PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník novvas
Vloženo 30.10.2014
Aktualizováno 17.2.2017
Zobrazeno 4 270x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem ze své staré Jawy 350 přejít na něco silnějšího a moje volba padla právě na tohoto starého Transalpa, který mi byl doporučen dle zkušeností ostatních.

Více fotografii

První dojmy - Stav motorky vzhledem ke stáří je super, stroj zachovalý, udržovaný, až na neoriginální zadní blinkry žádný bastl. Ano, má svoje mouchy, ale leccos se dá odpustit, přece jen to má už svoje odslouženo.

Motorku bych doporučil pro - Transalp 600 je podle mne vhodný pro ty, kteří rádi cestují pohodově, nepotřebují superrychlost, pro ty, kterým dostačuje maximálka 165km/h. Motorka není žádný střízlík, má kolem 200 kg, takže jen na blbnutí v terénu to je podle mě spíš pro silný chlapy, co tohohle "mamuta" udrží. Spíš si myslím, že to je na pohodové cesty a díky charakteru motorky i po rozbitých cestách, ale dle mě TA rozhodně není na nějaké složité technické jízdy terénem... Spíš jen lehčím. Zapadnete a nevytáhnete jí.

Doplňky na motorce - Padací rám Givi a nezbytný kufřík na menší cesty.

Recenze

Vybral jsem si tuto motorku (modelový rok 1987) protože jsem ze své staré Jawy 350 byl zvyklý cestovat v pohodovém sedu a cestování na silničních motorkách mi nesedělo. Zvolil jsem proto toto cestovní enduro, které mi bylo sympatické nejen designem, ale i posezem, dostupnou cenou, pohodlím a celkem přehledným ovládáním a hlavně dobrým jménem, že jde o spolehlivý motocykl. A hlavně mám rád, když jedu na něčem starém, ten pocit, že Vás ten starý stroj přece někam dovezl a jako přidaná hodnota to, že občas někdo obdivuje Vaši motorku Ovladatelnost je fajn, přece jen, skok z Jawích 17kW na 40kW u Hondy je znát. Výkon dostačující plně, nepotřebuji trhat rychlostní rekordy, na dálnici si dám 110-130km/h a jedu i s vědomím, že když budu potřebovat předject něco pomalejšího, tak to předjedu bez problémů a ne, jako na staré Jawince, která měla co dělat a pak byla uhnaná a měla díky tomu poruchy, protože i přes vynaloženou péči už prostě nezvládala tempo dnešního provozu na dálnicích. Ale kdybych chtěl lítat jako závodník, koupím si zalehávačku, to dá rozum Jde fakt o to, jaký preferujete styl jízdy. Já chtěl prostě cesťáka, co bude pohodlný, budu s ním moct ject po loukách, přebrodit nějaký ten potok, project se po lesní cestě, prostě ta svoboda pohybu mne lákala a chtěl jsem mít dost výkonu na předjetí a abych nebyl brzda na dálnici v rámci předpisů. Fakt je ten, že já jsem váhově kus chlapa a když za sebe ještě někoho naložím, tak už je na dálnici znát, že už má mašina trošku problémy, když po ní chci větší akceleraci, ale jak říkám- jsem kus chlapa a při naložení dalšího spolujezdce už se musí poprat s větší náloží, ale zvládne to vždycky Holt musím počítat s trošku delší dráhou na předjíždění. Zaujalo mne to, že v italském TP byl rok uvedení do provozu 1994, jenže v tomto roce už se dááávno dělaly novější Transalpy a navíc měly vzadu kotouč a jiné přední světlo a budíky, což jsem ale nějakou dobu nevěděl. Chtěl jsem si koupit něco mladšího, než svoji Jawu 350/639 z prosince 1990 a nakonec jsem koupil ještě starší, o čemž jsem nevěděl Všude figuroval ten rok 1994. Jasně, že jízdní vlastnosti a výkon 350tky s TAčkem se nemůžou srovnávat, je to úplně jiná třída, jako v autech, ale chtěl jsem prostě něco mladšího, ale jak jsem se sám přesvědčil- věk není vše a i když jsem měl Jawku rád, koupě TA nelituji Nakonec jsem rozvinul, zřejmě pravdivou teorii, že to do Itálie prostě někdo v tom roce 1994 přitáhnul, tam s tím jezdil a pak to putovalo do ČR. Je to model VH, na což jsem přišel později podle nálepky pod sedlem, když jsem se vrtal v karburátorech a ten se dělal v letech 87-88. Nechápal jsem, co může být to, když jedu 120+, tak se mi stane, že najednou motorka cukne... Někdo tvrdil membrány v karburátoru, čehož jsem se děsil, protože to stojí ranec peněz, na to, co to je, aspoň teda originál...Někdo poradil, abych odkalil karburátory (říkám to dobře?), tak jsem přidával do benzínu čistící aditivum na karburátory, dlouho nic a při poslední projížďce před zazimováním v roce 2014 během 70km dvakrát...Nakonec to byla popraskaná membrána v kohoutu. Opravná sada asi za 400 Kč. Slyšel jsem a zažil jsem, že častý neduh těchto TA je dobíjení... Ano, přebíjel mi...Takže výměna regulátoru dobíjení od Ignitechu za 2500Kč, baterka byla úplně suchá, podle multimetru dával 17V... Takže pozor! Známka přebíjení nemusí být nutně popraskané žárovky, to už je fakt extrém. Mě se vyvařila baterka a nechtělo to logicky startovat. Takže pokud budete TA kupovat, doporučuji si krom běžných kontrolních úkonů a přeměřit, kolik dává voltů. Doporučuji taky věnovat zvláštní pozornost membránám v karburátorech, protože můžou prasknout, stačí i mikroprasklinka a průšvih je na světě, je to prostě jen stroj a navíc víme, co nám naše milá vláda zařídila, že se bude přidávat do benzínu za sr*čky.. Jenže v ČR nevědí, co si za to říct, jak jinak, takže cena membrán je v ČR okolo 4-5 tisíc za jednu! A jsou tam dvě. Tuto cenu mám z doslechu od víc lidí. Takže pokud se stane, že Vás membrána opustí, doporučuji e-shop http://www.motorrad...libranen-c-94-2.html Přímý odkaz na membrány a stojí jen asi 30Eur kus, což je cca 800Kč. Motorka je fajn na pohodové cesty, zvládne v klidu dálnici, ale není to na velké závodění. Řekněme, že jízda podle předpisů je pohodlná a není problém. Sám mám odzkoušeno, že při jízdě kolem 110km/h jede cca za 5 litrů, ale když to člověk "otevře" a jede 130 a víc, tak se hravě dostane na 6 a fous. Karburátor, no... Sice mě ta mašina oproti Jawce stojí při pravidelném servisu vždycky dost peněz, ale na druhou stranu mám jistotu, že motorka bude sloužit celý rok vděčně a spolehlivě. Je to občas, jako mít k autu ještě jedno vzhledem k výdajům za údržbu, ale opravdu to není nespolehlivostí, ale prostě tam dělám vesměs jen pravidelnou údržbu a to můžu být rád, že mám vlastně starýho Transalpa, protože na novější mašiny to bude třeba o dost dražší a že mi po skoro 30 letech začal téct chladič? No jo, holt má na to už nárok Jinak si ale myslím, že když se o TA budete starat, tak to bude vděčný motocykl, byť třeba už veterán.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kazacher
kazacher napsal 09.10.19 v 14:26 10b.

