renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 225x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 19.05.2021, Uskutečněno: 19.05.2021, Stav tachometru: 3400 km, Zhlédnuto: 168x


Ahoj všem a jsem tu zpět, s další várkou informací, ohledně diskutovaného modelu RVM by Jawa.
Protože počítadlo překročilo 3000km, musel jsem se vydat na druhou garanční prohlídku. Tomu předcházela anabáze ohledně servisních úkonů.
Diskutovali jsme, co vlastně budeme a nebudeme dělat - návrh jako zkontrolovat a seřídit ventily je sice zajímavý, ale je reálně potřeba? Výrobce stanovuje termín kontroly cca 12 000km, nebo pak co mě psali cca 24 0000km.
Rozborka a sborka motorky také není na hodinu a zajištěná distribuce, dílů jako jsou ventilové podložky k zajištění správné vůle... no škoda slov.
Takže nakonec jaký olej, jaký filtr? To také není tak jednoduché jak se zdá...
Teď už vím, že tam patří filtr se závitem 3/4-16 UNF, což je například používaný HiFlo 682, nebo MANN-FILTER W 67/2, nebo Filtron OP 572. To jsou filtry po cca 150 Kč. Jawa pak dodává originální filtr z Číny, ale asi za 430,-.
Dotazoval jsem se na HiFlo, zda netestovali nějaké filtry pro motor Loncin 500, ale bohužel zatím ne. Takže ani vhodnost použití HF682 nepotvrdili, což chápu - bez testů to potvrdit nelze.
Dále je pak otázka oleje - je jasně předepsaný 10W40 API SG min., JASO T903.
Trošku jsem zaexperimentoval a dal jsem 15W50 - výkonností specifikace je stejná, viskozitou určen pro teplejší podnebí. Vzhledem k hiců, co za poslední léta panují, jsem to viděl jako krok dobrým směrem - ale uvidí se, je to můj experiment. Motor běží stejně, ale zdá se mě, že jde jemněji a méně hlučně řazení. Spojka OK, zabírá jak má, neprokluzuje, vystavuje dobře.
Samotná výměna oleje je věc jednoduchá, ale doporučuji demontovat krycí plech - to jsem podcenil, pak je olej všude.
Jako další věc, jsem se pustil do typování brzdových destiček. Mám velice dobré zkušenosti s firmou GoldFren, když jsem dělal vývoj brzdy na Jawu 650. Zajel jsem tedy tam, sundal brzdiče a začali jsme hledat v katalogu, jaký typ to je a jaká směs by byla vhodná.
Originální destičky jsou Nissin, podle všeho to ukazuje na organickou směs destiček. Rozhodně jsem chtěl destičky sintrované, ty mají lepší účinnost a snesou větší zátěž.
Můj druhotný plán, bylo zlepšení brzdného účinku. Já jsem s brzdou spokojen, ale vrtalo mě v hlavě to, že ji někde popisují jako slabou. Samozřejmě i brzda musí být zajetá, aby se dala recenzovat.
Pravdou je, že i některé jednokotoučové brzdy, nastupují ostřeji, než dvoukotouč na RVM. To by mohly vysvětlovat použité destičky od výroby.
Po stanovení typu destiček, jsme dumali nad správnou směsí a nakonec jsme skončily u typu S33 Racing.
Popis směsí GoldFren
Typ na přední brzdiče je 014, na zadní pak 306. Výměna je bez problémů, jen u zadní brzdy je přístup horší, díky výfuku. Musí se demontovat plochým šroubovákem ucpávka pinu, ten pak imbusem vyšroubovat. Přední brzdiče mají upevňovací pin na 8 šestihran, takže jsme na zadní brzdič dali totéž - pak je podstatně jednodušší demontáž. Zadní třmen se musí uvolnit - vyndat zadní upevňovací šroub a přední (blíže k motoru) stačí jen povolit. Bez vyklopení třmenu nejde vytáhnout pravá destička - naráží na adapter.
Nové destičky jsem rovnou namontoval, teď nemůžu hodnotit, mám najeto cca 20 km, ale už takto se zdá účinnost brzd, hlavně při zahřátí, opakovaném brždění, podstatně lepší. Ale to uvidím, především při jízdě ve dvou.
O jejich chování budu informovat.
Takže od firmy GoldFren byste měli brzy RVM najít v katalogu a věřím, že zkušenosti s destičkami budou jen pozitivní, stejně jako byl přístup pana a paní Špačkových.
A poslední informace - trocha kritiky, respektive závada co majitele RVM může potkat.
Četl jsem o ni na španělských fórech a postihla mě také. Pokud praží slunko přímo do palubovky, tak se zadrhne ručička otáčkoměru - prostě někde malé vůle. Při zapnutí zapalování se tedy nehne, při jízdě jak vychladne pak ukazuje nesmysly (6000 ot ukazuje např jako 1500 ot - není zkalibrována). Takže vypnout zapnout zapalování, proběhne kalibrace a je to OK.
Není to provozní závada, ale naštve to, hlavně u nové motorky. Nevím zda to reklamovat, nebo to je prostě výrobní vada všech palubovek. Asi vznesu dotaz, třeba to byla jen nějaká série. Mě to postihlo jednou, za 10 minut to bylo pryč. Nevím, kdyby se vyrovnaly uvnitř teploty, třeba by to bylo OK... ale dělat by to nemělo.
Jinak vše funguje jak má, motor běží dobře, nevibruje tak abych to cítil, jsem spokojen a jízdu si užívám.
Hodně zdaru všem.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kybergreg (88) napsal 19.05.2021 v 19:30

