renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 535 Virago (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mrkini88
Vloženo 8.6.2010
Aktualizováno 17.11.2013
Zobrazeno 10 615x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Klasický chopper s velmi dobrou ovladatelností, dobrou spotřebou a zcela dostačujícím výkonem pro běžnou pohodovou jízdu .

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Nízké sedlo, pohodlný posaz, krátká převodovka.

Recenze

Vždycky jsem si přál motorku, až jednoho dne se mi podařilo přemluvit tátu a zblbnout ho do chopperařského stylu - kůže, brašny, otevřená helma, pohodová jízda krajinou ... Tátu to chytlo taky stejně tak jako mě a a protože jsem měl pár tipů od známých na motorku, padla volba právě na Virago, jelikož jako první velká motorka (do té doby jsme jezdili jenom na scooteru) bude nejlepší. Menší chopper vhodný pro začátečníky na naučení se ukázal jako dobrá volba. Zhruba od září 07 jsme pravidelně sledovali inzerce motorek na internetu až nakonec v dubnu 08 jsme našli tu pravou. Padla nám do oka ihned na fotce, následoval telefon a za tři dny jsme si pro ní jeli do Wolfsburgu. Ihned po příjedu tam, když jsem ji viděl, bylo mi jasný, že si jí odvezeme domů. Motorka byla ve výborném stavu a měla čerstvých 15 000 km a úplně nové gumy. Bylo vidět, že bývalý majitel se o ní staral opravdu s láskou. Následovala krátká projížďka, jestli je vše opravdu v pořádku a už byla na vozejku a Jeli jsme domů. V Česku sice byl menší problém s přihlášením, ale vyřešilo se to během 14 dnů a už jsme mohli jezdit. Jelikož jsem měl akorát před maturou, tak s vědomím, že máme v garáži XV se mi hodně špatně učilo. Nakonec vše dobře dopadlo a byl to pro mě vlastně vysněný dárek darovaný trochu předčasně . Nutno dodat ještě, že na XV nejezdím sám, ale střídáme se na něm s tátou. Tímto bych chtěl poděkovat rodičům, hlavně tátovi, který měl dost práce s přemluvením mamky a vyřízením celé záležitosti, že mi umožnili vstoupit do světa motorkářů. Od května 2010 mám konenčně velký A-čko, takže konečně si můžu užívat téhle srdcové záležitosti na plno.

XVčko už bylo vybaveno řadou originálních doplňků (jak jsem později zjistil, tak některé jsou od Louise), jako přední plexi, rukojeti, přední stupačky, malý padací rám, sissy bar, nosič brašen a zamozřejmě brašnyi. Dokupovali jsme akorát zámek na kotouč s alarmem, kožený pás s malou brašnou na nádrž, přední koženou rolku a velký kožený zadní kufr. S ním XVčko nemá chybu, opticky motorku dost zvětšuje, takže vypadá jako velký cruiser. Bohužel se nám nepodařilo sehnat originální zadní nosič a když už jo, tak za nesmyslné peníze, takže jsme to provizorně, abychom mohli jezdit s kufrem, vyřešili tak, že jsme si nechali udělat přesnou kopii originálu z pořádnýho železa, který docela dost unese, jenomže problém je, že není nachromovaný a sehnat někoho, kdo by to nachromoval se nám dosud nepodařilo, takže nosič je zatím nastříkaný rádoby chromem, ale znáte to . Upřímně, když se na to podíváte detailně, vypadá to děsně . V plánu ještě je vyměnit zadní stupačky hliníkové páčky spojky a brzdy a přidat dopředu dvojici světel. Možná bych ještě uvažoval o širším zadním ráfku, aby motorka vypadala zezadu trochu lépe a třeba jednou o jiných řidítkách, ale to opravdu nespěchá.

Ještě bych mohl dodat, jak se s XVčkem jezdí. Když pominu to, že jsem na něj přesedlal z 50ccm scootera, který vážil sotva polovinu, tak musím říct, že s ovladatelností nejsou žádné problémy, snad jen trochu s manipulací na místě. Za jízdy mi to připadá jako o trochu větší scooter, s daleko větším výkonem a lepším posazem. XV se nechá i docela slušně naklánět, ale není to motorka určená na trhání rekordů v zatáčkách. Převodovka je dost krátká, takže 5 dávám už v 60 a dál se o nic nestarám. Docela bych uvítal ještě 6 protože při takový 80 mám pořád tendence tam kopat šestku, která tam není. Motor zhruba do 100-110 si klidně brumlá, ovšem za toutou hranicí už začíná celkem točit, takže ideální jízda s XVčkem je těch 80-120. Vyšších rychlostí dosáhne celkem snadno a i při 140tce, když za to vezmu, tak má motor pořád dost síly. Maximálně jsem jel 150 jelo by i víc, ale na to jsem už neměl to srdce, abych to tolik točil. Jezdím v otevřený helmě, takže při 140tce už motor moc slyšet není díky náporu větru a jízdu si už tolik neužiju. Asi největší slabinou XVčka jsou brzdy, hlavně ta přední. Moc toho nepobere a bez pomoci zadního bubnu se jí zastavit nechce. Při kombinaci obou, specielně s pořádným sešlápnutím zadní, stojíte na fleku i když zadní se snadno blokne. Ještě dodám, že se mi podařilo jet s XV za 3,6 litru, takovou tou klidnou jízdou do 100vky. Když jsem jí pořádně prohnal, jezdil jsem tak zhruba o litr víc. Vliv zatížení na spotřebu v jednom nebo ve dvou jsem žádný nezpozoroval, a to jsme na tom jeli oba s tátou a že jsem jí taky slušně protáhl, tak jsem se nedostal přes 4,7 litru. Takže spokojenost.

Virago bych opravdu doporučil všem, kterým se líbí tento styl a chtějí vstoupit do světa jedné stopy. Je to velmi spolehlivá, ovladatelná, dá se říct celkem úsporná a pohodlná (spolujezdec bude na delších cestách trochu remcat, protože stupačky jsou celkem vysoko) motorka. A hlavně má jednu velikou výhodu, kterou už dnešní motorky nemají. Pokud jste trochu technicky zdatní, tak si jí opravíte sami - elektronika se tu nevede .

16.11.2013 PRODÁNO

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 28.06.18 v 08:20 10b.

parádní mašina i text.

tesartomas
tesartomas napsal 30.01.16 v 21:35 10b.

Nádhera, ta zadní brašna je good!!!

McFik
McFik napsal 26.01.16 v 18:28 8b.

Škoda, že už je prodaná.

Ája36
Ája36 napsal 24.06.15 v 07:11 10b.

pěkná,pěkná, hodně šťastných kilometrů přeji

pavsa66
pavsa66 napsal 31.03.15 v 16:54 10b.

Hezká strojovna gratulace a pohodu v sedle

Více komentářů



TOPlist