renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jopeeeno
Vloženo 10.9.2018
Aktualizováno 22.10.2019
Zobrazeno 3 316x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nezáludná, dospělá, a především taky léty prověřená konstrukce pohonu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Jan Konečný - Motogaráž (Český Těš - - vstřícný, ochotný, dobře reagující. Vřele doporučuji.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XR: V dané cenové relaci byly stroje starší 5 let, nový Tiger je mimo rozpočet a ojetiny jsem se bál.
Honda NC 750X: Ve srovnání s Versysem - podvozek je o třídu níž a vzhled taky poněkud ne ideální a oku lahodící. A pak tu máme ten motor s nižším výkonem, i když více Nm. Nezaujal. DCT by bylo asi fajn, ale souhra všech těch detailů nahrála Kawě.
Yamaha Tracer 700: Slušná cena, vynikající motor. Podvozek spíše na zatáčky a ne na adventure, výfuk svařený z kdoví jakých plechů, strašně to bije do očí. Kdyby nebyl Versys, možná bych vzal Tracera. Ale ten výfuk...

První dojmy - - řidičský průkaz na "velkou motorku" jsem absovoval až v současnosti (autem jezdím přes 25 let), ježdění na čtyřkopce a skůtru nepočítám, takže jsem "Áčkařský začátečník". Nicméně i z toho důvodu jsem vybíral motorku, se kterou se nebudu prát, nezáludnou, která padne do ruky "na první dobrou", což Versys 650 beze zbytku splňuje.

Motorku bych doporučil pro - Začátečník, ale i zkušený "cestovatel".

Doplňky na motorce - Verze Tourer - boční kufry s taškami, blastry a tankpad. V plánu nějaké protektory, nebo padací rám.

Recenze

Jak jsem už psal, na velkých, nebo středních motorkách jsem nejezdil, pokud nepočítám Jawu 350 v období dospívání, kterou si koupil kamarád. Lítání na scooteru X8R od Hondy nemůžu považovat za průpravu, takže vše hezky od začátku.

Letos jsem se rozhodl to změnit a před sezónou vybíral autoškolu. S vědomím, že nový způsob výuky je poněkud obtížný, jsem nastoupil na kurz. Předně musím napsat, že 13 hodin výcviku je žalostně málo, obvzlášť na to, aby člověk "vychytal" tu gymkhanu před závěrečnými zkouškami. O jízdy ani tak nešlo, ty šly fajn, ale vypilovat rovnováhu v pomalých rychlostech, zafixovat pohled do zatáčky... To už bylo o dost složitější. Ta osmička byla fakt peklo. No, nakonec se podařilo. Jizdy jsem dělal na ER6N a chování motky mi učarovalo. Zpět k výběru motorky...

Mezitím jsem laboroval, jaký vybrat stroj. Internet plný informací, kamarádi jezdící na různých strojích, různých výrobců. Každý "hájil to své". Nakonec jdem vyhodnotil alespoň to, že chci cenduro. Dost dlouho jsem kalkuloval na tím, že koupím ojetého Triumpha Tigera. Je to fakt technicky zajímavý stroj a design je výborný. S postupem času jsem ale změnil názor, měl jsem totiž obavy z ojetiny takového druhu motky. Majitelé je z důvodu zaměření moc nebudou šetřit a nabídky motorek v naprosté většiny z Itálie. Zkusím nový stroj.

První favorit byl tak trochu proti proudu. Tíhnu ke značce Honda, tak jsem navštívil salon. Ve stanoveném rozpočtu to vycházelo pouze na NC750X. Hmmm, na první pohled sice neuchvátila, ale zaujala DCT. To by mohlo začátečníkovi usnadnit počátky. Podvozkově budget, jen jeden kotouč vpředu, na druhou stranu LED světla, úložný prostor místo nádrže, takže by byly kde schovat věci... To by i šlo. Navíc sleva 10.000 Kč. Jdeme dál.

Yamaha Tracer 700. Hezká motorka a perfektní motor (CP jsou dost vychvalonané), jízdní vlastnosti na pěkných cestách. Akční cena cca -6.000 Kč + top case zdarma. Slušná nabídka. Jediné, co na mě nepůsobilo hezky, je tlumič výfuku. Jsou na něm nehezké svary, vyloženě to bije do očí. Vypadá to, jako by to někdo svařoval doma na koleně. Nemohl bych se na to dívat. Škoda. Tvrdší nastavení přední (nenastavitelné) vidlice bych možná přežil, cenduro se stejně podívá maximálně na polňačku. Tak opět, jdeme se podívat dál.

Kawasaki. Versys se hodně líbil už na fotkách a videích. Zašel jsem na nejbližší salon. Naživo mě stroj uchvátil. Limetka ve "speciální edici" je krásný stroj. Překvapila mě jeho velká robustnost. Na to budu malý, napadlo mě. Usedám. Na nohou tenisky, paty lehce odlepené od země. Hm, čekal jsem, že budu na špičkách. Motoboty a bude to o.k. To by šlo. Nechávám si vytisknout nabídku financování a pojištění. Akční nabídka = nic. Předváděčka nedopadla. Nesmlouvám, jdu dál. Podařilo se mi se nakontaktovat na člověka, který vlastní Versyse a projet se. Emoce, silné emoce. Paráda. Udělám si výlet k dealerovi o 30 km dál. Jiný přístup, žádná laxe. Nechávám si zpracovat nabídku. Výrazně výhodnější, než "vedle". Je rozhodnuto, tohle beru.