Ahoj,
destičky jsi měnil čistě z důvodu, aby to líp brzdilo, anebo už to bylo potřeba?

1 reakce

Johny_R
Johny_R 19.05.2021 v 21:31

Ahoj, destičky jsou lehce ojeté, ale měnil jsem je jednak z důvodu otestování vhodnosti směsi S33 a také abych otestoval účinnost oproti originálním destičkám Nissin.


DaveŠafy (0) napsal 19.05.2021 v 16:57

Ahoj/dobrý den,

už jsem se nemohl dočkat na další nové postřehy rady a tipy Já mám za sebou zatím jen 1600 km(od prosince), ale první garančka již proběhla. Řešil jsem přímo u prodejce a ti použili filtr Hilfo HF 682, takže to vypadá, že tento typ by měl být ok. Jinak olej Motorex Top Speed 10w30 - netuším proč dávali 30ku asi si následně upravím. Ventily my také kontrolovali - nechápal jsem proč už teď na 1000 km, při příštím servisu nebudu chtít dělat a budu hledat i servis blíž bydliště. Jak je to se zárukou a nutností jezdit na autorizovaný servis? Přemýšlím, že bych si už rád servisoval sám, ale předpokládám, že musím dodržet min. těch 3000 Km v autorizovaném. Jinak jsem s motorkou spokojenej, nic nevrže a vibrace ok i bez gum na stupačkách. Teď se hromadně objednávaly hrazdy za plexi na facebooku, tak jsem toho využil a zkusím tam dát pak pořádný držák na telefon. Ještě si budu chtít pohrát trochu s podvozkem, přijde mi, že by to mohlo být v terénu ještě měkčí. Neřešil si změnu pneu za více off?
Díky za tvé postřehy, budu se těšit na další zkušenosti
Fajn den

1 reakce

Johny_R
Johny_R 19.05.2021 v 22:04

Ahoj a díky za komentář.
Díky také za postřehy a Tvé zkušenosti. Olejový filtr HF682 bude určitě v pohodě, respektive zatím nevím, proč by tomu tak nemělo být. Já jsem ho tam také měl, jen teď jsem chtěl zkusit ten čínský, pokud se to povede, zkusím ho rozřezat a porovnat s jiným - třeba tím HiFlo.
Trochu mě zaráží ten olej. Předepsaný je olej 10W40, který je pro naše klimatické podmínky použitelný a tak experimentování s olejem 10W30 jde trochu mimo mé chápání. Jasně že tenhle motor není žádný soutěžák, ale proč tam dávat olej který je dražší, pro naše teplotní podmínky bych řekl dost na hraně, nechceš honit úsporu 0,04 litrů na 100km... Asi bych ho teď klidně dojel, jedeš na něm 2000km do další výměny, ale pak rozhodně 10W40 jak je psáno. Jinak bych se o motor při větším zatížení a horkém létě trochu bál.
Po dobu záruky bys neměl na motorce dělat nic sám, ale jestli se nepletu, tak do roku 2010 platí to, že servis Ti může provádět jakýkoliv(značkový/neznačkový) servis, který dodrží co je vyžadováno ve specifikaci prohlídky a potvrdí Ti servisní knížku. Po uplynutí záruční lhůty, si moto můžeš bez obav servisovat sám.
Osobně si také snažím vše řešit sám, jen tak mám jistotu odvedené práce, pravdou je, že na RVM jsou nějaké úkony složitější. Ale myslím, že je zvládnu také.
Na tu hrazdu jsem koukal, už jsou dvě varianty, ale osobně mám držák přímo na moto navigaci Tomtom.
Podvozek na offroad je tvrdý, to je pravda - zadek je docela OK, předek jsem změkčil - momentálně TEN i COMP 19. poloha z 22 směrem k SOFT. A zdá se mě to OK. Zdvihy jsou paráda, teď jsem jeli ve dvou po dost dobité cestě, hluboké dolíky od pneu jakési techniky - houpe se to jak parník, ale na doraz to nešlo.
Koukal jsem na pneu Anakee Wild a nebo Pirelli Scorpion Rally SRT - spíše asi ty Anakee. Ještě se mě tam mihly MITASy, ale nevím... to teprve zvažuji. Tyhle pneu jsou fajn, ale na blátě, mokré louce apod., je to konečná.
Hodně spokojených kilometrů.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist