renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mark108
Vloženo 22.8.2018
Aktualizováno 9.6.2019
Zobrazeno 4 730x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Černosrstá kultivovaná kobyla s charakterem. Zvládá pomalu vyklusávat i rychle přejít do trysku. Lesních stezek a horských průsmyků se nebojí, je velmi přátelská.

Motorka koupena od FIRMA:M-Style (Praha 9-Vysočany) - Parádní profi domluva.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Versys měl recenze o živějším & hravějším motoru a nechystám se na off-road typu Kazachstán.
Yamaha Tracer 700: Nebyla k dostání zajetá za dobrou cenu a navíc Versys už je upgradovaná 3 generace (= víc vychytané), co Yamaha teprve ladí

První dojmy - Na začátku mi přišla dost vysoká a pral jsem se i trochu s váhou (na místě s manipulací, při jízdě pouze s odhadem náklonů, co si mohu dovolit a co ne). K větší jistotě mi pomohlo vnímání těžiště motorky v oblasti motoru a mou pozici na mašině až jako sekundární. Mile mě překvapil kultivovaný chod motoru, reakce plynu + skvělá spojka. Autoškolu jsem odjezdil na Banditovi 600, Hornetovi a vychrchlané Kawě 500, tak tady prostě jsem se ocitl okamžitě v jiném vesmíru (nic proti zmíněným modelům, své hrál jistě i jejich ročník a nájezd km). Od začátku mi bylo jasné, že Versys byl suprová volba a pouze je potřeba se s ním naučit jezdit, tedy nabít zkušenosti v praxi. Teď s úsměvem vzpomínám, jak jsem byl na začátku obezřetný s přidáváním otáček, protože mi přišlo, že stroj sviští s odpichem už při 3000 a dosti se třepe ("...jak proboha začne jančit, když se dostaneme na 5 a víc tisíc otáček???"). Nyní, po první desítce tisíc km s Versysem už mám na ideální otáčky i vibrace pochopitelně jiný názor...

Motorku bych doporučil pro - V Asii (Indie, Thajsko, Filipíny) je prodávaný Versys 650 něco jako u nás GS 1200. Tzn. je vhodná pro někoho, kdo a) chce ducha adventure tourera a dobře navržené cenduro, b) neaspiruje na litrovou kubaturu a dvojnásobnou cenu, c) vaší ambicí není rovněž řádění v terénu jako na tankodromu, ale občas šotolina. Versyna je univerzální motorka, ale endurem není.

Doplňky na motorce - Kufřisko 46 l.
Crash bars.
Centrální stojan (někdo tvrdí, že na Versys nejde, je to kec. Je perfektně padnoucí, nepřekáží...)
Nějaký páčky, závažíčka a zelený doplňky od M-style (jsou to hezký kravinky, chlapi mi to už při prodeji nechali)
Dobíječka na USB (zatím pod sedlem)
Boční brašny GIVI cca 38 l. (jsou skvělé a efektivní, drží pěkně i bez těch nehorázně drahých opěrek, pouze s gumicuky. Versyna má pak pořádně tvarovaný zadek...)
Neo reflexivní proužky DIY (celá černá je krásná, ale po té co mě už po druhé v pruhu přehlídl borec v zrcátku jsem se rozhodl zvýšit prvky pasívní bezpečnosti)
Khaki taštičky na padací rám na nepromoky (made by panterka)
Khaki vaky na stan (made by panterka)
Na ultra dlouhou cestu jako tankvak efektivně používám batůžek Lowe Alpine (drží bezpečně přichycený pásy za padací rám, instalace nahození cca minuta, dolů 15 sec.).
Výhledově samozřejmě vyhřívaný rukojeti + zmiňovaný ukazatel rychlosti. Možná kryt chladiče.

Recenze

Versynu jsem si vybral páč jsem chtěl univerzální mašinu i trošku do terénu - spíš přiblížení přírodě, než hardcore off-road, měl to být dvojvál, zábavnej, pohodlný pro cesty ve dvou a zároveň něco ze střední objemové třídy, vhodné pro motorkářský start.

Mrtě km jsem odjezdil po Asii i ČR (s výlety po EU) na skůtrech až mi minulý rok došla trpělivost s omezenou rychlostí danou mizivým objemem motoru a zaregistroval se do školy pro papíry třídy A. Dřív jsem ještě koketoval i s představou T-maxe, ale už při jízdě na autoškolní Kawě 500 jsem se rozzářil z klasiky tradice a krásy převodů natolik, že bylo jasný, kam budu směřovat po papírech. Jejich zisk se proklatě protáhl a tak jsem zimu strávil pečlivým vybíráním, do které motorky jít.

Kolem V-Stromu mi přišla fajn cestovně zaměřená komunita + z recenzí bylo patrné, že stroj vydrží hodně a to jak v terénu tak najetými kilometry. Pak ale přeci jen mě nahlodala realita mého spíše silničního zaměření a to, že je Versys popisovaný o nějaký chlup živější. Nevím, časem odzkouším i V-Strom a napíšu názor.

Jinak, co se týká dalších alternativ, tak komisař mi při zkouškách navrhoval, abych si raději koupil koloběžku a chlapi v M-style se mě zase snažili přesvědčit, že s Versysem 650 se dá dojet tak jako ještě za hranice s Německem, ale dál už by se moc nepouštěli a navíc že nebudu kámošům na GSkách na dálnicích stačit (chtěli podle mě hlavně prodat tu jejich vedle stojící Z 1000 SX, která teda vypadala dost cool, to jo, ale já se mám rád a navíc nemám neomezenou kartu na benzín). Musel jsem jim nakecat, že s Versynou budu jezdit jenom do rachoty a pak už byli v klidu.

