renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Slavohs
Vloženo 5.12.2019
Aktualizováno 30.4.2021
Zobrazeno 2 707x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Štěstí za pár korun. Docela prabába, žádná leštěnka.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Noo...Je černá a špinavá...ale hezký kola ))...

Motorku bych doporučil pro - Na pohodu - universál. Není to překoňovaný notebook, který se bez senzorů na trávě nerozjede, citlivé bouchnutí nebo koupel přežije a dá se v klidu zvednout. Zvládne lehký terén (vyzkoušeno lom Homolák), ježdění po městě (Praha), cestování po silnicích i dálnicích - párkrát jsem dal na jeden zátah cca 600km...silnice, dálnice-mix a v úplné pohodě. Spotřeba dle stylu a profilu 5 až 6l. Jízda v noci s origo svëtlometem je bez problému. Dostatečně dlouhý servisní interval, jednoduchá údržba, nadprůměrná spolehlivost, případné opravy bez použití kosmických technologií.

Doplňky na motorce - Topení heftů Oxford, turistické plexi, kufr Giwi

Recenze

Je to můj několikátý stroj. Teď ovšem po dvacetileté pauze. Protože se mi poslední roky finančně nedaří, pořídil jsem stroj z cenového dna). Rád se tu rozepíšu o radostech a starostech s motkou za pár korun. Chápu, že by na ni hodně z vás ani nesedlo ale život je takovej, každý má jiné priority a já chci jezdit.
Všechno už asi bylo o TA napsáno stokrát. Z pohledu auto-moto byly 80' a 90' fajn období.
Koupil jsem ji, protože se mi líbí zlatý ráfky a na africu nemám ). Je logicky poskládaná, ... Na materiálu a zpracování jde vidět, proč tyhle stroje stále fungují.
Předchozí majitel v Německu jezdil asi moc, furt a stále. Na nádrži byla samolepka z Elefantentreffen. Na tachometru bylo 74 tis
2020:
Zatím uděláno: olej v motoruu, filtry, svíce, namazání a dopnuti řetězu, přetěsnění víka hlavy, kontrola výpletu, kapaliny, šavle - nové prachovky a olej, natření orezlých míst, oprava plastů a nechal jsem si zavařit výfuk.
Přihlášení jsem nechal na jaro, čekám ještě na potvrzení od Hondy ohledně zatížení náprav.
Poslední duben a dovozová STK za mnou. Nemůžu se dočkat až mi přidělí noty... trošku si dávají na čas...na tom úřadě (. Alespoň jsem mohl odstranit malou závadu... začalo téct gufero na jedné šavli.
Mám značky a...venku padají srač.., že v autě nevidím ani na stěrače, takže pro dnešek první lego jízdu ruším.
Květen a červen konečně jezdím. Hned mi přestal fungovat tachometr, takže náhon nebo šnek. Uvidím. Jede to na mě až až. Sedím na motorce po 20 letech, takže stačí. Není to špatný.
Podvozek je na české silnice pohodlný...motor jde hezky jede to vcelku svižně. Brzdy... no okamžitě jsem si vzpomněl na své motozačátky. Brzdí to o trochu víc než třiapůla ale za mě úplně v poho. Kamarád zvyklý na Tracera má ještě dnes děs v očích..)
Spotřeba oleje cca 0,6 litrů na 1000km jízdy včetně dálnice a rychlých silnic. Spotřeba benzinu 5 až 5,5/100.

