Velmi zachovalý Transalp, dovezený v červnu 07 z Itálie. Papíry na mašinu jsem si dělal hlavně kvůli cestování a až s touto motorkou jsem s tím pořádně začal.
Výška jezdce: 196 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Na trhu nebyly téměř žádné doplňky (padáky, nosiče kufrů atd.), charakter motoru spíš pro silniční motorku.
První dojmy - Padla mi do ruky hned. Chvilku mi přišel nezvyklý vysoký posez, ale tenhle pocit zmizel po pár kilometrech. Ergonomicky v pořádku i na mou vysokou postavu. Krátce po koupi jsem vyrazil do Polska a na Ukrajinu.
Recenze
Tři sezóny s Transalpem
Potom, co jsem prodal silniční GPZ, bylo mi jasné, že chci motorku na dlouhé cesty a nejspíš cestovní enduro. Po dlouhém zvažování vyhrál Transalp, přes vyšší ceny mi to přišlo jako nejlepší volba. Chtěl jsem původně verzi s dvoukotoučovou přední brzdou, ale když jsem se jel podívat do motocentra Tass na tuhle modrou, hned jsem věděl, že ji koupím. Léta na ní nebyla vidět a technicky v perfektním stavu. Cena byla vyšší (79500 Kč včetně českého TP) s přihlédnutím k tomu, že neměla doplňky kromě topcase. Ale dlouho jsem nepřemýšlel, zaplatil zálohu a za týden jsme ji už s kamarádem odváželi domů. Po třech sezónách, během kterých jsem najel přes 32000 km, jsem se rozhodl pro změnu a koupil BMW R1100GS.
2007
První sezonu jsem najel lehce přes 10000 km. Spotřeba 4.9 l/100 km, což je docela slušný. Vzhledem k objemu nádrže je ale trochu malý akční rádius. Pár dní po koupi už jsem jel na první dlouhou cestu. Musel jsem vyměnit plastové kolečko v soukolí náhonu(už bylo omleté, v soukolí chyběla vazelína), přední žárovku (která trochu nevhod praskla před noční jízdou v Rakousku) a dokoupil jsem přední pneu Metzeler Tourance ke skoro nové zadní, která byla na TA při koupi.
2008
Začátkem roku jsem byl na měsíc v jižní Africe, což znamenalo, že bude méně času na motorku. Proto jsem najel jen 8700 km a spíš na kratších výletech do okolních zemí. Spotřeba mírně vyšších 5,11 l/100 km. Před sezónou jsem namontoval padací rámy, hlavní stojan, vyhřívané rukojeti a nosiče na boční kufry od Givi. Během roku pak po dlouhém rozjímání GPS navigaci Garmin Zumo (a hodnotím to jako správný krok, i když stála dost peněz). Na konci roku jsem změnil obutí na univerzálnější Mitas E-07. Tourance je výborná na asfaltu, ale když jsem jel přespat někam do lesa nebo na pole, spíš jsem koloběžkoval, než jel. A cesty v zemích ve kterých jsem byl a do kterých se chystám nejsou jen kvalitní.
2009
Nejdelší sezóna, během které jsem najel 13300 km. Spotřeba vzrostla na 5,14 l/100 km, na čemž se podepsalo několik dlouhých dálničních přejezdů. V únoru jsem se praštil přes kapsu, nechal v Hondě Lety seřídit karburátory, ventily a zkontrolovat rozvody, s kamarádem jsem pak namontoval nový akumulátor, řetězovou sadu DID VM2 a preventivně nelevná ložiska kol, originál Honda. Vyrážel jsem často a do různých směrů-Pobaltí, Itálie, Slovinsko, Lucembursko a další. Ty dálniční přejezdy byly nutné a Transalpovi moc nevyhovovaly, i to byl důvod, proč jsem pořád častěji přemýšlel o změně stroje. I když rozhodování nebylo lehké, Transalp mě dovezl všude bez zaváhání.
cestování
07-Polsko, Ukrajina 2000 km
07-Bulharsko, Řecko, Albánie 4500 km
08-Východní Německo, Polsko 915 km
08-Německo, Rakousko 1950 km
08-Rakousko 1250 km
09-Rakousko, Slovinsko 1750 km
09-Slovensko 1300 km
09-Lucembursko 1840 km
09-Polsko, Litva, Lotyšsko 3450 km
09-Rakousko, Itálie 2750 km
klady
+dlouhý servisní interval, pro cestování důležitý parametr. Jednoduchý servis.
+velký výběr pneumatik všech druhů silniční/offroad, za přijatelný obnos.
+při cestování sólo dostatečně výkonný motor i brzdy
+motorka se snadno ovládá, není nijak zákeřná
+pohodlná i při delších cestách, opět při jízdě sólo
+velký výběr doplňků od různých výrobců
+velmi dobře svítí, alespoň ten můj-standardní světlo a obyčejná žárovka GE
+široká servisní síť a dobrá dostupnost náhradních dílů.
+bytelná a jednoduchá konstrukce pro opravdu dlouhou životnost
zápory
-nedostatečný akční rádius, občas dost nepříjemné
-při cestách ve dvou jsme se dost tísnili, i když podíl na tom má i moje postava 196 cm/100 kg.
-při delších cestách chybí šestka, motor je zbytečně vytočený, roste spotřeba a hluk.
-nemá to kardan
Další provozní zkušenosti
-nejnižší spotřeba 3,82 (albánsko-černohorské pomezí po vedlejších silnicích)
-nejvyšší spotřeba 7,45 (dálnice Rozvadov-Praha trvale 130-140 km/h)
-přední žárovka se obtížně vyměnuje bez kleští čápovek-já je zrovna neměl...
super FOTKY
Slušnej cestovatel
Ať to jezdí stejně dobře i na BMW
TRANSALP FOREVER
pěkný denník