renocar_duben



PROFIL MOTORKY

MV Agusta Brutale 800 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník FiZzeR
Vloženo 7.7.2018
Aktualizováno 22.6.2022
Zobrazeno 6 265x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 17.04.2024, Uskutečněno: 01.08.2022, Stav tachometru: 58500 km, Zhlédnuto: 204x


... před večeří. Nebo tak nějak to bylo.

Vzpomínáte, jak jsem se rozpýval, jak to krásně funguje? A že co má člověk dvakrát se neposere? Že to může znamenat, že se o to víc posere to co člověk dvakrát nemá, to mě nenapadlo. (Tl;dr - tady můžete přestat, to je zhruba všecko )

Ale hezky popořadě.

#Storka první.
Začalo to nějak tak, že se mi v té kakofonii hluků, co vydává zcela zdravý italský motor vyskytl nový tón. Tón, kterým se vyznačují zejména starší šestikila s kuřecím křidýlkem ve znaku. Takový to "potřebujete delší napínák, stávající už na ten rozvoďák nedošáhne". Výrobce předepisuje výměnu rozvodového řetězu po 36t km, na což jsem se jako správný pacient poctivě vysral. Usoudil jsem, že tedy už asi nastal čas. A taky že jo, napínák zaseklý a značky na vačkách jedna pocem a druhá kamdeš. Zakoupil jsem tedy rozvoďák, vodítka a napínák. Prodloužení rozvoďáku bylo již poměrně značné, asi o délku článku. Co byla příčina a co následek, těžko říct a je mi to asi jedno. Práce je to celkem snadná a rychlá, rovnou i vůle ventilů - zase, no a za chvíli to zas vydávalo tu správnou kakofonii hluků. Což bylo krajně žádoucí, neboť...

#Storka druhá.
Jak spolehlivě ukončíte trvající vlnu tropických veder a sucha? Ano, správně, vezmete si dovolenou!
Když už chcalo asi třetí den v kuse a žena se rozhodla, že vyměkne a pojede na šumavu na chalupu plechovkou, ať jsme aspoň pár dní někde na vzduchu, já se šprajcnul - měla to být kua dovolená s motorkou a rosničkáři stejnak hovno vědí, jak bude zítra! Obalil jsem se do svého pracovního nepromoku z obi - to je ten typ, že si člověk klade otázku, jestli je víc mokrej zevnitř nebo zvenku - a po okreskách zamířil přibližně stejným směrem.
Odpověď zněla zvenku. Durch jsem byl asi po deseti kilometrech. Ale nebyl jsem na tom ten den nejhůř. V poslední třetině cesty jsem někde mezi ničím a koncem světa potkal podobně vyšňořeného dědulu, tlačícího skůtra. Že to prostě přestalo jet. Po pár pokusech roztlačit ho za stupačku vystrčenou nohou (s italskou reakcí na plyn a italskou spojkou) dědula s očima navrch hlavy pravil, že to vlastně neni zas tak těžkej skůtr a že do tmy to domů zmákne Ponechal jsem ho tedy napospas dravé zvěři, hlavně proto, že mi přístrojovka začala předvádět co všechno umí rozsvítit Grafické orgie byly však jen vizuální záležitostí, bohužel se přes přístrojovku přepínají jízdní režimy, trakce, no vlastně všecko. Takže to byla taková demoverze, od každýho něco, chvíli rain, chvíli sport, dost ve mně hrklo (doslova), když mi to skoro v kile zaplo pit limiter Nějak jsem dojel, vylil akvárko z bot, rozvěsil oděvy po sušáku a žena zahájila topnou sezónu v krbovkách.
Druhý den, když z rychloschnoucího prádla přestávala kapat voda a má kůže se vrátila zhruba do původního objemu, zakoupil jsem kdesi na pumpě poslední, zaprášené rodinné balení kontaktolu a jal se ho prát kam to šlo. Výsledek se dostavil poměrně rychle, přepínání čehokoliv přestalo fungovat úplně
Jeden den dokonce - rosničkářům navzdory - přestalo chcát a dokonce nesměle vykukoval puchejř. Tak jsme se ženou vyrazili na Kvildu na borůvkový knedlíky, na Svatobor z kterýho nebylo nic vidět protože mlha, ale bylo to super, protože výlet, dovolená, motorka, skoro oschnul asfalt, nezapínal se pit limiter, motor šel jak pitbul za buřtem a měl krásně jadrnej zvuk.
Jo, ztratil jsem killer z výfuku. Kus cesty jsme posléze projeli znovu, a úsilí se vyplatilo - viděli jsme znovu ten stejný krásný kus šumavy, akorát pomalejc a po obou stranách silnice. Killer mezitím asi někde ohlodávali zajíci a jestli ho nedojedli, tak ho ohlodávají dodnes.