Zkouším ještě vyšší turistické plexi. Pasuje bez úprav a oproti sérii je fakt vyšší, vyzkouším a uvidím.
Takže plexi funguje ale i tak foukalo. Sice méně a jinam ale stále. Až deflektor umístěný na horní hranu plexi upravil proudící vzduch úplně mimo.
Teď si užívám krásného "ticha", mužů jezdit s otevřeným hledím a žádnou mouchou nedostanu.
Doprřávám si výlety po ČR, Krkonoše ale hlavně Karlštejnsko, Křivoklátsko, Posázaví, Orlík, Slapy, vysočina...vše asi tak stokrát. Vždy najdu nové vedlejší cesty.
Negativní na tom tichu za turistickým plexi je to, že teď slyším všechny možný zvuky. Mám teď ale rozhodně z delší cesty vyšší rychlostí dobrý pocit, protože mi už nehučí v uších a nebolí v kebuli.
Vyjížděl jsem z polní cesty někde pod Závistí na asfalt, chci dát přednost, zastavím. V bahně rýgol, krátká noha a pomalu jsem holku položil. Sám jsem se elegantně zasadil o kousek dál. Rád bych tímto poděkoval motorkáři, který jel od Štěchovic, a koukal na mě...a jel dál aniž by alespoň zamával, natož zastavil...
Ještě jeden postřeh: orig blástry vypadají sice jako plácačky ale před chladem a deštěm docela ochrání.
Šumava je krásná, točím se na ni přes Brdy, nebo podél Vltavy.
Tak zase nějaká ta tisícovka km najeta!. Začalo mi nějak "fázovat" řízení, chvilkama jakoby ztuhne pak povolí a jde hladce - je to hodně nepříjemný. Nedělá to ale stále, asi ložiska.
Výměna ložisek řízení bude až v zimě. Zjistil jsem totiž, že mám opět špatné gufero na přední vidli. Dal jsem nové a doufám, že jsem pracoval pečlivěji než na jaře. problém s
řízením se tím o hodně zlepšil .
Další věc, kterou jsem musel vyřešit bylo vymačkané gumové uložení řídítek-podložky to vyřešily.
Rozhodl jsem se také vyměnit řetězovou sadu. Kolečko i rozeta byly v normě ale řetěz už ne. Namontována sada D.I.D.
Polovina září. Dvoudenní výlet Pha-Lipno-Traunsee-Pha, moto i řidič v pohodě. V noci u jezera 7 a při návratu za tmy - Česká Sibiř 10 stupňů... Už se to pomalu blíží, zima...hnus ((.
Nikdy bych neřekl, jak moc motorku zklidní ta nová řetězovka.
Říjen je fajn tak napůl, pár hezkých výletů, pak déšť a slizko. Ještě chci ten krásný barevný podzim...prosím.
Opět covid ...hmmm
No, máme začátek listopadu a je mi už docela zima. Mám jen hadry na léto a pod 10 stupňů už to není ono.
Půlka listopadu a ještě to docela jde.
2021:
Koupil jsem si teplý kalhoty, návleky na rukavice a místo mojich starých kanad vzor 60 jsem pořídil vysoké Sidi, hned je tepleji.
Vyměnil jsem čidlo spínače ventilátoru.
Při kontrole baterie a konektorů jsem zjistil, že mi začíná přebíjet regulátor-okamžitá výměna.
Vyměnil jsem náhon tachometru - ten plastový šnek, bohužel nový z 3D tisku vydržel cca 100km.
Výměna zadního botaniku - starý byl popraskaný.
Tak je zajímavý, že 22.12., 22.01. a 22.02. bylo fajn teplo a krásně na ježdění.
Teď mě čeká výměna oleje, filtrů, brzdovky, svíček a běžná údržbička - tedy jestli budu mít ještě možnost garáže.


Takže moje Gréta bude na prodej za cca 27 tis někomu do lesa nebo na vesničku...tam nebude vadit její omšelost. Nemusí se do ni investovat
moc peněz ale spíš hodně času anebo s ní žít takhle. Takže buď pro pankáče nebo někoho šikovnýho s dílnou. Mám sice parkování v garáži ale nemůžu ji tam celou rozdělat a udělat GO. Pak už to bude ale 35tis plus-bez práce. Ale mít zase novýho alpa do šedesáti tis. Ale už mě ty rozborky na chodníku nebaví jako v sedmnácti. Kamarádi se totiž za mě ve světe stydí, takže potřebuju něco víc lesklého a důstojnějšího.
Cena odpovídá vzhledu. Ale jinak ji věřím. Namotal jsem na ni cca deset tis, takže důvěru má. Když se ji nikdo hodný neujme, tak v létě (dá-li covid) ještě kouknem do Rumunska.

Mám k ní náhradní startér, zadní tlumič s pružinou a nová ložiska do krku, původní plexi, nosič a origo kyvku...

Novému majiteli díky za rychlé velmi jednání a přeji hodně štěstí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:29 10b.

Slavohs
Slavohs napsal 10.01.21 v 02:00

Díky za komentáŕe, Stroma 650 má kamarád a je to neuvěřitelně fajn uni motorka, je docela hezká a pohodlná. Navíc vypadá, že je to minimálně jednou tak větší objem.

AT jsou fakt špička. Bohužel, na mě peněz jako želez ( .Ale jinak je Africa krásná a asi i boží. Jezdil jsem jen ročník 94..

S TA mě letos čeká Rumunsko, Ukrajina a opět pořádně ČR, tedy dovolí-li to zdraví a Covid..

jiřus69
jiřus69 napsal 09.01.21 v 22:44 10b.

Člověk má snít svůj sen a jít za ním a udělat pro to maximum. A tys to udělal a zase budeš jezdit. . A o to jde. A s touto motkou toho spolu zažijete hodně

69šakal
69šakal napsal 09.01.21 v 19:25 10b.

Dobře jsi pořídil. Kamarádi z Chlumčan na TA objeli půl Evropy ve dvou a to on má 115 kg a ona taky není žádný peříčko! Takže jak píšeš. Spolehlivost, jednoduchost...Máme doma dvě Afriky ale do Indie bych jel raději s Alpíkem, - není to playstasion..

Milan1963
Milan1963 napsal 16.05.20 v 17:50 10b.

Dobrý a povedený stroj.

Více komentářů



TOPlist