renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Sport 1200 8V (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tygrik75
Vloženo 26.9.2018
Aktualizováno 24.5.2020
Zobrazeno 3 437x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na první pohled poctivý kus železa. V podstatě obr motor osazený řidítky, sedadlem a koly doplněný něčím kde bude dostatek benzínu (vypadá jak plechová, ale je z plastu). A jelikož to spíchli v Itálii, tak to ještě obalili do ohozu, který tomu moc sluší.

Více fotografii

Motorka koupena od Stärker-Profil GmbH Erfurt,DE - perfektní komunikace, vstřícné jednání, profesionální přístup nad rámec běžného. Fandové Jawy. :-), Jinak dealer Triumph, Suzuki, Kymco.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX: nevyužiju její offroad vlastnosti, ale dost jsem váhal
Moto Guzzi Breva 1200: na první pohled skoro stejná motorka, ale není tomu tak. Jsou to maličkosti, ale necestuji dálky a emoce zvítězily
Honda X-ADV: jediná o které jsem uvažoval jako o nové - no trochu překvapení :-) ,ale šel jsem ze skútru, tak jsem měl v merku i tohohle kočkopsa, a byl jsem z ní naprosto paf do doby, než jsem ji viděl na živo. Komponenty asi fajn, ale je to plastová almara (viděl js
Moto Guzzi Griso 1200 8V: nádherný vzhled, na drátěných kolech v zelené paráda. Nedělá se s ABS. A co hlavně pozice za řídítky. Už se nechci natahovat.

První dojmy - safra ta je těžká - první manipulace. Po měsíci používání jsem si už zvykl a nevidím v tom problém. Jízda super, pohodlný podvozek i na naše hrůzo cesty, nádherně sedí v zatáčkách, jízda ve dvou v pohodě a vůbec necítím, že mám spolujezdce. Motor ... kdo nejel nepochopí

Motorku bych doporučil pro - pro mě a tak by to mělo být u každého. Přece nebudeme jezdit všichni na tom samém. Chce někoho kdo poslouchá co chce, ale dokáže ji i ukázat kdo je pán. Pro někoho, kdo ještě není starý na ceťáky a nepotřebuje do terénu. Jo a ten Sport v názvu je u Italů spíš označení pro barevné provedení ;-)

Doplňky na motorce - padáky HB, padák na kardan, zvýšení řidítek - homologované, laďák Mistral, hlavní stojan, kufr MG perleť.

Recenze

Už spoustu let jsem řešil zda si mám rozšířit papíry. Bál jsem se, že přijdu už o to co mám tak jsem do toho nešel. Letos jsem se rozhoupal a papíry udělal a i když jsem nechtěl měnit svou "tříkolku" 300ccm, tak se ve mě něco zlomilo. Začal jsem brousit internet a pokukovat co se prodává.

Už před lety jsem viděl Moto Guzzi Griso a dost mě uhranulo. Přestalo se dělat a tak nějak jsem zas vypustil značku MG s hledáčku. V podstatě šla tato značka mimo můj zájem a tak ani teď při hledání jsem se na MG motorky nedíval. Nějak jsem to viděl tak, že to bude Japonec, nejspíš Honda, jo Afrika, nebo X-ADV.

No a do toho kolega v práci vyměnil svou stařičkou Yamahu za Moto Guzzi Breva 1100. Nechal mě projet a bylo vymalováno. Tak velký dojem ve mě zatím nenechalo nic. Ten mix mechanických zvuků a pozitivních vibrací člověka uchvátí. Ne není to dokonalý japonský stroj kde je vše sametové, tohle je opak, ale příjemný opak. Člověk má pocit, že ta motorka žije, že to není jen nějaký přesný strojírenský výrobek.

A tak hledám a žhavím internet. Pak zahlédnu Sportku. Kdysi jsem na ni četl recenzi, ale nějak mě to nezaujalo. Teď se dívám na fotky černé s bílým pruhem a říkám si, to je ono. Kolega straší, že na tom budu ležet, že je lepší Breva, ale já mám v hlavě vyvařeno. Pak najdu na mobile.de červeno bílou (ne bílá to není, je to perleť a se zlatým lemováním) Sportku rosso corsa ABS rok 2013 a už jsem ztracený. Navíc servisní historie, super stav, laďák Mistral, k tomu origo původní, navíc hlavní stojan a navíc zvýšená řidítka, ještě igelitka plná originál dílů pro 20k servis. Moto měla najeto 18.600km. Když jsem se u nich doptal, že je to model s již novým vačkovým systémem tak bylo rozhodnuto. navíc to nebylo od soukromého prodejce, ale od velkého moto hausu Triumph,Suzuki. Jednání na dálku super, zajistili i jejich STK (dle informací na webu českého ministerstva by se měla uznávat i u nás - to ale asi u nás nikde nevědí, tak jsem ji absolvoval v ČR znovu). Pak jsem rozbil prasátko a nervy mé životní lásky a šel do směnárny pro eura. Švára zajistil dodávku, já koupil nájezd a kurty a pak hurá do již ne východního Německa (Erfurt) . Jednání u prodejce super, jen jsme se pozdravili, žádné nucení čehokoliv, udělal nám kafíčko a nechal nás kolem motorky šaškovat aplazit se dle našeho uvážení. Pak přišel příjemný pokec (v rámci mé chabé angličtiny )Ptali se na Triumph v ČR, zda je to u nás známá značka atd. Asi si mysleli, že se to jinde než v Německu a na západ od něj neprodává a pak na Jawu. Jsou velcí fanouškové a ve vitríně prodejny mají pěknou krosku a další artefakty. Prý jestli neprodávám nějakou Jawu atd... . Podepsáno, zaplaceno, krabice dílů předána a s pomocí ochotného personálu naloženo, jen jsem již musel po lávce řídit já, to mi s úsměvem prodejce přenechal. Asi jako už je to tvoje, tak si to nabourej sám, ale velký dík, protože poradili a ukázali jak správně ukurtovat, aby nebyly zbytečné výdaje po přepravě. No přeskočil jsem moment příchodu do prodejny. Šok, obr prodejna, říkal jsem si zda jsme správně a po otevření dveří plocha plná desítek motorek Triumph (nejvíc snad Tiger) a Suzuki. Díky tomu, že teď letí samé šedé a černé mě uhodila v tomto davu obklíčená červená kráska. Jo byla to ona moje budoucí. Škoda, že jsem neudělal foto, ale v tom mraku motorek (50 snad i víc) se v x té řadě vyjímala jak pověstná růže mezi trním.

STK hned za hranicema, tam mi málem upadla, protože byl hrozný uragán a blbě jsem ji držel a už šla od těla. Naštěstí švára zachránil Sportce lak a mě infarkt a dopadlo to dobře.

V ČR jsem doplnil padáky k motoru i na kardan a dokoupil originál MG kufr.

A co o moto? Je to holka Italská se vším všudy. Hlavní slovo je emoce. Vzhled nikoho nenechá bez reakce ať je to, že se mu líbí a nebo ne. Chceš jet pomalu a nechat ji brumlat a vytahovat ze zatáček - v pohodě. Chceš rozhodit vidění - v pohodě. Stěžuje si někdo na vibrace a charakter motoru nastaveného od výrobce? V pohodě - nech si nahrát vyladěnou mapu a rázem je z toho japonská uhlazená raketa. Osobně jsem na chvilku vyzkoušel, a já mám rád tu lokomotivní syrovost a vibrace originálu, i když tak neletí jako vyladěná. Laďák Mistral tomu dává parádní zvuk. Tak nádherně funí do výfuku a občas si při podřazení vystřelí. Osobně jezdím na kochačku a mám nejraději pomalé vracečky. Miluji ten zvuk a vibrace, když se zvedá od 2000rpm. Zvládá i méně, ale proč ji trápit. ABS bez výhrad. Pohybuji se i po městě a tak se párkrát již hodilo. Podvozek je parádní, nádherně drží zatáčku a nerozhodí ho ani horší povrch. Jsou na tom Metzelerky tak to bude i zásluha obutí. Bál jsem se vedra od válců na kolena. Tahle motorka je větší a tak i když mám skoro 187cm, tak jsou bezpečně v odstupu. Jezdil jsem o letošních pařácích město i mimo a vedro je spíš cítit na kotníky. Teď jak se ochladilo, tak válce příjemně hřejí na nohy. Moto totiž nemám jen jako zábavu na víkend, ale jako parťáka na každý den dojíždění do práce. Asi nebudu jezdit vždy do prvního posolení na podzim a od prvního deště na jaře jako na mé bývalé MP3, ale o moc míň asi ne.

Co víc? Mám toho v sobě hodně, dojmů a nadšení, jo i pokory. Není dokonalá, nechce mladýho splašence co ji bude tahat za vlasy a nebude poslouchat zda se jí to zamlouvá a na co má zrovna chuť. Kdo už vnitřně vyzrál, tak to pochopí a dostane zážitky, které mu neposkytne žádná dokonalá modelína na světě.

Má tu smysl psát o tom jak letí, jak řadí, jak si pohodí prdelkou při laškování se spojkou - kardan? ... ... . ne, tahle motorka o tom není, sedni a projeď se. Pak už záleží zda vám to spolu půjde a nebo ne. Já už vím, že nám to jde a že je to ta co jsem hledal. A jelikož je to správná divoška, tak má ráda i holky a moc ráda je i sveze a potěší je.

Díky moje životní lásko - ženuško moje, že jsi mi umožnila si splnit sen o velké moto. Doufám, že nám to ve třech dlouho vydrží a budeme si to užívat.

---
4.12.2018
- nakreslil jsem si v Tinkercadu takovou blbost pod olejovou vanu, aby nestála moto přes zimu na kolech a vytiskl na 3D tiskárně. Jelikož snad 90% hmotnosti stejně leží na hlavním stojanu, tak to nemusí být ani nic moc pevného (moto lze vpředu přizvednout dvěma prsty).

https://www.thingiverse.com/thing:3249087
---
22.5.2020

Tak jsem byl dnes pro holku v První Kozí. Moc díky úžasnému teamu úžasných lidí.
V Sušici byla přes zimu na servisu co si k 30 tisíc km zaslouží. Takže vidlice, oleje, svíčky, atd ... a mnoho dalšího a jelikož ještě neabsolvovala výměnu vaček v rámci svolávačky, tak i ty (a s tím čištění olejového systému od nečistot z vaček).

Jak se na podzim zjistilo při kontrole u Jirky Rianta, tak mě dovezla ze srazu v Itálii zázrakem (vůle na ventilech prý snad 2mm). Potvrdilo se to co se všude píše - 30 tisíc km a mají dost. Tedy ty původní. Naštěstí to dobře dopadlo a továrna se k tomu postavila čelem,já mohl uhánět k domovu. Vzal jsem to přes Lnáře a tak výlet na jedničku. Tahle motorka mě neomrzí. Podvozek, motor, průběh výkonu - pro mě super a to co jsem hledal.

Ještě jednou díky Jirkovi Riantovi a celému teamu z První Kozí. To je to super navíc, co člověk koupí Guzzi získá. Srdcaře, kteří se kolem této značky pohybují.

díky

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kittiwake
kittiwake napsal 01.03.21 v 16:21 10b.

Ahoj, az ziji Guzziny!

mc1979
mc1979 napsal 02.12.19 v 20:48 10b.

Mám slabost pro Italky

staroch30
staroch30 napsal 12.06.19 v 19:22 10b.

Krasna sportka! A super popis. Tak kolama jen dolu furt!

Karlossboss
Karlossboss napsal 10.02.19 v 19:17 10b.

Moc pěkná

mis_001
mis_001 napsal 05.02.19 v 19:54 10b.

Moc pěkná! Ať Ti slouží! Užívej jí každým douškem!

Více komentářů



TOPlist