No a kdo chce špekulovat dál, tak ať vybírá z recenzí Vulcan, Ninja či Z 650... vše má stejný motor, ale jde o typově jiný motorky. Mně sedí pro mé cestovatelsky dobrodružné účely nejvíce Versyna.

***
První recenzi píši k výročí mé první 10 tisíc na Versyně, čili 25 tisíc nájezdu od výroby.

Zjednodušeně řečeno, v zásadě souhlasím se vším, co už bylo o Versysovi napsáno jinde. A protože to by bylo jaksi málo, tak přidávám mé, spíše tedy nástavbové poznatky:

* Skvěle brzdí motorem. Brzdy většinou používám jen jako doplněk.

* Výška moto ani váha nejsou vůbec problém (od skončení moto dovolené a sundání zavazadel mám vždy dojem, že mám ultra lehkou motorku jako pírko), dostal jsem ji do ruky a moto mi při otáčení ve svahu v kopci nepadá.

* Ideální otáčky... Na diskuzi. Pro mě 4500 - 6000. Čtyřtisíc na pohodu, ale pod tuto hranici motor už okolo 3.5 - 3.7 tis. trošku "nadavá", že to není ideální. Táhne ale i od 2, když to je nezbytně nutný.

* Převody. V recenzi, kde mě zaujalo srovnání s Kladrubákem, řešila dotyčná redaktorka ideální stupeň pro Versyse do města. Za mě do 50 km / h ideál 2, pak přichází ke slovu 3. Trojka ve městě jen pokud je to rovinka a chcete jet lehce nad 50 (používám ji tak optimálně do 70). Šestka... občas mám potřebu na dálnici ještě dál kopat do slabin 7 rychlost, ale pro mě není potřeba to zas tak hnát nad 160. Na delší cestování po dálnici točím na šestku 6 tisíc otáček (vrchol EKO režimu) a jedu 120.

* Ukazatel zařazené rychlosti. Na Versyně standardně není a za to šetřivým soudruhům z Kawasaki rozhodně neděkuji. Pořídím na podzim dodatečně. Dobré je, že převody 2 rychlosti otáčky odpovídají kilometrům, čili když točíte 3800 a jedete okolo 38 km / h víte, že máte dvojku.

* Padací rám: skvělá věc. Děkuji neznámému jezdci na Versysovi, kterého jsem zpovídal u Národního divadla minulý podzim a doporučil mi, ať si padací rám pořídím co nejdřív, neb mu hnedle (taky) spadla a promáčkl si pak kryt motoru.

* Odpružení. Je výborné. Líbí se mi snadné nastavení zadní pružiny (ještě o něco více, než přední). Vzhledem ke stavu cest v ČR (a off-road zóně jménem Praha) ovšem nyní přitvrzuji, Versyna se na těch všech záplatách a výmolech zbytečně houpe.

* Zvuk moto. Standardní není příliš sexy. Když nás ve Francii předjel T-max s laďákem, tak se mě drahoušek batůžek ptá, co že to je za skvělou silnou motorku a proč mi zníme tak nudně... Když chci být slyšet, jezdím na vytočenou 2. Pro zájezdy do zón a míst, kde naopak slyšet být nechcete, je nenápadné frkání Versyny ovšem výhoda.

* Versyna má ráda, když švihá svižně... Moto táhne odspoda, to všichni víme, ale cca od 70 dál mizí vibrace a máte zde onu zmiňovanou kultivovanou rychlost a mrštnost.

* Ochrana před větrem: základní polohovatelné plexi chválím. Zvednuté při lijavci, poryvech větru či vysoké rychlosti funguje výborně. Manuální nastavování kolečky není problém, stačí si zastavit při krajnici a nemusíte ani slézat z motorky.

Cestování:
V některý dny do práce jezdím v rozmezí 100 - 200 km. Naprostá pohoda, pochopitelně.

S moto jsem s panterkou absolvoval cca 1800 km trip na Slovensko i 5000 km do Jižní Francie.

Cestovně kilometry na Versyně nejsou pro hýžďové či zádové svaly problém ani při větší porci km čítající okolo 400 denně (především okresky). Šlo by s polykáním km pokračovat, ale kdo by to chtěl dobrovolně absolvovat? Možná při větším přejezdu po dálnici též možný km přidat a stále budete v pohodě co se týká posezu. Pokud toto srovnám s mou oblíbenou dřívější Yamaha Majesty, tak ale v zásadě pohodlí na cestování je to podobné... Chápu že jde o kacířskou myšlenku, ale naše zkušenost je taková (prakticky pohodlí stejně už nejde moc zvýšit, leda bych nainstaloval před zadní kufr nějaký opěrný polštářek). Jasně, Versyna má pro spolujezdce super držáky, to se v zatáčkách a při zrychlení velmi hodí. A rozhled po kraji je samozřejmě vynikající jak pro jezdce, tak pro batůžka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pavel93
Pavel93 napsal 31.05.20 v 17:45 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 12.12.18 v 18:28 10b.


Spousty veselých kilometrů přeju

Rebel245
Rebel245 napsal 29.08.18 v 15:45 9b.

Tak at slouzi ke spokojenosti, kolegovi ji okukuju nejaky ten tyden v praci, bo se mi libi

Martin696
Martin696 napsal 27.08.18 v 09:45 10b.

Moc pěkné

MarioV2
MarioV2 napsal 26.08.18 v 20:38 10b.

Pěkný popis stroje. A kolama dolů!

Více komentářů



TOPlist