renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sema
Vloženo 2.2.2008
Aktualizováno 25.12.2017
Zobrazeno 18 651x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Velmi zachovalý Transalp, dovezený v červnu 07 z Itálie. Papíry na mašinu jsem si dělal hlavně kvůli cestování a až s touto motorkou jsem s tím pořádně začal.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Na trhu nebyly téměř žádné doplňky (padáky, nosiče kufrů atd.), charakter motoru spíš pro silniční motorku.

První dojmy - Padla mi do ruky hned. Chvilku mi přišel nezvyklý vysoký posez, ale tenhle pocit zmizel po pár kilometrech. Ergonomicky v pořádku i na mou vysokou postavu. Krátce po koupi jsem vyrazil do Polska a na Ukrajinu.

Recenze

Tři sezóny s Transalpem
Potom, co jsem prodal silniční GPZ, bylo mi jasné, že chci motorku na dlouhé cesty a nejspíš cestovní enduro. Po dlouhém zvažování vyhrál Transalp, přes vyšší ceny mi to přišlo jako nejlepší volba. Chtěl jsem původně verzi s dvoukotoučovou přední brzdou, ale když jsem se jel podívat do motocentra Tass na tuhle modrou, hned jsem věděl, že ji koupím. Léta na ní nebyla vidět a technicky v perfektním stavu. Cena byla vyšší (79500 Kč včetně českého TP) s přihlédnutím k tomu, že neměla doplňky kromě topcase. Ale dlouho jsem nepřemýšlel, zaplatil zálohu a za týden jsme ji už s kamarádem odváželi domů. Po třech sezónách, během kterých jsem najel přes 32000 km, jsem se rozhodl pro změnu a koupil BMW R1100GS.

2007

První sezonu jsem najel lehce přes 10000 km. Spotřeba 4.9 l/100 km, což je docela slušný. Vzhledem k objemu nádrže je ale trochu malý akční rádius. Pár dní po koupi už jsem jel na první dlouhou cestu. Musel jsem vyměnit plastové kolečko v soukolí náhonu(už bylo omleté, v soukolí chyběla vazelína), přední žárovku (která trochu nevhod praskla před noční jízdou v Rakousku) a dokoupil jsem přední pneu Metzeler Tourance ke skoro nové zadní, která byla na TA při koupi.

2008


Začátkem roku jsem byl na měsíc v jižní Africe, což znamenalo, že bude méně času na motorku. Proto jsem najel jen 8700 km a spíš na kratších výletech do okolních zemí. Spotřeba mírně vyšších 5,11 l/100 km. Před sezónou jsem namontoval padací rámy, hlavní stojan, vyhřívané rukojeti a nosiče na boční kufry od Givi. Během roku pak po dlouhém rozjímání GPS navigaci Garmin Zumo (a hodnotím to jako správný krok, i když stála dost peněz). Na konci roku jsem změnil obutí na univerzálnější Mitas E-07. Tourance je výborná na asfaltu, ale když jsem jel přespat někam do lesa nebo na pole, spíš jsem koloběžkoval, než jel. A cesty v zemích ve kterých jsem byl a do kterých se chystám nejsou jen kvalitní.

2009

Nejdelší sezóna, během které jsem najel 13300 km. Spotřeba vzrostla na 5,14 l/100 km, na čemž se podepsalo několik dlouhých dálničních přejezdů. V únoru jsem se praštil přes kapsu, nechal v Hondě Lety seřídit karburátory, ventily a zkontrolovat rozvody, s kamarádem jsem pak namontoval nový akumulátor, řetězovou sadu DID VM2 a preventivně nelevná ložiska kol, originál Honda. Vyrážel jsem často a do různých směrů-Pobaltí, Itálie, Slovinsko, Lucembursko a další. Ty dálniční přejezdy byly nutné a Transalpovi moc nevyhovovaly, i to byl důvod, proč jsem pořád častěji přemýšlel o změně stroje. I když rozhodování nebylo lehké, Transalp mě dovezl všude bez zaváhání.

cestování


07-Polsko, Ukrajina 2000 km
07-Bulharsko, Řecko, Albánie 4500 km
08-Východní Německo, Polsko 915 km
08-Německo, Rakousko 1950 km
08-Rakousko 1250 km
09-Rakousko, Slovinsko 1750 km
09-Slovensko 1300 km
09-Lucembursko 1840 km
09-Polsko, Litva, Lotyšsko 3450 km
09-Rakousko, Itálie 2750 km

klady
+dlouhý servisní interval, pro cestování důležitý parametr. Jednoduchý servis.
+velký výběr pneumatik všech druhů silniční/offroad, za přijatelný obnos.
+při cestování sólo dostatečně výkonný motor i brzdy
+motorka se snadno ovládá, není nijak zákeřná
+pohodlná i při delších cestách, opět při jízdě sólo
+velký výběr doplňků od různých výrobců
+velmi dobře svítí, alespoň ten můj-standardní světlo a obyčejná žárovka GE
+široká servisní síť a dobrá dostupnost náhradních dílů.
+bytelná a jednoduchá konstrukce pro opravdu dlouhou životnost

zápory
-nedostatečný akční rádius, občas dost nepříjemné
-při cestách ve dvou jsme se dost tísnili, i když podíl na tom má i moje postava 196 cm/100 kg.
-při delších cestách chybí šestka, motor je zbytečně vytočený, roste spotřeba a hluk.
-nemá to kardan

Další provozní zkušenosti
-nejnižší spotřeba 3,82 (albánsko-černohorské pomezí po vedlejších silnicích)
-nejvyšší spotřeba 7,45 (dálnice Rozvadov-Praha trvale 130-140 km/h)
-přední žárovka se obtížně vyměnuje bez kleští čápovek-já je zrovna neměl...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:29 10b.

chipman
chipman napsal 01.12.19 v 13:12 10b.

Junior88
Junior88 napsal 22.05.16 v 21:11 10b.

super FOTKY Slušnej cestovatel Ať to jezdí stejně dobře i na BMW
TRANSALP FOREVER

Rob77
Rob77 napsal 13.09.14 v 11:30 10b.

Rob77
Rob77 napsal 13.09.14 v 11:29

taky jsem nad ní přemýšlel
pěkný denník

Více komentářů



TOPlist