Givi TNH1171, který jsem namontoval 9.1.2022. Doufám, že jej nebudu muset nikdy vyzkoušet, jak funguje...
Tuto motorku mám také a plně s tebou souhlasím. Kolama dolů
Co se týká výkonu tak to vidím úplně stejně jako Důchodce. Na okresky výkon stačí, jen třeba rozmyslet přejíždění... Dálnice je tak jet 115-120, víc je spíš trápení... Odměnou za to je spotřeba okolo 3,5 a z toho vyplývající dojezd 450+... Nijak extra mě to netrápí a určitě ještě pár sezón zůstane u mě, ale je to opravdu moto spíš pro klidné majitele... Zase opravdu moc nehrozí, že do zatáčky přejedeš nesmyslnou rychlosti a pak si nebudeš vědět rady
5157 - Díky . Pokud mohu doporučit (a pokud by šla do funglovky), tak model 2022 už má USD a dvojitej přední kotouč bez změny cenovky .
Tiboon - Děkuji pěkně .
Duchodcee - Neříkám, že je slabá, ale čas od času by to nějaký ten koník navíc chtělo, to máš pravdu, ale co jsem za tuhle cenu chtěl, to jsem dostal. K tomu kufru od SHADu - mě se ten držák nelíbí, u GIVI to vypadá líp, ale každý dle svého vkusu .
millis21 - Díky, pneumatiky jsou Dunlop Trailmax Mixtour - doslova taková univerzální pneumatika .
Kokška - Díky, jak se bude blížit čas přezutí, tak určitě zvážím změnu pneumatik, díky za tip .
WobRetnuh - Taky si myslím . Já šel taky ze skútru, takže vše co mělo víc jak 7 kW byl pro mě výkon. Tobě též .
Dobra volba . Take jsem premyslel podobne, chtel jsem novou po dodelani plneho A a prechodu ze skutru. Jenze jsem nechtel cekat, tak jsem vzal lehce ojetou. Dokoupil jsem vyssi plexi. Sice mirne stoupla spotreba, ale komfort je o dost lepsi. Uz se tesim na jaro Preji mnoho spokojenych kilometru.
Pěkně jsi vše popsal. Až budeš přezouvat doporučuji Avon Trialrider v předepsaných rozměrech. Jsou skvělý. Ať to jezdí. P.