PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 535 Virago (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Atreadis
Vloženo 12.8.2020
Aktualizováno 31.8.2020
Zobrazeno 1 420x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


První generace této klasiky. Taková japonská kejvačka Jednoduchý, primitivní, dvouválcový stroj. A aktuálně již silně letitý, ovšem bez známek sešlosti...

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VT 600 Shadow: Rozhodně si více drží cenu, než malá Viraga.

První dojmy - Při koupi se mi líbila jasná historie a samozřejmě cena. Byl jsem zklamán, že mi majitel nedovolil stroj bez značek otestovat, jen ho předvedl a vcelku detailně popsal příběh stroje, dal základní manuál k jeho užívání a zmínil aktuální poservisní kondici a specifika Viraga první generace. Vcelku hned jsme se skamarádily, zvykal jsem si cca 5 tisíc km na instalované (originální) předkopy.

Motorku bych doporučil pro - Pro jezdce menší postavy, zřejmě i srdcaře do tohoto modelu značky a uchazeče o primitivní 2válcový motocykl.

Doplňky na motorce - Majitel instaloval originální homologované předkopy Yamaha (aby neměl problém na něměcké STK), jinak jsem se do toho nevrtal (kromě provozních věcí).
Na moto byly také originál brašny - chtěly trochu (vlastně dost) péče, ale každá je schopná utáhnout v pohodě kolem patnácti lahváčů.

Recenze

Motorka je typickým příkladem stroje na každodenní ježdění na kratší vzdálenosti. Není problém na ní hupnout a jet pět km pro rohlíky nebo si jen tak zakorzovat v letních dnech po okrskách.
Motorka je pro menší jezdce, osobně se domnívám, že ideál je do 100 km na jeden zátah, pak mě bolí záda a těším se na pauzu.
Stroj má nízko položené těžiště a dvouválcový motor má relativně široké pásmo otáček, ve kterých zabírá. Manipulace na místě je bezproblémová i pro lehčí jezdce, při jízdě příkladná.
Jízdu ve dvou považuji za nouzové řešení, má manželka navíc "na to nevleze ani náhodou!"
Protože bratr mistrně vládne více jazyky, než pouze češtinou, troufnuli jsme si jít za obzory nabídek českých bazárníků. Když se vyrojilo malé Virago za třetinovou cenu českých inzerátů, rozjeli jsme korespondenci.
Motorku jsem kupoval roku 2019 od německé rodiny s italským původem, otecko stroj patnáct let plachtoval pro svého syna, než bude mít řidičák. Pak motorce slavnostně hlava rodiny nechala udělat servis a synek se nechal slyšet, že je pro něj 535 příliš slabá, rodinný stroj že se prodá a rád by tak našetřil na supersport. 30 let staré Virago první generace (s jednou nádrží pod sedlem) proto pustily sentimentálně do světa s najetými 37ts km a přidali mnoho dalších dílů (blinkry, blatníky, řidítka, hefty, lanka, originál stupačky...), sundali ze stěny rodinnou fotografii
(alá Bajza family) malých dětí u naleštěného Viraga a já se stal druhým majitelem japonské stařeny.
Po registraci v ČR bylo nezbytně nutné vyměnit ložisko v krku řízení (1700,-) a začít točit kilometry.
Za první sezonu jsem najel 8 ts km, přičemž jsem kromě základního servisu musel nechat vyměnit zteřelé membrány karburátoru (7000,-).
Vyplatilo se mi původně nalitý (nějaký řídký olej, tipuji 10w40) vyměnit za Motul 20w50, motorka v tropických vedrech není tak "rozdrnčená".
Letošní sezonu jsem na jaře motorku vytáhl na krátkou projížďku a v Třeboni se Virážce rozletěla volnoběžka startéru. Tchaj-wanský díl jsme objednali přes E-bay z Německa, přiběhnul do 14 dnů, motorku jsme píchli a volnoběžku dle rad na tomto foru vyměnili v rámci pohodového klábosení s bratrem.
Když jsme ale chtěli nastartovat, baterka byla KO. Před objednání nové jsme přeměřiůli dobíjení a při důkladnější revizi odhalili vadný stator . Takže objednávka nového statoru: identický díl bylo možné objednat dráže a rychleji z Německa, či levněji a s delší dobou dodání přímo z Číny. Rozhodnutí bylo ekonomické a díl putoval 5 týdnů. Opět rozpíchnutí levé části motoru, vyměnění nového dílu, kontrola elektrického vedení a odstranění přechodových odporů zoxidovaných elektrických spojů, kvůli kterým zřejmě stator prohořel. Výměna statoru problém odstranila, moto opět dobíjí, jak má. Od té doby stařena zase slouží a motá a motá km. Aktuální stav 48 ts km.
Kdo vlastní původní virago 535 první generace, jistě se mnou bude souznit kolem názoru na miniaturní, jedinou nádrž pod sedlem (přední "nádrž" je poude atrapou) .
Obsluha čerpací stanice si zřejmě musí myslet, že tankuji benzín do svého zapalovače. Limitující faktor malé nádrže řeším v případě cestování na delší štreky plochým 5 l kanystrem, který si vozím v brašně s sebou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PanPunker
PanPunker napsal 05.12.22 v 08:04 9b.

Pěkný.. takové predkopy bych bral

Marty68
Marty68 napsal 09.09.20 v 09:04

bezvadný popis.

LMZCH
LMZCH napsal 02.09.20 v 21:09 10b.

Pěkný!

p.epanica
p.epanica napsal 25.08.20 v 12:12 10b.

...

Atreadis
Atreadis napsal 17.08.20 v 13:38

Basilisk: o tom není sporu, dokonce starý krám. A hodnotila jste mi motorku nebo profil?

Více komentářů



TOPlist