renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 R (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Medoulek
Vloženo 27.2.2019
Aktualizováno 28.7.2022
Zobrazeno 765x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska na druhý pohled... stála v pozadí jiných, ale našla si mě :)))

Ani po čtyřech letech se mi neokoukala a občas ji v garáži jen tak mimoděk pohladím se slovy "Neboj, o víkendu se provětráme." ;)

Výška jezdce: 200 cm

První dojmy - Vím, že je to blbé srovnání, ale cítím se na ní, jako když jedu svým dieselovým dlabaným ingotem ;) Pohodlně, zadek jak v bavlnce, motor si jen brumlá, žádný ohlušující řev cirkulárky, ale když je potřeba, zabere pěkně odspodu... jen za mnou nelítaj saze :-D Jinak jelikož je to má první motorka nemám s čím porovnávat...

Recenze

Co bych tak jako napsal, když mám zatím najeto asi tolik, co ostatní s motorkama nacouváno. A to nemyslím Goldwingy, které mají zpátečku

Zaujala mě hned, jak jsem projížděl inzeráty, ale říkal jsem si, že BMW je nad moje možnosti a koukal dál. A to by nebylo dobrých kamarádů, aby mi každý neradil kup si Hondu, kup Yamahu, kup si to či ono, protože je to nejlepší. Jen jeden říkal "Každá motorka má své mouchy a jestli se ti libí Brambora, kup si ji." a protože mě dobře zná, dodal "Je to hodná motorka a s tvým flegmatismem si budete naprosto vyhovovat.".
Doufám a věřím, že měl pravdu... ve všem :)

Po čtyřech letech...

Kamarád měl pravdu! Každá vyjížďka je radost a pohoda. Někdo by chtěl možná více rychlosti, agresivity, otáček, ale na to tahle motorka není a mě to naprosto vyhovuje. :)
Nedávno jsme ženě pořídili maličkou Inazumu 250, kterou jsem si párkrát projel. Je s ní legrace, ale porovnávat tyhle dvě motorky je jak hodnotit kozu proti koňovi. Takže mé neobjektivní zkušenosti mají stále pouze velice subjektivním povahu.

Motor:
Ach ty starty... Ten "sytič" si mohli soudruzi z NDR odpustit. Ale co už, zahřátá chytá na první otáčku a při prvním startu je to takový folklór "páčka nahoru, start, rozjet, páčka dolu".
Jinak je z něj cítit taková nenucená síla, dobře seřízený si cukne jen občas a po zavření brzdí jak ty mé pětiválcové diesely. Na druhou stranu z něj jdou při některých otáčkách vibrace do stupaček a heftů. Když už ale člověk ví, jak s ním zacházet, není 3 hodinová cesta žádný problém. :)

Podvozek:
Opět dle mého neodborného názoru naprosto parádní. Krásně žehlí naše "úžasné" silnice, odpustí lecjakou díru či kanál, předek se nepotápí, prostě super. Na polňačce už jsou kamínky a kořeny cítit, ale pořád nic, co by člověku vyrazilo zuby.

Brzdy:
Maličko mě znervózňuje, když slyším pískat to servo, protože každá elektronika se muže podělat. :) Ale jinak je to na jeden prst neustále na brzdě a ten stačí i na prudší brzdu. Navíc to brzdí samo i zadkem. Nedej Bůh, jestli přesedlám na jinou motorku, která to nemá, protože bych zadek neuměl používat. :)))

Něco dalšího:
Naučil jsem se řadit bez spojky a krom občasného falešného neutrálu mezi 4 a 5 to tam krásně padá jak Němci do krytu.
Blinkry jsou tu naprosto netradičně, ale vlastně je to pohoda.
Žehnám kardanu!
Výměna baterky vede přes poznatek "Jak sakra sundám tu nádrž!?", ale povedlo se a dá se nabíjet přes origo "skorocigaretový" konektor nad řadičkou.
Zámek řídítek na obě strany se taky občas hodí... obzvlášť v malé garáži.
Kupodivu hodiny, umístěné uprostřed přistrojovky, jak kdyby šlo o životně důležitý ukazatel, bez kterého se nedá jet a původně jsem si říkal, že by tam mohl být třeba ukazatel paliva, či zařazené rychlosti, jsou výborným doplňkem! Co má člověk za kvalt je jedno, když naslouchá motoru, kolik benzínu má v nádrži se dá odhadnout z nájezdu a popřípadě hladového oka, ale když má člověk někam přijet na čas, tak přesně ví, jestli si může ještě střihnout zajížďku tou užasnou klikatou okreskou nebo to vzít rovně k cíli. ;)
Přední světlo je sice velké a snad i nepřehlédnutelné pro ostatní, ale za tmy mezi lesy je to takový spíš "tmotvořič", kdy i světlušky snad svítí na cestu víc a tolik se neklepou.

Závěrem:
I když to není motorka pro každého, pro mě byla volba Bramboračky skvělá.
Závěrem tedy dodám, že toto doufám nebude závěr! ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
smitth
smitth napsal 28.07.22 v 17:37 10b.

Dobrá volba. Tohle je první motorka po Jawách, co jsem si pořídil. A stále se k ní vracím. Možná právě pro ty vibrace a surovost jak popisujete. O rychlosti to opravdu není. Přeji hodně km

kpt_šnek
kpt_šnek napsal 27.07.22 v 20:26 10b.

Je skvělá, jako tvuj osobní batůžek to můžu potvrdit.

Lucky_Boy
Lucky_Boy napsal 28.02.19 v 19:31 10b.

Pěkný kousek Good luck a kolama dolů

Medoulek
Medoulek napsal 28.02.19 v 11:15

Forss, díky moc!

Forss
Forss napsal 27.02.19 v 18:13 10b.

Tato motorka je maximálně nej-cestovní naháč. Motor se mi jeví lepší než 1200. Mám už sice nástupce, ale stýská se mi po ní. Je to moc dobrý Boxer motor a bude ti opradu velmi dobře a dlouho sloužit. Perfektní volba

Více komentářů



TOPlist