renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Motorkari.cz
Vloženo 20.2.2019
Aktualizováno 6.4.2022
Zobrazeno 3 260x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.2

Popis motorky


Honda CB500X na dlouhodobý test. Jejím správcem je Honzis Rameš

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Proč právě CB500X, co nás na něm tak zaujalo? Dostupnost a univerzálnost. V tom se mu snad žádná jiná motorka nevyrovná. Za 169 900 Kč je to skvělá nabídka, zejména když uvážíme, že jde o nový model, a v tom, co za ty prachy nabídne, hledá konkurenci jen těžko. Vypadá v tomhle novém ohozu fakt super, není to od pohledu ani motorka pro páprdy, ani pro mladé janky. Motor nás vždycky bavil a bavit bude, pětikilo s homologačním stropem 35 kW/48 kobyl utíká moc pěkně na to, abyste nikde nebyli za brzdu provozu. Začátečníka nevyleká, zkušeného dokáže pobavit svou točivostí a neoddiskutovatelnou statečností. A je to už „objem“, takže má slušný krouťák. Lehkonohá do města, schopná na celodenní výlety, a když je člověk skromnější, tak na ní zvládne i dovču v Alpách. Tam jí do kopců sice bude trochu docházet dech, ale dá se to nahnat statečností v serpentinách, kdy si dáváte zprava-zleva pupkaté kníráče na Bramborách, haha. A co bude dělat u nás v redakci? Inu, přesně tohle. Chtělo by se říci, že nafasuje montérky a půjde makat, ale to by byl hřích, v té červené je to fešanda, takže ji necháme, jak ji v Hondě stvořili. Tedy, malé úpravy ještě budou, postupně na ni budeme přidávat originální příslušenství Honda, které je na tenhle model k dispozici. Ale první zajížděcí kilometry ještě zvládneme „naholo“. Protože jsme se už nemohli dočkat. A pak to začne. Cébo bude taková mula, holka pro každý den a možná i noc (bez dvojsmyslů). Nevěřili byste, co času a kilometrů strávíme každý rok surfováním po Praze při přebírání a vracení testovacích motorek. V tomhle se Hondička nadře a vůbec jí to nezávidíme. Samé střídání zatížení v jednom a ve dvou, na které nikdo štelovat předpětí zadní pružiny určitě nebude, v dešti i za tropického vedra, protože testovací kalendář se neptá, jaké je počasí, a rozhodně u ní nebudeme klečet s leštěnkou po každé přeháňce. Když bude hodná, vyčistíme a namažeme jí řetěz. Když ne… tak jí ho vyčistíme a namažeme i tak, zase taková čuňátka nejsme ;-) Ale nebrali jsme si ji místo skútru. Jsem přesvědčený, že jako doprovodné vozidlo pro fotografa bude ze všech tří dlouhodobě testovaných motocyklů (dalšími budou… ale nechte se překvapit) využívaná nejčastěji právě pro svoji obratnost. Až bude mít kufry, tak leccos uveze, potom ji fotograf píchne na první volný plácek vedle silnice a půjde mačkat spoušť. Tohle s Gold Wingem prostě neuděláte. Kromě testu stroje jako takového ji protáhneme různými srovnáváky s konkurencí i nekonkurencí, pošleme ji na delší výlety, protáhneme jí perka na nějakém menším asfaltovém okruhu, protože jsme přesvědčeni, že to dá i tam, a samozřejmě ji taky umažeme od bláta. Jen ať se pochlubí, co umí, když už dostala to větší přední kolo a větší zdvihy odpružení. O všem vás samozřejmě budeme informovat a motorku uvidíte na našem stánku na Motosalonu, který začíná už pozítří. Tak vítej, Hondičko!

Recenze

Lepší ovladatelnost slibují také nová kónická řídítka a o 3° zvětšený úhel zatočení. Do plného rejdu to je nyní 38°. Upravený je také tvar sedla, který je v přední části o kousek užší, mělo by proto být jednodušší dosáhnout na zem. CB500X se také dočkalo drobných designových změn. Působí nyní o něco agresivnějším dojmem, hodně se zapracovalo na napojení bočních kapotáží s nádrží a obyčejné blinkry vystřídaly LEDkové. Nejvýraznějším dopadem upravených kapot by ale měla být zlepšená aerodynamika a ochrana jezdce při jízdě na dálnici.

O našem testovacím CB 500 X jsme na stránkách Motorkáři.cz popsali dlouhé listy virtuálních á-čtyřek:

1) přebírání na dlouhodobý test: https://motorkari.cz/a/tfp
2) zajíždění: https://motorkari.cz/a/tfq
3) nazbrojeno na cesty: https://motorkari.cz/a/tfr
4) 150 km zatáček pohledem Františka: https://motorkari.cz/a/tfs
5) redakční Honda CB500X pohledem kolenovrta Honzise: https://motorkari.cz/a/tft
6) CB500X pohledem začínající motorkářky: https://motorkari.cz/a/tfv
7) finále dlouhodobého testu: https://motorkari.cz/a/tfu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomasson.tr
tomasson.tr napsal 21.05.21 v 07:02 10b.

robert-36
robert-36 napsal 05.05.20 v 18:45 1b.

RoHor
RoHor napsal 02.12.19 v 11:56

Skvělá moto. Mám již 3 roky a stále mne vyhovuje i na cesty po Evropě. Dojezd 400-450km.

PEPE800
PEPE800 napsal 19.04.19 v 08:06 10b.

speroure
speroure napsal 20.02.19 v 17:03 10b.

Pěkné cendurko! CB500X byla jedna z mých favoritek při nedávném výběru. Je škoda že není na drátěných kolech a v základu nemá více doplňků! I tak přeji hezké testování!

Více komentářů



TOPlist