PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Duke GT (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Honza-K
Vloženo 12.3.2020
Aktualizováno 4.2.2021
Zobrazeno 4 794x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po 1190 SA jsem chtěl něco s podobným motorem, ale víc na silnici.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200: Nesehnal jsem žádnou zajímavou
BMW R 1200 RS: V době nákupu prakticky žádná nabídka

První dojmy - O trochu silnější motor než 1190 SA, ale ovladatelnější a s lepší zpětnou vazbou od předního kola.

Motorku bych doporučil pro - Těžko říct, silný, hodně výkonný dvouvalec není pro každého, ale pokud to mate v hlavě slušně rozdaný, může na ni jezdit v podstatě kdokoli... :-)

Doplňky na motorce - Výfuk Mivv, vyhřívané ergo-sedlo z Power parts příslušenství. Neni na foto, je moc nové. To vyhřívání opravdu není potřeba, zadní válec těchto motorů docela dost topí, ale origo sedlo není z nejpohodlnějších a ergo sedlo se dělá jenom vyhřívané - čistý masochismus... Doplnění - to vyhřívání není úplně špatné, v jarních měsících jsem ho navzdory očekávání využil a je to vážně dobrý. Hlavně je daleko pohodlnější, rozhodně doporučuji. Není z nejlevnějších, ale stojí to za to.
Tmavé origo plexi.
Dopředu jsem dal o zub menší kolečko na řetěz, origo převod je zbytečně do rychla. Takhle je to příjemnější. Edit: není, vrátil jsem se k původnímu kolečku 17 zubů a je to lepší. Prodlouží to rozsah kvaltů a motorka je klidnější.
Jenom k výfuku, po ježdění na okruhu Mostě mě opustila hezká síťka na konci výfuku, regulérně se utavila a uletěla kamsi... Nicméně jsem to zkusil reklamovat u firmy Redmoto, p.Vlček, kde byl výfuk koupen a bez řečí mi poslali koncovku novou. Děkuji a chválím za přístup...

Recenze

Po předchozí KTM 1190 SA jsem chtěl něco trochu víc na silnici,s čím se dá jet na okruh, ale zároveň i trochu cestovat.
Epizoda s Triumphem 1050 Speed Triple byla poučná, perfektní motorka, ale spíš na blbnutí a na cestování ne moc vhodná.
Po mém oblíbeném SMT, které jsem měl 5 let, jsem chtěl něco podobného, ale se silnějším motorem. 1190 SA to splňovalo jenom částečně, perfektní motor a ergonomie, ale už ne tak agilní a zábavné. Navíc jsem trochu laboroval s pérováním, které neposkytovalo, hlavně předek, ne úplně přesnou zpětnou vazbu. Byl to čistě můj subjektivní pocit, nikdy to neudělalo nic špatně a ani mě to nějak nevytrestalo, ale prostě to nebylo ono.
SD je na tom výrazně lépe, jiná ergonomie, víc váhy na předním kole a technologicky zase trochu dál. Jestli je to dobře, z hlediska spolehlivosti, ukáže čas, ale jsem zatím spokojený.
Dá se sní slušně pojezdit i na okruhu, ale už je znát vyšší hmotnost a velký motor má přeci jenom trochu gyroskopický efekt. Mé srovnání je s přechozím Tuonem. O co tohle jede víc, o to zase Tuono lépe zatáčelo a bylo obratnější.
Ale jsou to přeci jenom motorky s trochu jiným zaměřením, takže to srovnání není úplně fér...
Jinak od KTM je to asi jediný, byť trochu vzdálený, nástupce modelu SMT.
Motorka je zábavná, perfektně zpracovaná, dá se na ní cestovat a zároveň jet slušnou palbu, je pohodlná a design pěkný a velmi zajímavý, i když zrovna to je určitě hodně věc názoru...

4/2020 - doplnění
Zkušenosti jsou čím dál lepší a co si nemohu vynachválit je adaptivní podvozek. Perfektně filtruje nerovnosti a dá se jet i tam, kde např.Tuono nebo Triumph už dost protestovali. Nebyl jsem nikdy úplně fanoušek podobných vychytávek, ale tohle funguje opravdu skvěle.
Na co je potřeba dávat pozor, je řetěz. V 25 000 km se mi roztrhnul, přestože jevil minimální známky opotřebení, byl pravidelně čištěn, mazán a kontrolován... To mě trochu zaskočilo, ale výkon velkého dvouválce asi udělá svoje... Předpokládal jsem, že by cca 30 tis. mohl dát, ale regulérně se mi vysmál...

Na co ale musím bohužel upozornit, je naprosto tragický přístup importu KTM...
Na předchozí 1190 SA jsem měl určitý legislativní problém, špatně zapsané údaje ve VTP, tady bylo taky něco k řešení a chtít něco po nich je vážně zážitek. Sedí v Bratislavě, na stránkách mají jeden telefon, který nikdo nebere a email, na který nikdo nereaguje... Cokoli potřebujete, musíte přes dealera a jejich reakce je nejdřív za měsíc, nebo vůbec...
Dealeři v ČR, s kterými jsem přišel do styku, Sete, Racetool a hlavně Shiva, kde vždy servisuji svoje KTM a jsem opravdu max.spokojen, jsou zase ale hodně v pohodě.
Mám značku KTM vážně rád, dělají super motorky a mám už v pořadí sedmou, ale tohle je vážně trochu piha na kráse...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Majkl1200
Majkl1200 napsal 20.01.24 v 16:16 10b.

Trinnlee
Trinnlee napsal 22.03.20 v 21:19 10b.

Tahle motka je prostě DIVNÁ...ale ja mam divny motorky rad (taky jednu divnou vlastnim)..vypada zajimave a cestovani na ni bude jiste super...davam 10b s prani stastnych km

spidi.cz
spidi.cz napsal 21.03.20 v 20:57 10b.

nejlepší stroj co jsem kdy měl! Hodně pěkných kilometrů

Brukev
Brukev napsal 16.03.20 v 18:10

To říkám pořád že to chce 2 motorky

Sete
Sete napsal 16.03.20 v 15:27 10b.

Parádní strojovna Tu bych taky uměl mít

Více komentářů



TOPlist