#Storka třetí.
O týden nebo dva později. Září. Globálně oteplené. Killer už zase sedí v koncovce, a nebýt pár propalů a tří kontramatiček, nikdo by nepoznal, že jsem si ho včera posmrkal z plechu a kusu trubky sám. Navlečený v kožce, po zádech mi teče čůrek potu. Asi proto, že hladový oko svítí asi nejdýl co tu motorku mám. Záchrana, pumpa. Sice automat, ale i kdyby nevracel, je mi to fuk. Beru plnou, startuju, volnoběh se usadí na čtyřech tisících. Zůstávám v klidu, motorka tejden stála mokrá ve stodole, nejspíš běžný gas position error, denní chleba majitele italské nádhery. Odpojím konektor, foukám co mi plíce stačí, zacvaknu. Start, volnoběh normální, za jedna, GO!
O něco později si všímám, že je motorka nějaká náladová. Snaží se mě zabít o něco víc než obvykle. Do zatáčky uberu, ona ubere, no a pak zase přidá. Co to kurva...? Za jízdy zase drží čtyři tisíce. Finta s pofoukáním konektoru se míjí účinkem, kyselej opatrně dojíždím domů, cestou potkávám grassela oblečenýho ve fiatu a vyměňujeme si zdvořilostního fakáče.

#Storka čtvrtá.
Tady se mi to trošku slejvá. Rozborka sborka všeho, kontrola kontroly, masivní gůglení končí vždycky stejně - každé téma, kde někdo řešil podobné trable zůstává nedokončené. Doslova vražedná nenávist mě posedá, když tam někdo poté co mu dvacet lidí radí napíše "solved", ale nenapíše, co to kurva bylo. Abys do smrti ježky sral, ty hajzle.
Assassin má kámoše, kámoš má texu. Assassin s texou. (Ani nevím, jestli jsem mu poděkoval. Díky, tobě i kámošovi!) Čumíme do toho jak husa do flašky, otrocký překlad do češtiny nedávající smysl ve mně zvedá další vlnu vražedné nenávisti. Všechny hodnoty sedí tam kde mají.
Obvykle lidem v téhle situaci říkám, ať to prodají na díly, protože nechat někoho jinýho hledat krpu v elektrice a měnit díly nazdařbůh je finančně dost vyčerpávající. Přesně touhle cestou jsem se pochopitelně sám vydal Ebay, allegro, největší kámoši. Příruby pod klapky, klapky, vstřiky, jednotka, heft plynu, čidla teploty, map senzor, další klapky protože tamty polák poslal blbý (z RR - větší - umíte tu někdo ladit eldor? ), všechno marný... Kurva, vždyť už tam nic dalšího neni?

#Storka pátá.
Expert. Výhodou zdejšího fóra je, že sem chodí spousta lidí. Spousta lidí leccos umí. Nabídl se jeden, že si s tím poradí. Vyměníme si pár telefonátů, spíš poslouchám než mluvím. Vypadá to slibně. Za oknem listopad, nakládám motorku na vlek a po schodech přes vysočinu ji vezu do moravistánu. Řídí žena, já se kochám Předávám motorku a krabici plonkových dílů. Za vesnicí cinkne esemeska, že podle diag to nevypadá zle. Jo, vypadá to slibně.
O pár vesnic dál někdo prodává šikovně trefený cébéčko... no a když už máme ten vozejk... Cébéčko se nerozsvítí ani přes kabely, doklady v depozitu, přepis jen osobně. Další den s vozejkem, dalších 600km...? A cena za motorku u který nevíme jestli vůbec otočí motorem taky není úplně friendly a je pevná. No deal, jedeme prázdní domů.
Je globálně oteplený listopad, skoro v půlce, a venku patnáct, dvacet stupňů, furt to na silnicích lítá. Hypnotizuju inzerci. Do společného chatu píše kámoš, posílá link na inzerát. Jiný cébéčko. Pojízdný, dost kosmetiky, za míň peněz. Ostrava. Volám, ptám se, rovnou říkám že to mám daleko. Prodávající říká co a jak, a co na fotkách není vidět. A že plná moc není problém. V pět po práci sedám opět jako kopilot do auta a zase ty schody přes vysočinu... V půl jedný ráno skládám motorku z vozíku, kolem šestý večer poprvé nasněžilo.

