renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MaloPes
Vloženo 28.6.2018
Aktualizováno 20.3.2024
Zobrazeno 7 900x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Kawasaki zelená, jak jinak se může jmenovat než Žabička.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Hloubětín (Praha 9)) - Tak dlouho se chodí kolem cukrárny, až si stejně dojdete dát dortík... chodit denně do práce kolem K2 bylo za "trest". Naštěstí se mnou měli trpělivost...

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: chtěl jsem motorku, úměrnou mojí postavě, nemám rád pocit že je mi motorka malá
Honda NC 750X: vážný konkurent Kawy, ale nebylo to "ono", chyběl ten "wow" efekt
Yamaha Tracer 700: nelíbí
Suzuki DL 650 V-Strom: nelíbí, dealerství Suzuki v CZ mi přijde velice ubohé
Benelli TRK 502: vlice vážně a dlouze jsem o ni přemýšlel, porovnával, srovnával, na svezení to bylo OK, přiznám se ve finále při rozhodování došlo na takové ty detaily jako důvěra ve značku atd. Benelli tady ztrácela kladné bodíky
Moto Guzzi V7 Special: ještě jsem do ní nedorost

První dojmy - Už při testovací jízdě jsem byl nadšený :-) Při zajíždění jsem byl nadšený... ...a při ježdění teď jsem taky nadšený :-)

Motorku bych doporučil pro - Motorka se musí líbit, pak ji odpustíte třeba i to, že nejezdí...

Doplňky na motorce - Originál mlhovky, boční kufry, kryty rukou, vyhřívané hefty Oxford (mám malou ruku a mohly by být tenčí, aby se lépe držely...) slidery od Rutaru, 2* USB na palubní desce, až jednou bude tankvak, aby byla šťáva v dosahu...

Recenze

Po 14 letech v sedle Cagivy Canyon 500 jsem ji prodal, jelikož mi přinášela víc vrásek na čele než radosti. Následovalo několik měsíců bez moto a já jen tiše (a někdy asi i hlasitě) přemýšlel, co dál...

Následující řádky berte prosím s ohledem na to, že jsem 14 let jezdil jedno moto a to Vám dá zapomenout na to že existují i jíné stroje než 1válce... A tak mne nadchlo cokoliv novějšího

Půjčil jsem si na testovací jízdu Benelli TRK 502 v Liberci - moc děkuji za půjčení a bylo to super vyjet si na Ještěd a dolů. Euforie z toho že moto brzdí, nevlní se, neklepe se. Paráda, navíc jsem touto jízdou došel k tomu, že chci zažívat pocit, že sedím "v motorce" a ne na motorce... Mám rád mohutný předek s dobrou ochranou před větrem atd... Ještě ten samý den jsem si půjčil také Hondu CB500X (taky moc děkuju za půjčení), tam jsem měl pocit že sedím na moto velikost 8/10, prostě taková (vlastně velikostně stejná jako Cagiva) a neměl jsem z ní ten dobrý pocit jako z TRK 502. Po několika týdnech jsem si půjčil Versyse 650, pocit z moto celkově SUPER (mohutný předek, prima motor, super brzdy). Po najetých 100km jsem ho téměř nechtěl vracet. Domlouval jsem si ještě vyzkoušení si Hondy NC750X, kdy ale nepřálo počasí a prodejce moto za deště nepůjčoval. To jsme bral jako znamení osudu...

Každý den, po dobu cca 6 měsíců jsem chodil kolem Kawa prodejny do práce a z práce a myslím, že 2* do týdne mně tam měli, téměř jsem si tam mohl napsat "přechodné bydliště".

V březnu se pak objevila možnost si opravdu moto dopřát, tím bych chtěl poděkovat zejména mé manželce.

Tak a teď k Žabičce jako takový, je to prima stroj, jehož výkon na naše silnice je víc jak dostatečný. Vzhledem k objemu je ale taky ještě pořád velice dobře dávkovatelný. Zajíždění byla trochu nuda a člověk nepouštěl oči z otákoměru, aby náhodou nešel přes "limit". Po záběhu jsem došel k tomu že stejně 90% všeho jedu v dolním spektru otáček a když je potřeba předjet, tak podřadit 2 kvalty dolů a zatahat za plyn...

