Je to má první pořádná motorka po 25 letech (přesedlání ze Simsona).
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - První jízda byla paráda Posez výborný Při rychlosti nad 80 km/hod to fouká
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny pohodáře, kteří si chtějí užít brumlavou jízdu krajinou bez daného cíle s postavou do cca 180 cm, kterým nezáleží na najetých kilometrech, ale na prožitku.
Doplňky na motorce - Opěrka, předkopy, příprava na brašny. Nyní i nové brašny.
Průměrná spotřeba - 3.6275 l/100km
Recenze
Tento styl motorky mě přitahoval již dlouho.
Když jsem vybíral, jakou moto si pořídit, tak volba padla na 535 Virago. Trvalo mi to pouze dva dny. Třetí den jsem jí našel v inzerci a čtvrtý den jsem jí zkoušel v bazaru.
Byl jsem nadšen. Pátý den jsem na ní jel domů (i bez značek).
535 je původem z Rakouska ve velmi dobrém stavu. Na to že je 20 let stará, má najeto pouze 14 100 km. Pláště jsou sice lehce zpuchřelé, na příští sezonu dám stejně nové. Startuje výborně, bublá také dobře.
Posez je OK, na předkopy si zvykám (už jsem je brousil o asfalt).
Mám zatím najeto pouze 800 km, ale nejlepší zážitek je při rychlosti 50 - 75 km/h. Při vyšší rychlosti už to začíná foukat, přičemž se mi začíná třást přilba na hlavě a není to ono. S mou výškou 180 cm je přední plexi krátké. Uvažuji o jeho výměně za delší, ale uvidím.
Když jsem začal počítat spotřebu, byl jsem mile překvapen (3,7 l/100 km při převážně pohodové jízdě).
Na důkaz, že moto dlouho stála, jsem objevil vosí hnízdo:
Aktualizace k 1/2016:
Do příchodu zimy jsem si užíval kochačku kolem komína co to šlo. Za ten měsíc a půl se povedlo najezdit krásných 1 300 km. Moc mě baví jezdit bez cíle při sluníčku. Vyrazit nějakým směrem, na křižovatkách se rozhodovat, kam dál a čekat kam mě to asi zavede. Překvapilo mě, že je spousta vesnických spojovaček nově vyasfaltovaných (teda v mém okolí ). Byl jsem pánem cesty. Provoz téměř žádný, krajina krásná. No prostě zážitek. Dvakrát se mi stalo, že jsem to musel otočit, protože cesta se začala zhoršovat a na polní tato moto není.
Když už přišla definitivní zima (když mi za jízdy moc studěla kolena), tak přišlo na řadu zazimování. Moto jsem naposledy vyleštil a zaparkoval do kotelny a nastal čas kochačky na stojící moto .
Na vánoce jsem dostal pod stromeček nové kožené brašny. Samozřejmě, že jsem je hned druhý den namontoval a moto vypadá ještě lépe. Už abych vyrazil.
Když jsem se pustil do brašen, tak mě to zlákalo k další údržbě. Kontrola vzduchového filtru, oleje v kardanu, olej v motoru byl nový při koupi, kontrola svíček, seřízení vůle ventilů, výměna brzdové kapaliny a nové přezutí zadního kola. Každý měsíc zkouška startu a krátkého proběhu motoru, ať jsou karburátory stéle zaplaveny a nenastane problém při startu po dlouhém stání.
Aktualizace k 2/2016:
Poslední dobou si začínám stále více pohrávat s myšlenkou výměny mého “čopříka” za cestovní enduro (chtěl bych poznávat krajinu nehledě na kvalitu cesty). Začíná se mi líbit Honda XL 650V Transalp pro svou univerzálnost, ovladatelnost a pohodlí je na ní též výborné. Zatím jsem na ní ještě neseděl, ale dle recenzí ostatních majitelů, je to tak. No tak uvidím
Aktualizace k 3/2016:
Tak je vše nakonec jinak a v garáži mi stojí BMW F650 ST.
S 535 se bohužel musím rozloučit
Na F650 se za mnou již nikdo neohlídne, 535 je krásná na pohled, ale zvítězila všestrannost F650-ky.
Možná někdy v budoucnu mi opět bude stát v garáži nějaká ta leštěnka
Parádní chopper dávám 10 bodů
Krásná Virgule . Máme podobné barvy
Pěkná mašinka
Ať ti slouží k tvé spokojenosti
Dobrá volba.