super a díky za odkaz

novvas
novvas napsal 12.05.17 v 14:17

XLV> Díky za hodnocení No, teďka mě akorát zlobí nějak karburátor, budu ho muset seřídit. Stává se, že když jedu rychleji, kolem 120+, hlavně při přidávání plynu, motorka jakoby cukne. Spojka nová, svíčky taky, benzín kvalitní, podtlaková membrána v kohoutu v nová. Motorka má jinak normální výkon i spotřebu, akorát se občas stane výše popsané. Asi bude v karbecu bordel. Bohatost 2 a půl otáčky, klapky šlapou, podtlaky v cajku, tak nevím... Falešnej si to nikde nesaje. Akcelerační membrány nový... No, taky se mi stává, že když dojíždím ke křižovatce a vymáčknu spojku, tak motor zdechne... Jinak normální volnoběh drží. Tak nevím. Jinak je to fajn stroj

XLV
XLV napsal 05.04.17 v 22:08 10b.

Parádní kousek. Na tu bubnovku jsem docela čuměl Měl jsem čest jezdit na 650 (45000 km) a je to perfektní stroj.

novvas
novvas napsal 07.01.17 v 10:12

Nestěžuju si Holt je to 30 let starý Mám rád oldschool Nikde mě to nenechalo, v podstatě jen vyměňuju spotřební materiál, nebo to, co podlehlo zubu času a krom chladiče, kterej se musel zavařit, je to v pohodě. Jo, Slávku, s hmotností máš pravdu, nějak jsem čuměl na nějaký stránky a tam bylo to, co jsem psal já, ale správně je fakt těch 207. Děkuju za hodnocení

zmecha
zmecha napsal 30.12.16 v 18:38 10b.

ať slouží dobře a dlouho ..ale máš to nějaký těžký

Více komentářů



TOPlist