PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hanes69
Vloženo 1.4.2018
Aktualizováno 15.4.2023
Zobrazeno 1 839x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Děti jsou z domu a tak nastal čas vrátit se na dvě kola. Volba padla na spolehlivý nenáročný stroj, který mě i se ženou odveze na krátké i dlouhé výlety.

Motorka koupena od Motomo (Břeclav)

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Motorku jsem si vyzvedl u prodejce, který mě seznámil s ovládáním, nasedl jsem a vyrazil k domovu. Před více než čtvrt stoletím jsem sedlal stroje české výroby a tak jsem byl zvědavý, jak se bude chovat moderní stroj. A musím říct že super, motorka se snadno ovládá, díky vzpřímenému posezu vidím přes auta, s automatem žádný problém s řazením (byť se to někomu líbit nemusí), prostě paráda...

Motorku bych doporučil pro - Univerzální motorka na cesty do práce i na dlouhé cestování.

Doplňky na motorce - Cenrální stojan
Padací rám
Zvyšený štítek Puig
Chrániče rukou SW-Motech Kobra
Topcase Shad SH48
Sidecases Shad SH36
Sedlo Shad
Prodloužení předního blatníčku
Zadní blatníček
Vyhřívané hefty Oxford Touring
Zásuvky CL a USB

Recenze

Na motorce jsem neseděl víc jak čtvrt století, vyjma krátkých pojížděk na skůtrech během rodinných dovolených. Ale výlety na motorce (rozuměj skůltrech různých kubatur i výrobců) v dovolenkových destinacích se zalíbily i manželce, a tak jsme se rozhodli, že si také pořídíme nějaký stroj, se kterým bychom mohli výletovat jak po zemi české, tak i po ostatních evropských státech.

Po dlouhém vybírání padla volba na Hondu NC750X DCT. Jelikož již máme oba svůj věk, nepotřebujeme velké dávky adrenalinu při projíždění zatáček na hraně adheze pneumatik, ale daleko víc nás táhne poklidné, svobodné cestování na spolehlivém stroji. I z toho důvodu jsem zvolil automatickou převodovku, během cesty se můžu kochat a nemusím se starat o řazení, automat to zařídí za mě. Stejně tak mi automat vyhovuje při cestách do práce, při proplétání se Brnem je k nezaplacení. Kdo zná, ví o čem mluvím. A když na mě přece jen přijde chvilková potřeba si zablbnout, přepnu na manuál a řadím si pádly...

Dalším důvodem, který mě vedl k výběru tohoto stroje, je úložný prostor tam, kde ostatní motorky mají nádrž. Nemusím se tahat s batůžkem na zádech ani vozit topcase, vše potřebné se v pohodě vejde do odkládacího prostoru přede mnou, i včetně firemního motebooku.

Co se týče spotřeby, není co dodat. Na 380 km výletu k Radegastu a zpět se spotřeba pohybovala 3.2 litru na stovku. A stejně tak je tomu i při dojíždění do práce, kdy mě benzín vyjde v podstatě levněji než hromadná doprava, na níž jsem se tím stal nezávislým. Alespoň v období, kdy se na motorce dá jezdit. Ideální kombinace, nestojí mě to nic navíc, ušetřím spoustu času a ještě se pobavím...

EDIT 21.7.2018
---

Dnes jsem si motorku dovezl ze servisu, kde instalovali vyhřívané hefty a zásuvky CL na kapotáž u USB dovnitř do kufru. Rovnou vyměnili i olej a filtry, ale hlavně motorku přezuli. Aktuálně mám Michelin Road 5, a v porovnání se stockovými Dunlopy mi vrátili jinou, lepší motorku, která už se v zatáčkách chová tak, jak se má.

Po 4 měsících a 9300 kilometrech je dlouhodobá spotřeba stále 3.5 litru. Uvidíme, jak na tom budeme po plánované dovolené, kdy pojedem ve dvou s plně okufrovaným strojem...