#Storka šestá.
Leden. Od experta ani řádka. Nebudu ho prudit, má svý práce dost, je zima, pracuju na cébéčku.
Únor. Už mi to nedá. Volám. Na několikátý pokus se dovolám. Neni diagnostika, přijde nová, za tejden se do toho pustím.
Březen. Volám zas. Za tejden se do toho pustím.
Duben. Přijde diagnostika.
Květen. Nedovolám se. SMS, že zavolá později. Nevolá.
Červen. Volám, píšu. Domlouváme se, že si motorku vyzvednu neopravenou. Domlouváme kdy.
Pár dní později, zrovna jsem přijel utahanej z kolbenky, zpráva nebo telefon, nebudu doma, přijeď jindy.
Sedím na gauči s telefonem v ruce, koukám do blba. Žena říká, "no ale teď JE doma, ne?" Volám znova, chvíli ticho, "tak teda přijeď". Tahám noufíra z hospody, lehce nalitej mi pomáhá připřáhnout vozík, kterej jsem z něj vydyndal. Akorát že na něm parkuje okruhovku... Staré dobré schody přes vysočinu. Všechno je mi jedno, multivágen s rozsvíceným turbem si na čelním skle vytváří entomologickou kolekci a za ním ve vzduchu vlaje vozík. Kus od cíle, telefon... že potřebuje odjet... Asi jsem už moc přívětivej nebyl, tak počkal. Na místě ale v klidu, naložil jsem zaprášenou motorku, pobral krabici syslátu kterou jsem se zavázal tam v případě úspěchu nechat a vypadl. Předtím mi ještě dává do ruky tu druhou jednotku, rozlepenou šroubovákem...
No, ale děkuju za ochotu. Fakt, upřímně. Nezadařilo se, co už. Ale ta komunikace, ty sliby, ty nervy...

#Storka sedmá.
Obcházím agustu v garáži už čtrnáct dní. Nechci se na ni ani podívat, ani se jí dotkout. Cébéčko dávno pryč, nesedli jsme si. Na co jezdit na motorce, která mě sere. Venku léto, v géčku občas půjčí nějakou tu předváděčku , no hlavně mi na tom nenajeďte kilometry... cože, až na Orlík??!?
Kámoš mi nabízí BMW, co potřebuje trochu práce. Za dobrý peníze, plácli jsme si. Práce bylo míň než jsem čekal, zas máme na čem jezdit. Trochu se mi vrací nálada a postupně procházím, co jsem předtím vynechal. S elektrickými schématy procházím svazek, žena drží popis konektorů a já píchám. Multimetr do štekru. Třetí zprava uprostřed, na F7. Pííííp! Čtvrtej zprava na G2. Nic. Čtvrtej zprava na G2. Nic. Heuréka! No, ne, čtvrtej zprava, ale na druhým štekru do jednotky... tohle nadšení a následné zklamání že je vlastně všecko v pořádku Každej drát s každým, jestli nejsou prošluslý... a že jich tam je Opět prohazuju klapky, závada přetrvává. Ale s každýma to blbne jinak. Přehazuju elektroniku z "nových" klapek do starých, blbne to jako se starýma klapkama. Nějak než v rozmyslu tak spíš v takovém tom zkoušení "všeho na všechno" jak ve starých adventurách přehazuju elektroniku ze starých klapek do těch nových a... ono to funguje!

... na chvíli. A o tom zas jindy, milé děti

(A čím to teda bylo, abych nemusel srát ježky - vypadá to na vydřený futro mezi klapkama, tahalo to asi faleš kolem osičky. Dost na to, aby to nefungovalo jak má, ale né dost na to, aby to bylo poznat na diagnostice, zvlášť u takhle mazaný elektroniky kde člověk neví co je příčina a co už je korekce jednotky... Hledal jsem chybu v elektronice, byť se to tvářilo jako falešnej luft - což bylo první po čem jsem šel, akorát jsem to tipoval na přírubu pod klapkama. No a nevýhoda koupě použitých dílů je, že nemusí být vždycky v pořádku... Starý klapky byly vadný mechanicky, na nových byla zase asi špatná elektronika.)

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (273) napsal 18.04.2024 v 07:57

Tak to je příběh !!

Ozzy_ (1137) napsal 17.04.2024 v 18:44

Koukam zlaty moje otoceny kola na japonskejch motorkach a rozsypany brzdovy desky


Nejnovější záznamy v deníku
  • Spotřebák

    Už ani nevím, kdy jsem si poprvý uvědomil, že se mi zmenšuje vůle na páčce spojky. Nijak jsem se nad tím nezastavoval, však spojka je spotřebák, žeáno. Tak se spotřebovává. Nebylo tedy ani překvapením, když mi poprvé klo

    Typ: Údržba
    Vloženo: 22.04.2024
    Uskutečněno: 22.04.2024
    Tachometr: 63000km
    Komentářů: 3x
  • Na jižní frontě klid

    P. t. čtenářům a skalním fans asi dlužím nějaký průběžný report o mých trampotách s italkou. Kilometry naskakujou, gumy mizí, naučil jsem se je vlastnoručně přezouvat, semtam nějakej gas position error , občas olej

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 18.07.2022
    Uskutečněno: 18.07.2022
    Tachometr: 55555km
    Komentářů: 3x
  • Až se jaro zeptá

    Obvykle si vzpomenu až tak koncem dubna, že mám vlastně motorku. Letos se to ale sešlo tak, že jsem měl zbytečně moc volného času, tak jsem si ji pochystal už v lednu :-D Nic světobornýho, seřídit ventily (a hned dva

    Typ: Údržba
    Vloženo: 25.02.2022
    Uskutečněno: 25.02.2022
    Tachometr: 47000km
    Komentářů: 2x


TOPlist