PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mote
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 8.3.2017
Zobrazeno 7325x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to universální mašina na dojíždění do roboty, do města i mimo něj, zvládne i drobnej terén uveze velký kufry a ženskou za vama, a dá se na něm i vyřádit.

Více fotografii

Motorka koupena od pri-motocentrum (Kamenný Most) - Cena dobrá, dlouhé čekání-za to dovozce nemůže, ale předprodejový servis děs běs, přelitá olejem, vůle na plynu, špatně nafoukané gumy neseřízená atd, při převzetí pořádně zkontrolovat

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09 Tracer: cena o 70 víc, lépe vybavena, silnější motor ale nepadl mi do ruky asi rád V2 =) , novinka a nevyzkoušená, rozhodovala hlavně cena protože pak bych neměl na nový hadry pro dva lidi kufry a další ptákoviny které jsou nutné a hodně lidí je nepočítá do nákup
Honda NC 750X: velice příjemná motorka na běžné užívání ale já se i rád svezu rychle a to takhle neumí jinak pro přemisťování a normální jízdu výbornej stroj s minimálníma nákladama
Honda CB 650F: příjemnej motor cena stejná ale nestavitelnej podvozek a je malá pro dva, jinak příjemnej a pěknej stroj pro jednoho, stylovka.
Triumph Street Triple R: podobná cena skěvělej motor, ale jezdím hodně od jara dlouho do podzimu a byla by na tom zima je to naháč, naháče sem měl a je to fajn dokud je hezky a hlavní důvod velikost, motorka je dělaná pro trpaslíky nedej bože aby jste měli přes 170.. jinak neuvěř

První dojmy - První dojmy byly na vážkách, bylo to dost rozhodnutí z rozumu protože jsem kupoval mašinu novou a nemám na to abych co 2 roky kupoval další takže jsem u výběru hodně přemýšlel měl názor neutrální, tzn. žádný hurá nadšení a nechal jsem aby mě motorka přesvědčila co umí a co ne..

Motorku bych doporučil pro - pro lidi co chcou jezdit každej den na různý místa s různým obsazením po různým povrchu a za dobrej peníz.

Doplňky na motorce - Kryty rukojetí, vyhřívané rukojeti, ukazatel kvaltu, alu kufry boční 37l, kryt nádrže v rozkroku, 12V zásuvka, držák na navi, padací rám trubky aj do terénu =) a to je asi vše

Recenze

Nakonec rozhodlo:
- dobrej točivej a svižnej motor
- malá spotřeba a servisní náklady
- zkušenost majitelů s předchozím modelem a vyladěnost modelu 2015
- podvozek, stavitelnej předek, zadek kolečkem
- motárdovej posez
- možnosti všestrannýho použití
- pohodlí
- a taky se mi líbil jako celek bez výhrad

Motor
650ccm 2 válce, co o něm říct. Je to motor jako sama motorka, velice všestraný. Dokáže jet piánko kolem 4 t/ot na kochačku s pěknou spotřebou ale cítíte že to není ono, v tomhle spektru motor sice pěkně vrní ale taky se třepe někod říká do stupačky někdo do řídítka, jsou to blbosti motor se třepe celej jeto dvouvál a třepe se s ním i celá motorka. Tohle třepání není ale nepříjemný vrnění který vám mravenčí prsty ale je to příemný vrnění že cítíte že na něčem jedete a má to motor, lidi kteří jezdí dvouválce ví o čem mluvím není to boxer =P.
Tenhle motůrek se ale nejlépe cítí v otáčkách, člověk je nadšenej z toho jak rychle na tak malej a slabej motor dokáže reagovat a ja krychle a ochotně se vytáčí. Tohle přikládám dobré práci pánům co dělali převodovku. Co se týče jízdy tenhle motor je v pomalých otáčkách cestovatel a třepal a ve vysokých rarášek. Ale jako s každou motorkou kdo neumí jezdit a vnímat motorku tak mu nepomůže ani litrovej čtyřválec.

Spotřeba
jsou lidi kdo to neřeší jsou lidi kdo zase moc. Já to jako prioritu nemám ale když najedete alespoň 15tkm za rok tak Vás to úplně chladným nenechá jezdit za 5 nebo za 10 na sto. U téhle motorky se jezdí normálním tempem výletním za 4,5 a to i s plně naloženou motorkou 2lidi a 2 hliníkáče se stanem a spacákem. Stejnou spotřebu přisuzuju opatrnější jízdě a zodpovědnosti za život spolujezdce. A pokud se bavíme o tom když se jdu sám projet tak přes 6 litrů se nedostanete ani kdyby jste se na hlavu postavili, jezdím s klukama co maj litry. Na klikaté cestě se jedinej rozdíl pozná na výjezdu ze zatáčky.

Shrnutí
motorově je Versys výbornej a rozptýlil moje obavy z 51kw a 64Nm. s klidem tedy můžu doporučit jakoukoli motorizaci s tímhle agregátem po všech směrech, výkonu , krouťáku, spotřeby, i servisu, jediná výtka jsou vibrace okolo 4 t/ot ale jen blázen by u tohodle motoru jezdil v tomhle pásmu.

