renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Prcek3
Vloženo 31.7.2019
Aktualizováno 19.5.2020
Zobrazeno 2 142x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Už první jízda mě dostala. Ta dravost a neurvalost s jakou motor servíruje svou sílu bere dech, k tomu perfektní podvozek a brzdy...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Při první prohlídce jsem mluvil zřejmě přímo s majitelem, což bylo v pohodě. Když jsem si pro motorku přijel (odvážel jsem ji po ose), tak sice vše bylo připraveno, ale jednání předávajícího zaměstnance bylo celkem nerudné, nikdo se ani nenamáhal umýt kapotáž popatlanou od lepící pásky. Že by do motorky dali alespoň moto lékárničku za pár korun je taky ani nenapadlo. Což je škoda, maličkosti dělají dojem... Ale motorka je super, v dobrém stavu a to je rozhodující.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX-S1000: Chtěl jsem k cestovnímu Banditovi 1250 S něco trochu silnějšího "na blbnutí". Nakonec mě kamarád přivedl k zamyšlení, proč mít dvě podobné motorky. Takže místo japonského čtyřhrnku nakonec zvítězil Ital s V2 :-)

První dojmy - Chtěl jsem tuto motorku i proto, že takové motorky se už dnes nevyrábí. Žádné ABS, TC, LC a další elektronické berličky. Když na to člověk má a poctivě si to odmaká, tak se Tuono odmění úžasným zážitkem z pekelně rychlé jízdy, ale zároveň moc neodpouští chyby.S tím je třeba počítat.

Motorku bych doporučil pro - Určitě to není motorka pro začátečníka. Je to motorka pro toho, kdo to má srovnané mezi ušima, chce si užívat řízení a nepotřebuje kvanta asistentů, blikátek a hejblátek.

Doplňky na motorce - Na motorce už bylo:
- ukazatel zařazené rychlosti GPR. Na Banditovy mám Gipro a to je lepší. GPR neukazuje při vymáčknuté spojce, je pomalejší a někdy zmatené..
- CNC páčky. "magické" CNC... Dobře vypadají a dobře se drží.
- vyšší plexi Puig. Dobře vypadá a určitě ten vítr rozrazí a zvedne víc než originál.I tak na Tuonu fouká znatelně víc než na Banditovy, hlavně nad 180...
Nově instalováno:
- titanové koncovky výfuku MIVV. Úplně nejvíc super! Váží o půlku méně než originály, odhaduji tak o 5-6 kg. Ten zvuk je prostě senzační! Až běhá mráz po zádech... Zkoušel jsem vytáhnout vložku a to už je snad až moc. Tak je zpět, ale místo nýtů jsou tam šroubky. Takže když bude chuť a nálada...
- rozšíření zrcátek M-tech. Za pár korun z Hong-Kongu, ale neocenitelné! Konečně v zrcátkách nevidím jen svoje ramena.
- vzduchový filtr KN. Jednak zvuk a jednak náporové sání, takže jasná volba.
- stojan z Hondy Fireblade. Někdo z majitelů tady psal, že vyměnil stojan za stojan z Blejda 07. Ten originál byl hrozný, pokaždé jsem měl strach, že spadne. Tento je podstatně jistější. Tímto kolegovi moc děkuji!
- padáky Rutan. Snad je nevyzkouším...

