renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 221x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 27.06.2021, Uskutečněno: 27.06.2021, Zhlédnuto: 19x


Ahoj všem a informuji Vás o dalším vývoji kolem převodu na zadní kolo.
Tak nějak jsem oměřil řetězová kola, s rozetou mě pomohl svým měřením kolega a tak jsem dal dohromady jejich rozměry. Náčrt pastorku je takový rychlý , ale něco se z něj vydedukovat dá.
Podstatné je to, že zatím jsem nenašel a to ani firmy tímto sortimentem se zabývající, nic co by na RVM pasovalo. Takže bohužel, pastorek i rozeta jsou opravdu jen pro RVM (a možná Voge).
Pastorek se dá řešit jednoduše - úpravou toho z Hondy CB500. Ale rozeta prostě vypadá že není žádná. Když už má stejné rozměry, tak má 4 nebo 6 šroubů.
V tuto chvíli zajišťuji výkres na výrobu rozety a nechám si udělat o dva zuby menší - 41.
Jinak není vůbec problém nechal oboje vyrobit a při odběru cca 20 a více kusů je dokonce cena stejná, jako za běžná řetězová kola.
Jen pokud bych do toho investoval, tak nevím jaký by pak byl zájem...
Jawa je s dodávkami skoupá, jsem rád nezávislý na nich, ale... Sám si rozetu určitě nechám vyrobil, už jen pro testy s převodovým poměrem. Jinak může být ocelová a nebo z hliníkové slitiny.
Tak to je zatím vše a hodně zdaru všem.
--
--
--
Doplněno:
Tak výkres je už hotov a to na rozetu o počtu 41 zubů. Je to tedy o 2 zuby méně. Nyní řeším výrobu, snad se povede. Pak bude otázkou jestli původní řetěz bude OK a nebo ho budu muset zkracovat. To se uvidí...
Jak bude vyrobeno, budu informovat.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kybergreg (88) napsal 28.06.2021 v 23:30

Ahoj,
tak to jsem na to zvědav. Myslel jsem, že rozetu o ty cca 2 zuby zvětšíš, abys měl ten větší krouťák, jak jsi psal u změny pastorku. Ale možná, že převod víc do rychla přinese pohodovější jízdu, koneckonců, když je potřeba zabrat, tak vždycky se dá podřadit. Já to tak mám na třindě, jak jsem psal u minulého článku, o zub větší pastorek a pohodově si bublám krajinou na čtyřku okolo 2000 otáček. Je-li potřeba zabrat, dám za tři nebo za dva a třinda frčí.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 02.07.2021 v 09:20

Ahoj, to jsme zkoušel změnou pastorku, kde jsem očekával nějakou změnu v chování, ale zvětšený krouťák jsem tak nějak moc nepoznal. Spíše pak trpěl cestovatelský komfort - vysoké otáčky pro jízdy kolem 100kmh a zvýšená spotřeba. Takže to chci zkusit opačným směrem, převod bude trochu těžší a uvidím co to udělá s dynamikou, spotřebou a cestovním komfortem.
Rychlostí má RVM dost, podřadit se dá vždy, to je fakt, ale zase to nechci moc těžké, mám rád když je v zatáčkách ta dynamika cítit.
Třindu většinou držím kolem 3500-4500 ot, tam je ji nejlépe. :)



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist