renocar_duben



PROFIL MOTORKY

MV Agusta Brutale 800 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník FiZzeR
Vloženo 7.7.2018
Aktualizováno 22.6.2022
Zobrazeno 6 246x
HODNOCENÍ PROFILU OD 42 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 17.07.2020, Uskutečněno: 22.05.2020, Stav tachometru: 28100 km, Zhlédnuto: 21x


"Seš guma, nepoznáš 90° voe? Je to jenom motor."
Zhruba tohle sdělení jsem si vyslechl od známýho, s kterým jsem průběžně konzultoval své učení se za pochodu. Kromě absence podstatných informací se italský manuál vyznačuje - asi aby kosmír zůstal v rovnováze - nadbytkem informací jiných. Jmenovitě kapitola "utáhni si sám" krom utahovací sekvence hlavy obsahuje i údaj o úhlu dotažení šroubů, a zároveň rozmezí ňůtnovo metrů, v kterém se ten úhel má nacházet, s tím že když to neklapne, tak vyměnit šrouby a utahovat znova.
Tož jsem jako správný perfekcionista zakoupil úhloměr na golu. A neklaplo to. Úhel dobrej, ňůtnovo metry málo. Vyměnil jsem teda šrouby (byť nejsou "TTY", tedy nenatahujou se), a to samý. Drbajíc se za uchem jsem vzal mobil do ruky a dostalo se mi již výše uvedeného poučení.
Tak jo, voko vidí, voko neni pyča, hlubokej nádech, od oka pravej úhel... a helemese, ono je najednou těch ňůtnovo metrů úplně přesně akorát.
Méně je někdy asi více a zpropadený úhlovací kolečko (byť mi není jasný, kde se v něm ten moment ztrácel) už nasává vlhkou atmosféru sklepa.
Pak už to šlo ráz na ráz, vačky, řetázek, všechno prolejt olejem jak hambáče v mekdonaldu, dotáhnout překlady tak jak to dělaj civilizovaní lidé (tzn momenťákem a v sekvenci dané manuálem, tímto zdravím do Mladé Boleslavi), s hrstí podložek vydloubaných z původní hlavy seřízení vůlí ventilů, rychlý postřeh proč neni uplně dobrý seřizovat vůle s motorem v rámu (když je totiž na značkách a povolí se napínák, buď to o zoubek skočí na sací vačce nebo dole na kolečku, a člověk si toho úplně nutně nemusí přes ty trubky všimnout), zavřít motor, no a pak už to bylo frk frk že jsem nestačil ani fotit, prostě takový lego pro velký kluky. Mno a když už jsem to ale měl na tý pěkný dřevěný koze, tak jsem rovnou zgenerálkoval vidle, včetně nových pružin od mistra wilbrse.

Zapnout klíček, diagnostika bez chyb, přepnout chcípák, a... šajse, místo bučení pumpy ticho jak na výročním sjezdu introvertů. Jelikož dlouhá léta pracuji v IT, vypnout a zapnout klíček jsem zkusil ještě asi třikrát, dokonce i odejít z dílny a zas se tam vrátit, žádná změna. Po proměření přítomnosti napětí ve štekru a uvěřitelnýho odporu v protikuse na pumpě, následované letmým pohledem do kalendáře kdyže to naposledy vlastně jelo jsem nabyl dojmu, že se v nádrži vyřádily burešovy biosračky. Než jsem ale začal z nádrže dlabat čerpadlo, napadlo mě prostříknout štekr kontaktolem, esi to jako ňák neokyslo nebo tak něco. Asi okyslo nebo tak něco, neb se po chvíli ozvalo známé zabučení a motorka chytla úplně jak kdyby ještě den předtím nebyla rozptýlena ve čtyřiadvaceti krabicích.

Po zkušebním startu na původní, přefiltrovanej olej ještě výměna oleje a filtru (ano, včetně té srandy s vylejváním chladiče), venku mega slunce, v džínech a teniskách jsem to jel za vesnici prubnout, po deseti kilometrech se začlo blejskat, tak jsem to otočil, cestou zpátky ještě prubnout jestli jsou šemíci pěkně v ohrádce a jestli v tom nezamlátí, no a když se mi ve 250 s mikinou někde pod bradou začly výhrůžně pomalu kejvat řidítka ze strany na stranu jsem si uvědomil, že jsem po tom servisu vidle nechal všechny krouťátka úplně povolený, tak jsem radši zaklapl a s úsměvem dokola hlavy a prvníma kapkama dorazil dom.

No a od tý doby je hnusně a chčije, sory kluci

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
TRIBES (9) napsal 07.08.2020 v 14:28

skvělý čtení. dík. piš častějc.

1 reakce

FiZzeR
FiZzeR 19.08.2020 v 10:52

... to doufám ne hele


turek (1) napsal 27.07.2020 v 09:42

Zx-10RCarlos (67) napsal 20.07.2020 v 20:12

Tak velká gratulace ke složení Merkura (retro stavebnice pro technický nadaný kluky)

Destroyer (237) napsal 18.07.2020 v 10:13

super. Tak nech zas slúži. Skvelo som sa zabavil pri čítaní tvojho denníku. Vďaka!


Nejnovější záznamy v deníku
  • Spotřebák

    Už ani nevím, kdy jsem si poprvý uvědomil, že se mi zmenšuje vůle na páčce spojky. Nijak jsem se nad tím nezastavoval, však spojka je spotřebák, žeáno. Tak se spotřebovává. Nebylo tedy ani překvapením, když mi poprvé klo

    Typ: Údržba
    Vloženo: 22.04.2024
    Uskutečněno: 22.04.2024
    Tachometr: 63000km
    Komentářů: 3x
  • Nechval dne...

    ... před večeří. Nebo tak nějak to bylo. Vzpomínáte, jak jsem se rozpýval, jak to krásně funguje? A že co má člověk dvakrát se neposere? Že to může znamenat, že se o to víc posere to co člověk dvakrát nemá, to mě ne

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 17.04.2024
    Uskutečněno: 01.08.2022
    Tachometr: 58500km
    Komentářů: 2x
  • Na jižní frontě klid

    P. t. čtenářům a skalním fans asi dlužím nějaký průběžný report o mých trampotách s italkou. Kilometry naskakujou, gumy mizí, naučil jsem se je vlastnoručně přezouvat, semtam nějakej gas position error , občas olej

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 18.07.2022
    Uskutečněno: 18.07.2022
    Tachometr: 55555km
    Komentářů: 2x


TOPlist