Recenze

Motorku mám 6 týdnů, najeto asi 1 500 km. Samozřejmě jsem vyměnil olej, filtry, svíčky, zkontroloval brzdy. Nenašel jsem žádného kostlivce ve skříni, to potěšilo. Jízda na Tuonu je úžasný zážitek, úplně jiného druhu než na Banditu. Nemůžu se ho nabažit. Jak řekl Sršeň v testu nového Tuona V4: "... ta motorka byla postavená proto, aby jezdila rychle, rychleji a ještě rychleji." Při jízdě na Tuonu musí člověk opravdu řídit, makat a myslet, nedá se na něm jen tak vozit.
Motor : Že Tuono pohání rakouský Rotax bylo uklidňující zjištění. Nikde ani kapka oleje, hydraulická spojka chodí krásně lehce. Převodovka má kratší rychlosti, takže si jezdec užije řazení, ale chodí precizně. Spousta diskuzí kolem hledání neutrálu. Není to tak hrozné, jen to chce grif...
Ze začátku měl motor za tepla lehce nepravidelný chod, ale vyřešily to nové iridiové svíčky. Teď šlape jak hodinky. Jeho zvuk je už na volnoběh úžasný. Nesnáší pomalou jízdu, ve městě při padesátce vyloženě trpí. Ale dejte mu otočením plynu povel a vystřelí do otáček s nekompromisní vervou a neurvalostí, která motorku katapultuje vpřed způsobem, který sevře žaludek...
Podvozek : Do nastavení podvozku jsem nezasahoval. Jsem nadšený z jeho jistoty. V zatáčkách jede motorka jak po kolejích a zůstává stabilní i při vyšších rychlostech. Podvozek je tvrdší, takže při jízdě po rozmlácených kostkách v Tišnově, nebo Víru, má tendenci vymlátit plomby ze zubů, ale na normální silnici je skvělý. Rám vypadá skvěle a bytelně. Když srovnám tu krásnou kyvku Tuona s jeklem Bandita...
Výborná je ergonomie. Překvapilo mě, jak pohodlná je pozice i sedlo i při delší jízdě. Vyšší široká řídítka jsou skvělá při projíždění pomalých vlásenek a z jízdní pozice nebolí ani po delší době zápěstí.
Brzdy : Zlatá Bremba, co dodat? Ubrzdí i vlak, dají se dobře dávkovat a nevadnou. K zadní brzdě jsem četl spoustu komentářů. Mě brzdí. Jako zadní brzda, přibržďuje. Moje Tuono je z roku 2010 a u brzdového válce zadní brzdy je kryt proti teplu od výfuku. Že by reakce výrobce na problém?
Ostatní : Někde už jsem četl o "záhadném" lehkém zamlžení displeje i když neprší. Taky už se mi to stalo. Jak to přišlo, tak to odešlo. Holt taková italská "vlastnost". Menu palubního počítače není zrovna intuitivní. Na motorku si stejně nechodím hrát s počítačem, ale jezdit. Tak kdo by se na to díval... Co oceňuji je počítadlo kilometrů od rozsvícení "žíznivého oka". To je lepší než nějaký nepřesný palivoměr. Motorka byla koupená na poměrně zachovalých Dunlopech Sportsmart TT, které fantasticky drží, ale mizí před očima. Až doslouží, uvažuji o trochu civilnějších Pirelli Diablo Rosso III. Tuono je prostě bude žrát...
Malý update: Po třech měsících mám najeto asi 3500 km. Pneu vyměněny za Pirelli Diablo Rosso 3 a i s nimi maximální spokojenost pokud jde o grip. Životnost se ukáže časem, ale nedělám si iluze
Nadšení z motorky neopadá, právě naopak! Červenohorské sedlo, Buchláky to je jeho revír... Senzační svezení, ta dravost je těžce návyková!
Oproti Banďákovi si musím zvyknout na dolévání oleje do motoru. Banďák nula, Tuono asi 1,5 dcl na 1000 km. Podle zkušeností majitelů zřejmě normální stav.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 22.04.22 v 18:36 10b.

Vypadá hodně dobře, taky jsem na něj u tasse tenkrát koukal.

iMAD58
iMAD58 napsal 05.08.19 v 03:37 10b.

Pěknej Tuňák, ať slouží

StepanP
StepanP napsal 04.08.19 v 21:37 10b.

Máš tam 10

StepanP
StepanP napsal 04.08.19 v 21:36

Pěkná recka

Quiker
Quiker napsal 03.08.19 v 14:48 10b.

Super volba
Tak ať ti to jezdí

Více komentářů



TOPlist