Pokud člověk jede nad cca 7.000 rpm, pak to jede jak z praku...
a když potřebujete zastavit, stačí zavřít plyn a jen pomyslet na brzdu...
Jak funguje ABS netuším, neměl jsem zatím tu "čest". Nic jiného elektronického tu není.

Pro řidiče je místa dost, příjemný úhel zalomení nohou, který nutí řidiče být nepatrně předkloněný dopředu...

Spolujezdec - nevím, nikdy jsem na tom místě neseděl a asi už nikdy sedět nebudu, jezdím solo, takže tady info žádné neposkytnu.

Odkládací prostor na motorce je vyřešen originálníma bočníma kuframa. Pro mne by nemusely být ani odnímatelné, nesundávám je a motorce sluší. Pod sedlem je málo místa, ale lékárna nářadí a vesta se tam vejde...

Spotřeba, jestli někoho zajímá, tak jezdím do 5ti litrů... asi by se nechalo za míň, ale i za víc...

Co mi na moto nevyhovuje, vadí, překvapuje:

- ovládací prvek mlhovek na pravé rukojeti, je mimo dosah prstů pravé ruky, takže pokud je chci zapnout / vypnout, znamená to pustit plyn a nebo použít levou ruku

- přístrojová deska je taková "nijaká" centrální otáčkoměr a digi tachometr jsou OK, ale ostatní zobrazované informace jsou takové titěrné / špatně čitelné. Kontrolka dálkových světel v noci celkem oslňuje.

- ovládání palubního počítače, klasicky "japonské" jako znám třeba z auta u suzuki, musíte natáhnout ruku k otáčkoměru a mačkat titěrný čuflík, v noci nemáte šanci absolutně ten čuflík najít, protože není podsvícený

- palivoměr, mám pocit že si ze mne dělá srandu mezi zobrazeným dojezdem cca 180-80 km, tam je prostě skok a klidně vám počítat zobrazí během několika vteřin dojezd o 100 km míň a basta fidli... po zobrazení dojezdu cca 44 km se zobrazí pouze 3 vodorovné čárky, když tankuju v tomto případě zbývá mi dost často ještě 5 l v nádrži, nechápu to, ale asi je to vlastnost. Čekal bych, ale že mne bude počet km odpočítávat do nuly a pak že jednou dojde benzín...

- originální gumy? Dunlop D222, nejsem žádný "pilot", ale nemám z nich dobrý pocit (opakovaně kontrolovaný tlak, ten je OK) ale prostě guma se chová "divně". Jasně chyba je vždycky v řidiči, ale prostě nevím jak se s ní popasovat, někdy klouzne na rovném úseku za sucha, jindy mám pocit že si chce prostě jen tak zablbnout aby vystrašila řidiče... Nejméně negativních vlastností od ní mám, když je venku nad 35°C, to se chová mravně a ničím nepřekvapí, ale až bude na výměnu tak tam asi půjde Pirelli Angel GT

Další doplním, až mne napadnou nebo na základě Vašich dotazů...

1.st update:

- tak, gumy jsem neměnil, mám na nich najeto cca 6.000km a dobrý. Teď dostaly pořádně zabrat v Itálii a musím říct že vlastně spokojenost, podržely tak jak měly...Ještě nějaký ten km vydrží, takže značné opotřebení co někteří píšou se u mne zatím neprojevilo.

- problematiku tankvaku najdete v deníku

- spotřeba: stále stabilní: 4,85 l/100km a je jedno jestli jedu po okresce, dálnici nebo na nějaké passo v Alpách...

- ergonomie: při delší jízdě mi vlastně dochází, že mám nohy v celkem ostrém úhlu, ale nic závažného (Praha - Bormio v jednom dni se nechalo)

2.nd update: (po dvou letech a cca 10.000km)

- gumy stále původní, nějak jsem si zvykl...

