PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kristine
Vloženo 26.4.2018
Aktualizováno 6.1.2021
Zobrazeno 4 387x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Univerzální stroj, lehká, hodná motorka, chybějící výkon vynahradí agilita.

Více fotografii

První dojmy - Zatím najeto jen pár desítek km solo, ale motorka na mě udělala velmi dobrý dojem. Je lehká, hodná, hodně odpouští (a že je toho dost :-) )

Motorku bych doporučil pro - Doporučila bych motorku lidem jako já, začátečníkům, ženám,.. vhodná je asi pro všechny, kteří nejdou po obrovském výkonu..

Doplňky na motorce - padací rám GIVI
- stavitelné zalamovací páčky Rutan,
- centrální stojan,
- upravené sedlo (vybrané),
- výfuk Scorpion,
- zadní nosič SW-Motech + kufr Shad 34l,
- hrazda pro GPS za plexi,
- navigace s napájením,
- kryty rukou Barkbusters
- spodní kryt motoru SW-Motech

Recenze

Původně ve výběru tahle krasavice ani nebyla, přeci jen jsem menšího vzrůstu (162 cm) a CBX má sedlo trochu výše, poohlížela jsem se spíše po nějakém lehčím a nižším nakedu, pak mi ale jeden človíček ukázal tuhle Hondu a já nakonec nedokázala odolat

EDIT 3.6.2018 - řidičák konečně hotový a tak máme za sebou první společné kilometry a musím říct, že se mi to zatím hodně líbí. Motorka je hodná, hodně toho odpustí, je hbitá a lehounká, takže pro mě jako drobnější ženu paráda a s upraveným sedlem dosáhnu oběma nohama na zem. Plexi plní svoji funkci výborně, při mé výšce opravdu příjemná jízda, uvidíme zda komfort vydrží i při vyšších rychlostech (rozumných, ono to stejně má max. jen něco kolem 180 km/h). Nemám úplně s čím srovnávat, jen s motorkou z autoškoly, skútr spíš nepočítám, ale proti těžší a starší ER6 je rozdíl znatelný, ovšem zde hraje roli i typ moto, naked vs. malé silniční enduro (posez atp.).
Pokud jde o úložný prostor, něco málo se vejde pod sedlo, jako lékárnička, original nářadí a ještě trochu místa zbývá, na zámek nebo tak.
Na motorce by někdo mohl postrádat ukazatel zařazené rychlosti, ale mě to jako zásadní problém nepřijde.
První kilometry bylo potřeba motorku zajet, aby si všechno tak nějak sedlo, hlavně brzdám se moc ze začátku nechtělo, ale s každým dalším kilometrem jede motorka lépe. Projeli jsme ji i ve dvou, ale asi to není ideál a na výkonu je to trochu poznat, pro spolujezdce je zde dostatek místa a jízda v této pozici není nepříjemná, sedlo je dost pohodlné.

EDIT 22.10.2018 - s motorkou najeto úžasných 10481 km po ČR, údaj je tak přesný zejména proto, že jsem ji s tímto stavem tachometru předala do servisu k opravě závady v záruční době. Bez dalších doprovodných projevů přestal fungovat ukazatel paliva, resp. blikal po dílcích od středu vně, podle poslední informace ze servisu se jedná o chybu samotného displeje, tak snad bude motorka brzy doma a ještě se spolu projedeme.
Co se týče dosavadní zkušenosti z jízd, z pohledu začátečnice, nemohu než chválit, první dojmy a nic z předchozího textu mi další kilometry v sedle nevyvrátily, pro mě opravdu skvělá motorka. Ani jednou mě nezradila, tedy až na ten palivoměr, nicméně fungovala jinak bez problémů dál, jen jsem si musela hlídat benzín v nádrži, což s průměrnou spotřebou kolem 3,6 l/100 nebylo nic zásadního. Sedlo je i po úpravě dostatečně pohodlné i na delší přesuny (můj denní max zatím 420 km, 1300/4 dny), výkon dostatečný, ovladatelnost a reakce na plyn skvělá, do zatáček jde motorka také velmi ochotně (samozřejmě v rámci mých schopností a malých zkušeností, nicméně ambice na nějaká "kolínka, lokty, hlavičky" a kdo ví co ještě, skutečně nemáme ani jedna ). Abych to shrnula, zatím jsem z motorky nadšená a spokojenost je veliká, za ty peníze je to opravdu skvělá motorka.
V drtivé většině jsem na motorce jezdila po silnici, občas proběhla kratičká nezpevněná cesta, štěrková, ale terén jako takový ne, jednak jsem začátečník, tak si na této motorce zatím moc netroufám a hlavně bych řekla, že to není motorka stavěná na nějaké velké offroad ježdění (leda tak po přestavbě Rally Raid ). V příští sezóně se ale pokusím vyzkoušet jízdní schopnosti motorky (i své) určitě o něco více v různých režimech jízdy.
Jak bylo zmíněno, motorka dostala pár doplňků, všechny plní svoji funkci na 1, s výfukem Scorpion má motorka opravdu parádní zvuk (bez db killeru, ale i s ním to ujde), je důležité být v provozu i trochu slyšet Nevýhoda zadního nosiče je jen absence madel spolujezdce, ale to mi vadí jen při zvedání motorky na centrál, spolujezdce nevozím, jinak je nosič plně funkční a motorce "sluší". Kufr Shad 34 l je menší, ale já nic velkého ani nechtěla a přilba se vejde, už tak mám občas dojem, že s topcase jsou jízdní vlastnosti motorky ždibec jiné (jsem trochu hnidopich). Hrazda na navigaci za plexi (ebay) je hodně fajn věc, navigace je téměř v zorném poli řidiče a tak není třeba spouštět oči ze silnice na zbytečně dlouho, když se potřebuje člověk zorientovat (navigační pokyny mám přes sluchátko v přilbě). Zalamovací páčky Rutan nejsou sice nejlevnější, ale při poškození - ulomení stačí koupit jen koncovku a netřeba znovu kupovat páčku celou, hlavně jsou stavitelné obě, u originálu jen brzdová, avšak pro mě je důležitější nastavení zrovna té spojkové. Ze servisu se mi vrátí motorka s instalovanými kryty rukou Barkbusters VPS, v chladnějším počasí snad s nimi bude jízda komfortnější. Zvažovala jsem dále i spodní kryt motoru, ale nedaří se mi nalézt kryt pro tento RV, až prověřím kompatibilitu starších, třeba bude i kryt. A ještě jeden doplněk, i když není přímo součástí motorky, jde o moto navigaci TomTom Rider 500, opravdu skvělá záležitost, oproti navi z mobilu je to 100 a 1.
To je zatím vše, případně budu průběžně aktualizovat.

EDIT 7.11.2018 - motorka ze servisu, proběhla výměna přístrojovky, stav tachometru 0 km (zapsáno v servisní knížce).

EDIT 6.1.2021 - úplně jsem tu na to zapomněla Každopádně Hondu stále vlastním a užila jsem si s ní již dost výletů na a i mimo silnici, pár motokurzů... V létě 2019 jsem na ní mj. absolvovala 6denní trip do Rumunska (cca 2500 km celkem), takže i nějaké ty "drsné šotoliny" proběhly, také ale pár pádů a musím uznat, že toho motorka skutečně ustála hodně. Pády a odložení odnesly zejména stupačky (ty už jsem měnila několikrát), zrcátko (během drobných odložení se povolovaly závity a nepodařilo se operativně dobře vyřešit, takže jedno zůstalo kdesi v Rumunsku) a pád neustály úchyty plastů kolem přístrojovky, ale jde jen o kosmetiku, drobné oděrky stroje nepočítám a svoje ego radši nezmiňuji Na cestu jsem zkusila obout motorku víc do terénu, ale sehnat správný rozměr pneu se podařilo jen na předek, zadek jsem použila mírně širší, ale kombinace TKC80 a Mitas E-07+ fungovala velmi dobře, plus motorka dostala spodní kryt motoru od SW-Motech, montáž trochu komplikovaná, ale rozhodně se vyplatil. Po návratu šly použité pneu do garáže (ještě něco ujedou) a obula jsem Pirelli Scorpion Trail II. Zatím jsem s Traily spokojená, jsou trochu měkčí než původní Dunlopy, ale jeví se celkem schopně na to moje ježdění (ne, že bych poznala rozdíl ). Cca ve 20tis. km proběhla výměna řetězovky, už to chtělo.
Jak jsem již psala dříve, Honda CB500X podle mne není stavěná na nějaký velký terén (už mě za tento názor sepsuli, ale šotolina podle mě prostě není terén ), ani po změnách u modelů 2019 a výše si nemyslím, že se motorka v tomto ohledu výrazně posunula (jen můj názor dle parametrů), to co šlo odjet na starším modelu, odjede člověk možná o ždibec lépe na tom z roku 2019 a novějších (jde pořád hlavně o řidiče a jeho schopnosti). Pokud bych chtěla jezdit na těžké motorce náročnější terén, koukala bych rozhodně jinde, pominu-li možnost drahé komplexní úpravy/přestavby stávající motorky RR kitem apod., ale já šla jako drobná žena raději cestou koupě druhé motorky na blbnutí mimo silnice stavěné.
Každopádně se stále potvrzuje, že je tahle Honda velmi univerzální a pohodlný stroj a na trhu jsem zatím pro svou maličkost (doslova) nenašla důstojnou alternativu. Co ztrácí na výkonu, dohání agilitou, je na mě stále hodná a prostě se mi líbí (model 2019+ už ale méně).
V srpnu 2020 proběhla ve 25t. km pravidelná údržba, dle doporučení výrobce, ale skutečně jen údržba, žádný problém, takže zatím drží dobře na "ekonomický" stroj (vyjma té měněné přístrojovky v záruce)
Rok 2020 byl jaký byl a tak kilometrů a zážitků mnoho nepřibylo, ale doufám a věřím, že brzy bude lépe

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 06.01.21 v 13:03 10b.

Pěkně napsáno

Tondast
Tondast napsal 02.11.19 v 20:27 9b.

Dík za inspiraci a přeji jízdu bez nehod

Beny73
Beny73 napsal 10.10.19 v 08:04 10b.

Ahoj, chtěl bych CB 500 X 2015-2018 pořídit bazarovou, ale potřeboval bych vědět, jaká je největší šíře těla motorky kromě řídítek (asi šířka padacího rámu). Tam, kde ji budu garážovat je pouze dveřní otvor cca 80 cm. Řídítka vybalancuju, ale zbytek ne... Mohu Tě poprosit o tuto informaci?

bahamy
bahamy napsal 10.03.19 v 17:48 10b.

Přeji hodně pohodových km za dobrodružstvím s Hondou.

Vetyj
Vetyj napsal 24.11.18 v 11:34 10b.

Více komentářů



TOPlist