Vzhledem k tomu, že se ke konci srpna 2018 u "mého prodejce" nedal koupit model v zelené barvě - SE (ani už nebyl v centrálním skladě), rozhodl jsem se pro koupi MY 2019, který sice nemá tak efektní polepy, nicméně hezká zelená perleť v nabídce pro rok 2019 zůstává. Prodejce jej bych schopen dodat do cca 15 dnů. Paráda. Sleva sice 0, ale finacování i pojištění lákavé.

Nastává den "D". Přebírám motorku a vyrážím. Syrový stroj, do 3.000-3.500 ot./ min. se dostavují výrazné vibrace. Zajíždím, takže poučen informacemi od výrobce, neženu otáčky přes 4.000. Což není úplně jednoduché. Mám de facto ani ne 1.000 použitelných otáček. No nic, budu to muset těch 800 km nějak "přetrpět". Pak lze, dle pokynů výrobce, motor vytáčet až k 6.000 ot./min. Po 1.600 km lze už vytáčet k omezovači. Záběh nepodceňuji, u auta jsem se na něj soustředil a jede výborně.

Podvozek je geniální. Dělá přesně to, co od něj očekávám. Komfort vynikající, a přesto i podrží v zatáčkách. Uvidím, co nastane, až to bude možné a "naložím" tomu. Zatím se to jeví jako výborný set up. Sedlo je velmi pohodlné. Za první den jsem ujel 145 km a zadek si nestěžuje. Vzpřímený posed je vynikající, neunavuje. Nastavitelný větrný štít z výhradami, zatím vyhovuje tak napůl (mám 177 cm). Bude zřejmě upgrade.

Další postřehy z motorky budu psát do kolonky "deník".

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JardaBar
JardaBar napsal 18.07.20 v 16:11

To máš u všech motorek, nejde řadit klidně jak v autě, protože otáčky padají mnohem rychleji a k tomu žádné synchrony.
V-Strom vypadá zvláštně, ale zase design není to co vnímáš, když na moto sedíš/jedeš.

Jopeeeno
Jopeeeno napsal 17.07.20 v 12:00

@JardaBar:
Řazení si za tu dobu už "sedlo", ale ze začátku to bylo tak, jak popisuješ, až na to, že to lépe řadilo, když jel člověk "bomby", než piánko.
Experimentoval jsem i s nápněni v povolené viskositě a vyšlo mi, že s Motulem 300V si motor i převodovka "rozumí" nejvíc. Po 10.000 ujetých kilometrech bez výhrad.

Popisoval jsem to v úvodu, ze všech Tebou zmiňovaných adeptů, pro mé potřeby vyšel nejlíp Versys, i když každý z nich má určitě co nabídnout. U Stroma bych "nepřežil" design, prostě se mi vůbec nelíbí, Tracer má skvělý motor, CP2 se povedl...

U Versysu se mi líbí krom popisovaného i to, že mohu tovární kufry upnout, bez zbytečného (nevzhledného) lešení, seřídit kompletně podvozek...
Ano, motor pod 3.000 ot./min. vibruje, ale ve vyšších otáčkovém pásmu motoru, vibrace do řídítek a stupaček necítím, jen lehké mravenčení v sedle. Není to nic, co by mě obtěžovalo. Koupě nelituji.

JardaBar
JardaBar napsal 17.07.20 v 10:14 10b.

Versys je pěkný, asi nejhezčí moto v kategorii, ale motor a převodovka se moc nevedly. Motor vibruje a převodovka je vážně taková hrubá. Ale zelená mu sedne skvěle.

Navážu na to co si psal v deníku: "1-3 převodového stupně někdy doprovází rány. Zvláštní, že se to neprojevuje stále."
Na řazení má vliv prohřátí motoru (oleje), počítám, že když není úplně prohřátý, řadí solidně, ale čím více se komplet prohřeje, je to horší. Ostřejší jízda po městě/stání a bude nejhůř tipuju, že jo?

Ideální motorka by byla:
- design Versys
- motor Tracer / V-Strom
- podvozek Versys / V-Strom
- sedlo V- Strom

No když pominu takového křížence , nejlepší vyváženost nabízí asi V-Strom, i když je to moto pro lidi většího vzrůstu.

Jopeeeno
Jopeeeno napsal 03.03.20 v 11:24

matii:
Nápodobně.
Zatím najeto 9.000 km, motorka ještě nepoložená, tak snad to tak i zůstane
Volby nelituji a stroj určitě jen tak měnit nebudu

matii
matii napsal 03.03.20 v 10:36 10b.

Ha taky začátečník. Parádní volba

Více komentářů



TOPlist