Podvozek
podvozek neustále zkouším a ladím na rúzný druhy jízdy. Nastavení předních vidlí je dostatečný (odskoo a tlumené) a vzadu je kolečko, velice praktické! (přepětí pružiny). Co to vlastně znamená a jak to použít, znamená to že když jedu na okruh a ano dá se to, tka nastavím vše na maximum a je to tvrdý jako koza, řekl bych tak tvrdý jako u okruhovky když zkusíte vyvážení prohoupnutím na sedlo a že mám 100kg tak se ta motorka dolů vůbec nepohne, tak tvrdý to je. Naopak nejměkčí nastavení je obdoba francouzského auta, tzn. houpy houp. Dá se s tím vydržet i obstojnější dlouhá cesta polní cestou bez stoupnutí do stupaček. Prostě kdo ví jak si to nastavit aby mu neuskakoval zadek bo se nepotápěl předek bude spokojen a kdo to neumí ten tam nechá standard nastavení a droběn poupraví na svou váhu. Ještě jednou vypíchnu zadní nastavování pružiny kolečkem. Když někoho vezete jen to párkrát otočíte a když jsou aj kufry tak to víc otočíte a ste šťastnej že se motorka chová stejně.

Gumy
Pneumatiky jsou na tomhle stroji od výroby Dunlopy RoadSmart 2 a tyhle gumy jsou více laděny do sportovna. Na jednu stranu mi to vyhovuje když se jdu projet po svém, drží velice dobře a za těch pár tkm mě ani jednou nevypekly fakt ani jednou ale když jedu s batůžkem a věcma tak se velice rychle sjíždí i když je poctivě nafouknete a hlídáte to. Celkový verdikt, koupím je zase a budu míň vozit batůžka a náklad =). jinak zadní vydrží cca 6 tkm a pak výměna přední dvojnásob.

Jízdní vlastnosti
tohle je velice suběktivní záležitost protože ježdění na motorce je z 50% o řidiči z 30% o tom jak si udržujete motorku a v jakým je stavu a jen 20% o tom jaká ta motorka je. Velice důležitá je údržba a nastavení motorky a tady tím že je tady hodně nastavení od páček přes podvozek atd tak čím víc si toho můžete nastavit tím víc toho můžete skonit a pak říkat jak to blbě jede a dělá to a támhle to. Proto s nastavením opatrně a pokud to neumím tak do toho nehrabu, tahle mašina je dle manuálu nastavena dobře a velice neutrálně až pokud máte nad 100kg tak do toho musíte šáhnout. Jinak není potřeba. No a když už to teda máme nastaveno tak jak to jede? Musím říct že dobře nebál bych se říct velice dobře. Přihlédnout musím na výšku motorky a její těžiště ale je to nezáludný stroje který od pomalé jízdy až po opravdovou hranu své funkčnosti se chová neutrálně. Jediné zaváhání jsem pocítil při cestě na Starých Hamrech kdy se mi podivně občas zavlnil zadek ve vysokých rychlostech a velkým náklonu tj 130km/h a zančnej náklon. Ale mohlo to být i nevhopdným odhadem zadního pružení nebo rozložením váhy v kufrech a na kufru, už jsem jel několikátej den a to pak pořádek v kufru a váha na stranách pokulhávaj.
Jedna zajímavost pro lidi který byc měli zájem o Versyse jde na něm jet pěkně vzpřímeně s motorkou a i příjemně vysedat. Abych nezapoměl dá se s ním i lehkej terén, stání ve stupačkách(tvar nádrže) na to není úplně dělanej ale dá se to.

Jízda ve dvou
větší opotřebení pneu jsem říkal, příjemnosti podvozku a možnosti nastavení taky, co pohodlí ve dvou a chování? Osobně s batohem jezdím hodně opatrně a jezdíme po výletech takže cca 100km sesednout dalších 100 sesednout atd takže na dlouhý trase stále nevyzkoušeno. Motor ve dvou a s nákladem v pohodě, síli dost až pak u 5a 6 převodového stupně když nemáte natočeno 5-6t/ot tak už to tolik nejede. Jinak batůžek říkal že 100km v pohodě bez opotřebení zadnice a u řidiče pohodička mám 100kg. Co se týče jízdy motorka je pocitově velice lehká a velice obratná takže batůžek mus být dobře poučen o sezení rovně a nenaklánění protože pak výrazně zasahuje do řízení. Motorka velice dobře reaguje na změny směru žádný zavírání ani padání či rovnání se nekoná ani v jednom ani ve dvou. Možná je až moc lehce ovladatelná takový ten pocit když máte přeposilovaný řízení, nebo když jedete na kole, prostě lehký, já bych možná trošku tužší ale to bude rozdílem když přesedám z versys 650 na RT1100 =D prostě nebe a dudy.

Dodatky
světla svítí dobře, není potřeba dodělávat něco, plexi bych potřeboval asi vyšší mám 185cm ale není to nic hroznýho, spíš jsem rozmazlenej =). Pro spolujezdce pěkný velký madla, ovládací prvyk tam kde mají být, široký řídítka, stavitelný páčky.

Neduhy
přístup k nastavení světel, částečně řešitelný nastavením zadní pružiny, hlavní centrální stojan, a když si kupujete kalhoty tak si je vyzkoušejte na motorce páč najekým zázrakem když si koupíte i hoodně dlouhý a pak sednete na Versyse tak se vám podivně skrátí =D asi posezem, vyzkoušeno na 2 gaťatech.

Na co jsem zapoměl ?
Pokud máte nějaký dotaz nebo připomínku tak do pošty, za případné chyby v textu se omlouvám píšu to na rychlo bez kontroly

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mark108
Mark108 napsal 12.07.18 v 18:56 10b.

V 650 sedlám cca 10 dní a musím říct, že toto je recenze, kterou bych mohl otisknout na svůj profil. Perfektní zhodnocení všech podstatných rysů moto. Až najezdím pár tisíc navíc, tak taky něco přidám do databáze

koozlík
koozlík napsal 30.03.18 v 12:54 10b.

pepé.xjr
pepé.xjr napsal 13.11.17 v 13:21 10b.

Moc pěkný kousek s parádní výbavou.

Více komentářů



TOPlist