PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 535 Virago (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník boristajgr
Vloženo 11.12.2016
Aktualizováno 17.5.2018
Zobrazeno 4 356x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Model 1993 určený pro Švýcarsko (3BM..), 27,5 kW, barva greyshblue. Kosmetické vady po zubu času.

Více fotografii

První dojmy - Při prvním vyjetí nezvyk na předkopy, tím pádem nejistota v nejnižších rychlostech, nezvyk na přepínání blinkrů, byla hodně vyklopená řídítka nahoru, bolela zápěstí. Posaz dobrý ale po delší jízdě (desítky km v kuse) bolí zadek díky nízko posazenému sedlu. Ale pocit z jízdy skvělý.

Motorku bych doporučil pro - Moto je nenáročné na obsluhu, vhodné pro nízké postavy, váha moto 200 kg - zvládnou v pohodě ženy. Vizuelně už je to retro, ale stále má jistý šmrnc. Jízda příjemná, dobře se vede. Ve dvou 140 a to jsem si myslel, že mě vítr urve i s řídítky. S plexi by to bylo asi jiné, ale plexi deformuje pohled, někomu to vadí. Kdo ji vlastní delší dobu, je určitě spokojen, pro méně majetné nebo začátečníky dobrá koupě. Potom je snazší přejít na silnější kubaturu, myslím tím v chopperech a cruiserech, na "pilách" to je trochu jiné kafe s těmi kW.

Doplňky na motorce - Z doplňků jsou na mašině HH zrcátka, kožené brašny, rolka a kufr, opěrka spolujezdce, opěrka řidiče, hlavní stojan, padáky, podpěry brašen, bryndák na nádrži, chránič předního blatníku.


































Recenze

Dostal jsem pár kaček k narozeninám (a jelikož jsem dříve vlastnil nějaké "džáwy", které jsem musel prodat kvůli potřebě pro rodinu a děti), s dovětkem tak ať si na stará kolena za to koupím něco, na co to vyjde. Udělalo mě to samozřejmě radost, páč to bylo od manželky, což znamená souhlas s motorkařením. Výběr se smrskl dle financí na staré ojetiny, na mou výšku s nízkým sedlem, ne moc těžké a hlavně s kardanem, řetěz už jaksi nemám rád. A tak z toho vyšla XV535 r.v. 1993. Ze začátku jsem se pral s předkopama a přepínačem blinkrů, po seštelování už dobrý, po kolapsu na STK už tam jsou klasické stupačky. Problém nebyl do doby, než mě začal unikat benzín z plovákové komory. Koupil jsem těsnění, vyměnil ho a začalo to nepředvídaně jezdit na jeden válec, hlavně když to bylo nejmíň potřeba. Takže jsme občas jeli ve dvou i 30km na jeden válec, ještě že tam jsou dva. Časem jsem si uvědomil, že při výměně mě vypadl plovák a já jsem ho neopatrností přihnul, takže byla chudá směs, na volnoběh to střílelo do výfuku. Po seřízení dobrý. Pak zase byl problém se startováním, takže výměna baterie, vzal jsem typ s ochranou proti sulfataci desek. Chvíli dobrý a zase to občas odmítalo otočit při startování, musel jsem golou pootočit s válci. To byly už první známky volnoběžky. Podcenil jsem to, až se volnoběžka rozsypala napadrť a přitáhli mě na vozejku. Teď je ve stadiu opravy plus ještě spousta dalších preventivních věcí, když je přes zimu čas. Motor je bezproblémový, snad až nesmrtelný, známou slabou stránkou je volnoběžka, pokud nechce mašina startovat, tak nejdříve přejít el. kontakty, konektory a pojistky kvůli oxidaci - přes zarostlou pojistku mě šel slabý proud a neotočil startérem, potom jděte teprve na baterii a další věci. Zadní brzdu používám jen abych se ujistil, že funguje, kdyby mě odešla přední. Jinak používám zásadně přední, ale přední tlumiče jsou měkké a to jdu držkou málem až na zem, jak se to zakousne do asfaltu. Na jednopíst brzdí dobře. Koleno na zem v rejdu je nesmysl, na to jsou jiný stroje. Jinak krouhat rejdy třeba na vyhlášeném úseku v blízkém okolí je neskonalý požitek. Mašina nemá ráda podélné nerovnosti, to se rozvlní - nespojený asfalt po opravě, zalité spoje asfaltu na vozovce. Spotřebu neřeším, až nebude na benzín, tak budu jezdit zase na Jawettě sport. Opravit samodomo se dá celá, manuály jsou k sehnání, objevuje se teď spousta bazarových dílů, jak se postupně mašiny ruší a likvidují, originály nebo druhovýroba jsou až na některé věci (víka motoru, kartery, blatníky, kostry apod.) také k sehnání, i když finančně je to velký rozdíl proti bazaru.. Ale ne zas tolik jako na vyšší kubatury. V podstatě je to výhodný stroj jak na ježdění, tak na údržbu a vizáží ostudu rozhodně neudělá. Na případné opravy to chce kupu dobrého nářadí, stačí i to levné z jistého marketu, kladivo, kombinačky a šroubovák už nestačí.














Do servisu ji nechci dávat, jednak poblíž žádný není a další dostupné nemají dobrou pověst.
Největší pakec byla technická, to mě rovnou vykopli. Musel jsem sundat přídavná světla, orlíčka z blatníku, předkopy, blinkry, opěrku spolujezdce atd. Takže kupa chromu leží doma ladem za cenu šrotu a původní kompletní stupačky a blinkry jsem musel sehnat z vrakáče, ale zrovna levné to nebylo, protože byla malá nabídka a cena šla nahoru. Něco jsem po technické vrátil zpátky, protože jsem nenašel pádný důvod, že to nesmí být.

Mašina není zrovna trhač asfaltu, ale člověka to někam v pohodě odveze i přiveze, hlavně živého a zdravého a o to jde.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zolda
Zolda napsal 30.12.16 v 20:23 10b.

Krasavice, tak ať se daří a doufám, že pod stromečkem zněla "vánoční virážka" . Tak na jaře na viděnou, máme to kousek od sebe

bortl
bortl napsal 26.12.16 v 14:26 10b.

Tak to vypadá že se dostala do správných rukou

RudaMez
RudaMez napsal 18.12.16 v 21:49 10b.

Pěkná mašina ,ať jezdí k tví spokojenosti a mnoho krásných kyláků

boristajgr
boristajgr napsal 14.12.16 v 14:40

Drpa: děkuji.

Drpa
Drpa napsal 14.12.16 v 10:56 10b.

Ať slouží

Více komentářů



TOPlist