- je to na silnice, rozbité už jsou horší, ale Ukrajinu (Koločavu a cestu na jih jsme dali...) na polňačku mi chybí přední kolo 19', ta 17' je opravdu špatná a jasně, nejsou na to ani "chlupatější" gumy...

- nemohu si vynachválit originální boční kufry, na moto jsou stále ?

- slidery od Rutaru fungují jako dobré místo, kam mohu na chvíli uklidit nohy a tím si odpočinul za jízdy ( na dálnici ideal)

Co mne zaráží: má indikátor ECO jízdy... jenže 130km/h, na 6.st. je v 6000rpm a to je již nad ECO moc, obecne prostě na 6.ku tocim strašně moc, bral bych kdybych točil třeba 3.500 - 4.000

Co mi chybí:
Centrální stojan, sice ho nabízí SW Motech nebo H&B, ale musel by se řezat ten plastovy klín pod motorem a to mne nebere...

3rd update: (po 3 sezónách a cca 17.000km)

Spotřeba: klidne toulani krajinou 70-100km/h a moto bere cca 4,3 litrů. Neklidné prulety krajinou 4,8-5. Denní dojíždění přes Prahu 5,2-5,3 litrů

Vzhledem k tomu, že se do bočních kufrů vešel NTB pouze bez batohu a šance poškodit NTB byla velká jsem pořídil Kappa plotnu a noname topcase za celkem asi 1.500,- CZK (je to hnusný ale funkční, viz foto, naštěstí sundání je otázkou 5ti minut)

Navíc, jízda Prahou s bocnimy kufry byla o strach, že je někde nechám...

V cca 15.500 km jsem projel asi 10km po sotolinach, polích, loukách a řetěz se najednou vytahal jak zvejka...takže teď čekám na servis, abych vyměnil. Je hodně na hraně, tak snad nepraskne, než bude servis...

V posledním měsíci jsem začal jezdit na moto denně a přiznám se, dost mi vadí finanční náročnost při denním dojíždění...
To rozvirilo úvahy o "nutnosti" skutru... Tak uvidíme.

PS: pokud Vám něco chybí, ptejte se...

Tak a máme tady poslední update:

Delší dobu jsem si uvědomoval že Versys, i přes to, že je to vysněná motorka mi nepřináší to co bych úplně chtěl, k tomu se přidala nemožnost volného cestování po okolních státech a po cca 6 měsících jsem došel k rozhodnutí Žabičku prodat. Nejhorší na tom bylo, přiznat si, že nejsem ten tvrdej motorkář a že přeci mohu žít i s jiným moto žihadlem...

Ano správně, po 3 letech, 17500km Versys pryč a Vespa 300 do garáže...

...cože, skútr po mašině se 70konma..? Si se..?

...tak na odpověď si počkejte pár dní, až vložím nový bike...

Přeji novému majiteli hodně štěstí ? a kolama dolů...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
oorriimm
oorriimm napsal 13.07.23 v 13:39 10b.

Pekne napisane! moc pomohlo, dekuji. Mam opacny problem z denniho pouzivani xmax 300 musim presedlat na cestovni bo z prace 5 km od domu na 300km. Ale vyska 176 cm bude spis na tracer 7 gt nevim jeste ...

Stojčenko
Stojčenko napsal 05.12.20 v 19:10

Pěkně popsané zkušenosti . Utvrdily mě v tom, že jsem si koncem tohoto léta dobře vybral . Stihnul jsem najet jen něco přes 1000km a mám pocit, že tenhle stroj dělali přímo na mých 182cm. A už nemusím řešit, že mám poruchu palivoměru, ten skok o 100km dolů během pár km.

Kanada21
Kanada21 napsal 18.07.20 v 14:19 10b.

Oceňuji apdejty. Takove prakticke info. Taky mě tlakuje "nepřesnost" palivoměru.
Přeji spoustu příjemných km.

tripRider
tripRider napsal 14.06.20 v 07:57 10b.

Super stroj a pěkné fotky z cest

MaloPes
MaloPes napsal 07.09.19 v 17:30

Díky, díky díky všem, udělám nějaký edit po 2 sezónách...

Více komentářů



TOPlist