EDIT 1.11.2018
---
Dalších 10 tisíc naježděno, z toho něco málo přes dva a půl ticíce na dovolené. Sedlo Shad nevyhovovalo batůžku, protože nemá protiskluzovou úpravu a batůžek tam vzadu občas cestoval víc než se mu líbílo. Takže origo sedlo posláno do Rutanu na úpravu a instalováno. Nejen že je teď hezčí, ale batůžek už se mi po něm nevozí
Průměrná spotřeba se zvedla na 3.6, což je stále více než na pohodu...
Michelin Roasd 5 jsou po 10 tisících tak v polovině života, na asflat super, ale písčité polňačky nebo nedej bože lehká šotolina výrazně zvýší adrenalin v krvi, motorka tancuje stylem "kam jedu tam jsem chtěl". Před další dovolenou přezuju na Continentalky TKC70, plánujeme wild camping v Pobaltí...

EDIT 7.6.2019
---
Po roce a třech měsících nalítáno 27 tisíc kiláků. Motorka si prošla záručním servisem, seřízeny ventilové vůle, vyměněny přední brzdové desky a kapalina, standardně olej a filtry. Continentalky jsou už taky doma, zatím jenom v garáži, ale brzo už půjdou na ráfky. Michelin Road 5 vydržely 20 tisíc a jsou to moc dobré gumy na sfalt, sucho, mokro, sedí jak přibité. Tak jsem zvědavý, jakou pryž vyrábí chlapci z Německa V Pobaltí to prověříme. Jelikož chystáme cestu i mimo "civilizaci", je potřeba vzít s sebou i nějakou tu vodu, minimálně na ranní kafíčko. Přidal jsem do horní trubky padáků nýtovací matice, zakoupil cyklistické držáky na PET flašky, tak uvidíme, jestli se to osvědčí...

EDIT 1.5.2020
---
Po dvou letech a dvou měsících provozu se na počitadle objevilo 48 tisíc kiláků. Jelikož záruka končila před dvěma měsíci, vrhnul jsem se na servis sám doma v garáži. Seřidily se ventilové vůle a povyměňovalo vše, co už to mělo za sebou. Olej, filtr, svíčky, brzdové desky, brzdová kapalina, chladící kapalina, řetězovka, a rovnou i nové gumy ContiRoadAttack 3...

EDIT 15.4.2023
---
Tak se kilometr sešel s kilometrem a hnedle máme natočíno 75 tisíc. Motor šlape jako hodinky, a aby tomu tak bylo i nadále, dostal nové náplně a náležité seřízení. Sice už to není moje hlavní cestovní motorka, ale kilometry stále docela naskakují, protože NCčko, to je pracovitý dělník a spolehlivý kamarád v jednom balení. Ačkoliv na tyhle aditiva moc nevěřím, doplnil jsem olej o wolframový nano povlak. Nestálo to tolik, a když to nijak nepomůže, aspoň to neublíží a minimálně budu mít dobrej pocit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Samíc
Samíc napsal 02.11.18 v 17:37

Super
Koukám, že vám ty kilometry taky slušně přibývají, stejně jako nám, akorát tu spotřebu máme větší, my jezdíme za 5 litrů na 100 km a pneumatiky nám také moc nevydrží
Tak ať to jezdí

jedovka
jedovka napsal 10.05.18 v 11:50 10b.

Tak tvůj příbeh mě oslovil , také jsem si teď v květnu pořídil stejnou (taky automat, taky černou)
a přesně z důvodů co popisuješ. Zatím jsem s ní ujel jen 420km a to na jeden zátah (vezl jsem jí novou z Havířova do Strakonic po vlastní ose). Musím říci že paráda, až na to sedlo. Každých 100km jsem musel sesednout a dát si pauzičku. Jinak se teprve seznamujeme, ale je to kráska to se jí musí nechat.
Přeju hodně kilomentrů a třeba se někde potkáme..p.s. Ty boční kufry jsou super, taky plánuju.

Geodet
Geodet napsal 12.04.18 v 07:43 10b.

Dobrá volba pane.

Pupi04
Pupi04 napsal 12.04.18 v 04:40 10b.

Pohodu a vždy jen kolama dolu 💯 přeji

sobsta
sobsta napsal 11.04.18 v 21:21 10b.

Ať ti slouží

Více komentářů



TOPlist